Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka painava voi ratsastaa hevosella? ov

Vierailija
24.08.2011 |

En kaipaa nyt mitään laihduta, senkin läski-juttuja tai ajattele nyt hevosparkaakin vaan ihan asiallisia vastauksia. Tiedän että isokokoiset miehetkin ratsastaa mutta onko olemassa mitään konkreettista painorajaa minkä jälkeen ei kannata satulaan kiivetä? Olisi ihana jatkaa lapsuuden heppaharrastusta mutta kun elopainoa on yli 100kg niin hirvittää että löytyykö näin painavalle edes hevosta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko "kantaa" itsesi ratsailla? Eli onko tasapainosi hyvä? Minusta nämä ovat tärkeämpiä seikkoja kun kilomäärä. Puolelta toiselle keikkuvaa "jauhosäkkiä" on hevosen raskasta kantaa. Tuskin ratsastuskoulusta löytyy siihen sopivaa ratsua.

Vierailija
2/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastuskouluissa on painorajat - kannattaa vaikka soittaa ja kysellä niistä paikoista, joissa haluaisit ratsastaa.

Totta on, että hevonen kyllä faktisesti jaksaa kantaa painavankin ihmisen, mutta on vähän eri asia puhua kilpahevosesta, jonka ratsastaja on todella taitava, kuin tuntihevosesta ja taitamattomasta ratsastajasta.

Riippuu varmaan paikasta, onko heillä sulle sopivaa hevosta. Varmaan sen pitäisi olla joku hieman isompi kylmäverinen.

Luulen kyllä, että jos haluat oikeasti aloittaa ratsastusharrastusta uudelleen, on sullekin miellyttävämpää yrittää saada painoa alemmas. Tiedän, ettei se ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenhevosella. Ja epäilen että mamman paino oli yli 100kg reippaasti. Itse painan 70kg ja näytti tosi paljon isommalta.

Vierailija
4/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voidaan joustaa jonkin verran muutaman hevosen kohdalla ratsastajan taidot huomioon ottaen.

Vierailija
5/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasta aloittelija ja vaikka painan alle 60 kiloa, mua säälittää hepparaukka mun alla. En kyllä vois ajatellakaan nousevani minkään elikon selkään 100 kiloisena.

Vierailija
6/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisin löydä vetoa että ekan ratsastustunnin jälkeen haluat laihtua, on varmasti rankka laji noin painavalle ihmiselle.

Vierailija
7/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattas laihduttaa :D

läski :D