Perheen vkonloppuostoksista voi kätevästi päätellä koulutuksen ja sosiaaliryhmän.
Katselkaa kassalla lasten kavereiden perheiden ostoksia ja miettikää, onko oikeaa seuraa...
Kommentit (141)
appelsiineja
sitruunana
viinirypäleitä
viiliä
ruisleipää
vaaleaa täysjyväleipää
pienehkö legopaketti * 2
Ovatko lapseni oikeaa seuraa lapsillesi?
olen köyhä ja harvoin ostan eineksiä ja yleensä ostan ruisleipää ja täysjyvää koska minulla on diabetes..raskanleipä ei tule kuulonkaan tai mikään halpa lauantaimakkara koska en niitä saa syödä, enkä halua niitselleni syöttää...
ja ei ehditä - viikonloppuisinkaan - aina tekemään alusta asti ruokia. Vaikka haluttaisi.
Viikonlopun ostokärrystä voisit ap bongata vaikka HK:n sinisen, pari pakastepizzaa, pakastekalaa, keittovihanneksia, pakastepapuja, skyriä, valion hedelmäpommipurkin, laktoositonta maitojuomaa, parsakaalin, porkkanoita, puolukoita, tummapaahtoista kahvia, naudan paisti kimpaleen, näkkileipää, banaaneja, voipaketin ...
Välillä ostan karkkia ja paskaruokaa ja välillä vihanneksia ja luomia. Ja mun koulutustasolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
eli selvä akateeminen lapsiperhe ;) t. 46
ymmärtänyt jotain väärin.Mun tuttavapiirissä ne on just ne rikkaimmat jotka ostaa eineksiä ja käy ulkona syämässä jopa kolmasti päivässä kun meillä ei ole varaa ostaa valmisruokaa.Mä joudun miehen kans tekemään kaiken mahdollisen itse.=(
eli selvä akateeminen lapsiperhe ;) t. 46
Ei olla akateeminen perhe. Mies amiksen käynyt ja tavallinen duunari ja minä myös duunari kaupungilla koulutuksena merkonomi. Että se siitä...
ei mennyt mun viesti ihan niinkuin piti=)
Ei me tehdä ruokaa tuttavien ravintola käyntien vuoksi vaan tarkoitin et ne rikkaimmat syö valmisruokaa meidän tuttavapiirissä.
durumvehnäjauhoja valkosipulitomaattimurskaa sini- ja valkohomejuustoa cantaloupe-melonia kirsikkatomaatteja persikoita kananfileesuikaleita tuore ananas maitoa juhlamokkaa ruisleipää nougat-jäätelöä pari tummaa oulutta chilikastiketta soijakastiketta kuivahiivaa lapsille karkkipussit kissanruokaa salmiakkia
mies on insinööri, sinä vaikkapa kulttuurialalla? Tulot jotain 5000 euroa netto kuussa perheellä.
Mä olen kulttuurialalla. Tulot ovat tosin vähäisemmät, eikä mies ole insinööri.
ostin tänään:
neljä litraa kevytmaitoa
paahtoleipä
12 pussia nuudelia
kuusi kurkkua
15 tomaattia
700g naudanjauhelihaa
spagettia
kuusi pussia sipsejä
kuusi litraa coca colaa
3 litraa halpislimsaa
2 appelsiinimehua
2 pussia pakastekukkakaalia
ruokakermaa
perunoita
porkkanoita
oliiveja purkki
kilon kermajuusto
pari kiloa banaaneja
rucola-ruukun
basilika-ruukun
tammenlehtisalaatti-ruukun
paketin kalapuikkoja
2 kg ranskalaisia
purkin täysmaitoa
4 prk vanukkaita
purkin kalamata-oliiveja
purkin paseerattua tomaattia
purkin valmista pastakastiketta
marinoituja katkaravunpyrstöjä
rasian ingmariinia
4 prk tonnikalaa
rasian majoneesipohjaista kasvissalaattia
pussillisen wokkivihanneksia
hapankorppuja
ja lisäksi alkosta pullon täyteläistä punaviiniä ja hanapakkauksen valkoviiniä :)
että mikäs sosiaaliluokka näillä irtoaa ;)?
-vaalea moniviljaleipä
-2 pakettia pekonia
-2 kg spagettia
-sipuli
-greippimehua litra
-kananmunia (6 kpl, luomu)
-1,5 l rasvatonta maitoa
-pullo viiniä, 3 kaljaa, 3 siideriä
-vaalea moniviljaleipä
-2 pakettia pekonia
-2 kg spagettia
-sipuli
-greippimehua litra
-kananmunia (6 kpl, luomu)
-1,5 l rasvatonta maitoa-pullo viiniä, 3 kaljaa, 3 siideriä
Kesällä / syksyllä näette ostoskorissani tosi vähän mitään pupunruokaa!
Olen innokas puutarhuri ja omalla pienellä pihalla kasvaa salaatit, sipulit, pavut, parsa- ja kukkakaalit, porkkanat, kesäkurpitsat, kurkut, pensasmustikat, karviaiset, luumut, omenat. Ja vanhempani tuovat vielä muita marjoja ja kasviksia. Lähimetsästä haen tatteja ja kantarelleja.
ostin kaksi jotain einesmoskaa ja six-packin. Tehdään miehen kanssa kumpikin etätyötä kotona ja hommia niin helvetisti, ettei ehitty kokkaamaan lounasta, siksi einekset. Lapset siis koulussa ja päiväkodissa. Nyt nautitaan raskaan päivän jälkeen olutta.
Akateemisia ollaan kumpikin, mies tohtori. Olikohan joku "kaverin isä tai äiti" tekemässä takanamme havaintoja?
Ja käydään Lidlissä. Luomua tms. ei osteta. En usko, että ruokakoristamme voisi päätellä mitään erikoista.
-Savon Sanomat
-Liukuvoide
Siinä ap:lle miettimistä :D
Että onko lapsen kaverin perhe riittävän kunnollinen :D
Meidän eiliset ruokaostokset:
2kpl Jalostajan hernaripurkkia
3 kg kokonainen lohi
1 paketti pakasteseitiä
1 kpl arkijuustoa
800g jauhelihaa (kaupan omaa merkkiä)
2 tölkkiä tomaattimurskaa (halpismerkki)
600g naudan sisäpaistia
atrian lenkki
2pkt hiivaa
3 litraa rasvatonta maitoa
1 litra rasvaton laktoositon maitojuoma (kaupan omaa merkkiä)
5kpl jogurttipurkkia
Lisäksi 2 tölkkiä pyykinpesuainetta.
Mitä arvon raati tästä päättelee?