Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluamme lapsia

Vierailija
25.08.2011 |

Miksi te vaaditte uskovaisilta että pitäisi ehkäistä? en ymmärrä. Pointti on se, että me haluamme lapsia.

Jos olisi niin että emme halua, silloin käyttäisimme ehkäisyä. ja silloin jos olisi odotettavissa että vaimolle tulisi jotain ongelmia raskaudesta.

Lapset ovat niin tärkeitä ja ihania. Uskovaisina tahdomme ottaa vastaan lapset jotka meille Luoja suo!

Onko tätä niin vaikea ymmärtää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin itse päätän raskaudestani ja ehkäisystäni. Vaikka Srk:lta yhtäkkiä ilmoitettaisiinkin että ehkäiskää vapaasti niin nykyinen käsitykseni asiasta ei muuttuisi miksikään.

Vierailija
2/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun lapsia alkaa olla tyyliin 10 niin silloin se on jo itsekästä ja lapsia kohtaa kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista kattoa kuinka pienet jää heitteille tai 4v sisaruksen hoidettavaksi, kun äiti ei jaksa katrastaan hoitaann kun lapsia on liikaa. ei siinä paljo ehdi yksilöliliseti lapsistaan huolehtimaan. lapset on kun karjaa.

Vierailija
4/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se perustuu, että naisen on ensin synnytettävä rajatta niin kauan että fyysinen ja/tai psyykkinen terveys romahtaa?

Ja vasta sitten sen jälkeen aletaan ehkäistä.

Ja sekin tehdään sitten niin rankalla toimenpiteellä eli naisen silpomisella: vain kohdunpoisto on sallittu "ehkäisykeino" lestadiolaisnaiselle!

Miksi ei saa turvallisen ehkäisyn avulla säätää raskauksien välejä selalisiksi että naisen elimistö saa palautua ja tervehtyä edellisestä raskaudesta?

Ja toiseksi, miksi nainen ei saa itse harkita milloin on valmis sitoutumana lapsen äidiksi? Kyseessä on lapsen tulavaisuus, eikä kenenkään anisen tulisi joutua odottamaan lasta jota ei itse ole halunnut saada.

Olen itse terveydenhoitoihminen enkä voi ymmärtää että uskonto määrää pilaamaan naisten hyvinvoinnin.

Vierailija
5/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään länsieuroopan maista eniten kohdun poistoja, miksiköhän?

Ohi menee vaan jotkut ent. itäblokin maat joissa naisilla on heikko asema.

Vierailija
6/26 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö lestat että heillä on sellainen erikoinen ominaisuus, että he KAIKKI itse omasta halustaan haluavat mahdollisimman poaljon lapsia?

Tämä väite tuntuis kyllä hyvin oudolta. Miten suurperheen haluaminen olisi keskittynyt juuri lestadioalisiin, jos se ei liittyisi heidän uskonnolliseen normistoonsa?

Jos ehkäisykieltoa ei olisi, tuskin lestadiolaisuudessa olisi niin paljon 10-15-lapsisia perheitä. Niitä saattaisi toki olla jokunen, mutta ei vaarmaan olisi yhtä tavallista kuin nykyään!

Vierailija
7/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme lapsia.

Oletko varma että aivan kaikki uskovaiset naiset ovat yhtä lapsirakakita kuin Sinä?

Vierailija
9/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen ei pääse jos ehkäisee. Tämä on ankara pelote!

Vierailija
10/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset haluavat lapsia, ja pystyvät heidät hoitamaan, niin mielestäni jokainen saa tehdä niin paljon kuin haluaa.

Minunkin mummuni ajatteli että "jokainen saa tulla joka tulossa on" ja sai 9 lasta. Ennen vanhaan ajateltiin niin, nyt kun jollain on iso perhe, sitä kauhistellaan ja ihmetellään. Minäkin haluaisin ison perheen, monta lasta, mutta sairauteni estää sen. Kaksi lasta jo on, ja ehkä kolmatta joskus yritetään, mutta siihen se jää.

Vierailija
11/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä mättää?

Vierailija - 25.08.11 10:15 (ID 13278544)

Jos ihmiset haluavat lapsia, ja pystyvät heidät hoitamaan, niin mielestäni jokainen saa tehdä niin paljon kuin haluaa. Minunkin mummuni ajatteli että "jokainen saa tulla joka tulossa on" ja sai 9 lasta. Ennen vanhaan ajateltiin niin, nyt kun jollain on iso perhe, sitä kauhistellaan ja ihmetellään

hoitaa ns. suurperheitä(lapsilisät, kuntalisät ym.) Siihen aikaan,kun mummos eli ite hoidettiin kaikki. Mietippä sitä!

