Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä tämä vanhemmat hoitakoon itse kersansa -ajattelu kumpuaa?

Vierailija
25.08.2011 |

Toki kasvatusvastuu ja päätyö on aina ollut vanhemmilla, mutta ei todellakaan ole mitenkään luonnollista, että yksi aikuine yksinään hoitaa lapset täysin. Suku ja naapurusto on Suomessakin ollut tukena jne.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen hankin, niin sen itse hoivaan ja kasvatan, lukuunottamatta aikoja jolloin laitetaan hoitoon vaikka työn tai matkan ajaksi. Ilmaiseksi ja huvin vuoksi en oleta todellakaan kenenkään hoitavan minun koiraani tai minun lastani. Minun koirani tai minun lapseni kasvattamiseen ei tarvita koko kylää, olen itse heistä täysin vastuussa. Ja molempia hankitaan meille vain sen verran, kuin mitä resurssit ja oma into kasvattaa jotakuta antavat myöten. Sitten taas kyläilyt, harrastukset yms. kasvattavat ja ohjaavat kyllä omalla tavallaan, koulu, opinnot jne.

Mietipä semmoista tilannetta, että lapsia ei enää syystä tai toisesta syntyisikään. Olis varmaan sitten kiva vanhana ihmetelle, että kuka meidän eläkkeet maksaa ja kuka meistä huolehtii.

Olisko jännää ollaa maailman viimeinen elossa olevan ihminen?

Yhteiskunta tarvitsee myös niitä lapsia ja vauvoja. Tulevaisuudessa.

Älä viitsi puhua kuin idiootille, se nimittäin taitaa löytyä nyt tässä kohtaa sieltä päästä ennemminkin. Mitä osaa et viestistäni ihan tajunnut? Minähän sanoin, että kukin tehköön sen verran ja vastuullisesti niitä lapsia tänne maailmaan, kuin itse pystyy vastuullisesti hoitamaan ja kustantamaan. Sitä pitäisin aina lähtökohtana. Eli olkoon sitten yksi tai useampia lapsia, kunhan vaan se vanhempi itse kantaa sen vastuun heistä, eikä sysää muksujaan tämän tästä ilmaiseksi muiden nurkkiin notkumaan tai pihoille luuhaamaan vailla kunnon vahtimista, kasvatusta ja hoivaa omalta äidiltään ja isältään! Sekö tulee sitten yhteiskunnalle halvaksi, kun mietitään mahdollisia seuraamuksia tuollaisesta hälläväliä-pakko-päästä-vaikka-baariin -tyylisestä vanhemmuudesta...

Minusta tuntuu, että toi koko tukiverkko-pölpötys on sellaista itsekästä hyötymistä muista. Jos on kyseessä hyvä ystävä, niin en minä hänestä tukiverkko -nimitystä käytä. Hän on hyvä ystäväni ja ihan sellaisenaan tärkeä. Tehdään varmasti palveluksiakin joskus puolin ja toisin, mutta se ei ole ollenkaan se jutun juju, vaan se, että on mukavaa olla sen mukavan ihmisen seurassa. Näillä hyötylähtökohta-ajattelijoilla on näköjään vähän toinen näkökulma ihmissuhteisiin. Luodaan tukiverkkoja, jotta voidaan ensisijaisesti itse hyötyä. :O

Vierailija
22/22 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa. Se oli normaali tapa kasvattaa lapsia. Vanhemmat vastuussa, isovanhemmat auttaa kuten myös sukulaiset. Ei silloin ollut MLL:n hoitajia, joita sai kutsu apuun.

Nyt kaikki on erittynyt. Isovanhemmat haluavat harrastaa ja mennä ja sukulaisia ja tuttavia ei kiinnosta lastenhotio, kun on muitakin kissanristiäisiä. Siispä ne jotka näkevät että joillakin on vielä näitä "tukiverkkoja" ja hoitoapuja, niin alkavat purkaa harmitustaan sillä että huutelevat noita "kaikki hoitakoon omat lapsensa juttuja."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän