Minkä ikäisen lapsen pitäisi saada oma huone?
Meillä on kolme lasta ja asumme neliössä. Emme ole muuttamassa, sijainti on mainio ja tilaa riittää.
Lapset ovat 6 v. tyttö, 4 v. tyttö ja 3 kk poika. Plus isä ja äiti.
Tällä hetkellä tytöt nukkuvat samassa huoneessa ja leikkivät toisessa huoneessa. Vanhemmilla on oma makuuhuone missä vauva nukkuu.
Vuoden päästä vanhin menee kouluun. Pitäisikö hänelle antaa oma huone? Vuoden päästä vauva on varmaan vieläkin vanhempien kanssa samassa huoneessa. Pitäisikö antaa tytöille vuoden päästä jo omat huoneet vai pitäisittekö edelleen nukkumis-leikkimishuoneet yhteisinä?
Kirjoituspöydän saa molempiin huoneisiin.
Entä minkä ikäisenä lapset kaipaavat oikeasti sitä omaa huonetta? Minä en tiedä sillä minulla ei ollut koskaan omaa. Jaoin aina sisarusten kanssa.
Olisi mahdollista luopua vanhempien makuuhuoneesta ja me vanhemmat voisimme nukkua olohuoneessa vuodesohvalla. Sitten jokainen lapsi saisi oman huoneen.
Miten te tekisitte ja missä vaiheessa?
Kommentit (6)
pitäisin teidän tilanteessa tytöt yhdessä huoneessa ja pojan laittaisin toiseen. varsinkin jos teillä on suunnitelmissa lisää lapsia ja samaan aikaan ei ole suunnitelmana hommata isompaa asuntoa.
tytöt ovat kuitenkin niin saman ikäisiä, että luulisi olevan yhteistä tosi paljon; eri asia toki jos näin ei ole.
terv. isosisko, joka otti 13v. omasta tahdostaan pikkusiskon samaan huoneeseen kun vauva jäi äidin kanssa.
kun tuo koulukavereita kylään ja tekee läksyjä.
ja on tykännyt kovasti. Aluksi arastelivat nukkua eri huoneissa mut tottuivat nopeasti (meilläkin 2v. ikäero ja aiemmin aina samassa huoneessa)
eskaritytöllä oma huone on jo nyt tosi tärkeä... Viihtyy siellä hyvin, tykkää puuhailla rauhassa omia juttujaan ja leikkiä siellä kavereiden kanssa.
Miksi pitää olla erillinen leikkimishuone? Mä laittaisin tytöille omat huoneet sen sijaan.
Laittaisin isommat lapset yhteiseen huoneeseen.
kun tuo koulukavereita kylään ja tekee läksyjä.