Vierailija
12/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme lapsia.

Oletko varma että aivan kaikki uskovaiset naiset ovat yhtä lapsirakkaita kuin Sinä?

Kukaan vl nainen ei uskalla sanoa julkisesti että ei halua lapsia. Oletus on että kaikki naiset ei muuta toivokkaan kuin isoa perhettä. vapaaehtoinen haave pienestä perheestä tai jopa jättäytymisestä lapsettomaksi vaikak on aviossa, on ehdoton tabu.

Vierailija
13/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen ei pääse jos ehkäisee. Tämä on ankara pelote!

usko on omakohtainen ja jokainen päättää ihan itse.

Vierailija
14/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta että kohdunpoisto olisi ainoa sallittu ehkäisykeino lestadiolaisilla. Jos terveys estää, voi muillakin tavoin ehkäistä. Satun tietemään kun olen itsekin lestadiolainen ja asia omakohtainen.

Vierailija
15/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta että kohdunpoisto olisi ainoa sallittu ehkäisykeino lestadiolaisilla. Jos terveys estää, voi muillakin tavoin ehkäistä. Satun tietemään kun olen itsekin lestadiolainen ja asia omakohtainen.

Miksi naisen on ensin liian tiheillä synnytyksillä pilattava terveytensä ennen kuin saa ehkäistä?

Vierailija
16/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsitykset ihmisoikeuksista ja naisen asemasta hieman myös kehittyneet...!!

Vierailija
17/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo... (en halua loukata mutta epäilen, oletko provo?). Tästä on uskovaisilla yksiselitteisesti yksi yhteinen ymmärrys. Jos uskovainen käyttää ehkäisyä, eikä näe siinä mitään väärää, on Pyhä Henki sydämestä sammunut. Silloin ei siis ole enää uskovainen.

Vierailija
18/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun lapsia alkaa olla tyyliin 10 niin silloin se on jo itsekästä ja lapsia kohtaa kurjaa.

Olen vl-nainen ja lähtöisin 15 lapsen perheestä. Olen sisarussarjani vanhimmasta päästä. Äitini on hoitanut meidät lapset kotona ja on edelleen terve, hyvinvoiva, positiivinen ja onnellinen ihminen. Olen itse myös hoitanut pikkusisaruksiani eikä minulla ole tästä mitään traumoja. Kaikki sisarukseni ovat onnellisia ja iloisia aikuisia, osa vielä lapsia. Kaikkea uusinta uutta emme ole saaneet, mutta leikkikavereita meillä on aina ollut.

Minulla ja miehelläni on yksi lapsi ja meillä on käsitys että kaikki lapset saavat tulla mitä annetaan. Minulle, miehelleni, vanhemmilleni ja sisaruksilleni on myös selvää, että raskauden uhatessa äidin henkeä tai terveyttä tulevat raskaudet ehkäistään. Uskomme ohjaa suojelemaan jo olemassa olevaa elämää.

Lasten lukumäärä ei mielestäni ole vanhemmille tai sisaruksille onnellisuuden tai onnettomuuden tae. Minulle omat sisarukseni ovat rakkaita ystäviä, enkä koe että olisin jäänyt jostain joskus paitsi. Lapsuuteni on ollut onnellinen. Muistan myös kun äitini aina paljasti meille vanhemmille lapsille odottavansa uutta vauvaa. Meille kaikille se oli iloinen ja luonnollinen uutinen.

Lasten kanssa on onnellisia päiviä ja rankkoja päiviä. Tunnen suurperheen äitejä, lapsettomia ja muutaman lapsen äitejä. Kaikilla heillä on omat vaikeat hetkensä. Olemme usein mieheni kanssa miettineet, mikä olisi sopiva lapsiluku jos haluaisimme sen itse päättää. Tuohon kysymykseen emme ole koskaan osanneet vastata, ja on helppoa ajatella että meidän ei tarvitse itse sitä valita.

Elän onnellista ja vaihtelevaa elämää näin enkä koe olevani yhtään niin ahdistunut ja alistettu kuin julkinen mielipide meistä vl-naisista antaa ymmärtää. En vaihtaisi uskoani, elämäntilannettani ja perhettäni mihinkään!

Vierailija
19/26 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ateisti, mutta näen, että jokaisen itse valitsemaa elämäntilannetta on kunnioitettava. Niin kauan kuin kukaan ei kärsi, ulkopuolisten suorittama arvostelu on aiheetonta. Kunpa ihmiset osaisivat suhtautua sillä tavalla meihin lapsettomiinkin.

Vierailija
20/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä selitys on siinä että ne ihmiset jotka ovat itse kasvaneet suurperheessä, haluavat samanlaisen kasvuympäristön myös omille lapsilleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän