Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin lapselleni 3v tänään todella ilkeästi.

Vierailija
24.08.2011 |

Lapsi oli tuhma, ei totellut. Löi minua, kaivoi nenäänsä ja pyyhki räät naamaani. Suutuin silmittömästi. Olen niin kyllästynyt kieltämään lasta. Sanoin lapselle vihaavani häntä. Käskin pysyä kaukana ja vakuuttelin moneen kertaan, etten enää koskaan ota syliin ja halaa. Toistin sanani monta kertaa. Tiesin koko ajan, ettei pitäisi tehdä niin ja jatkoin silti. Nyt muutama tunti jälkeen päin on tosi paha mieli. Melkein itkettää. Aiheutinko jo jotain pysyviä traumoja lapselle?

Lapsemme ei ole erityisen uhmakas, mutta tuntuu silti, että samoista asioista on puhuttu jo 1000 kertaa. Jos vaadin lasta tekemään mitä tahansa, mitä hän ei halua, hän suuttuu ja usein lyö tms. En tiedä, mitä tehdä. Mietin usein, kuinka toimia oikein. Mietin myös, onko oikeasti olemassa äitejä, jotka eivät koskaan menetä malttiaan. Äitejä, jotka eivät koskaan mene vahingossa liian pitkälle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty ollenkaan hillitsemään itseänne? Lapsiraukat...miettikää, millaista itse olisi kuulla samat sanat.

Vierailija
2/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on fakta, toinen juttu sitten on se, että tavalla tai toisella jokainen vanhempi onnistuu lapsilleen aiheuttamaan traumoja, vaikka kuinka yrittäisi ettei. Mutta siis on sulla syytäkin hävetä ja tuntea syyllisyyttä, mutta nyt on sitten aika tsempata ja yrittää tehdä tämän jälkeen kaikkensa korjatakseen tilannetta mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kärys tänään niin ettei kuunaan oo kärynny.. 3v. joka pissaili monta kertaa tahallaan lattioille. Osaa siis vallan hyvin pissiä pottaan, mutta kun tietää mistä äiti hermostuu.. Kyllä tuli rähistyä ja huudettua ja paiskottua muutama pehmolelu ohimennen. Kummallakohan se uhmaikä on, äidillä vai tyttärellä.. Tuntuu välillä kun olis joku Aku Ankka raivokohtauksissaan.

Vierailija
4/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylällä! Tosin sanoit kyllä tosi rumasti lapsellesi. menetit aikuisuutesi ja menit lapsen tasolle noilla sanoillasi. SE oli se paha juttu eikä toi maltin menettäminen.

Kerro lapsellesi et puhuit nurinperin kieltä eikä nurinperinkieli ole ollenkaan totta. Kysy vielä et tiesikö hän sen. Jos ei niin selitä mitä se on ja suukko poskelle ja ainaskin kolme halia on aina annettava jos puhuu nurinperinkieltä! Tämä sääntö pätee siis lapsilla ja äideillä.

Pikkulapsi ei välttämättä tajua jos vaan pyytää anteeksi. Muutenkin kannattaa aina ´´juksata´´ lapsia eikä suoraan rumasti komentaa.

Tässä esimerkki: Jos lapsi ei vaikka halua lähteä kauppaan ja huutaa vaan niin kannattaa kysyä muistaako hän missä kohtaa kaupassa on ne limut! Tämä on siis näytelmä ja siihen pitää eläytyä äänellä ja ilmeillä. Ken tämän hiffaa niin välttyy monelta harmilta. Ystäväni opetti tämän kikan mulle:))

Vierailija
5/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös 3-vuotias ja samoja aisioita saa toistaa päivästä toiseen. Minä ainakin myönnän välillä sanovani sellaista mitä ei pitäisi ja jälkeenpäin sitten kaduttaa.

Vierailija
6/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettavaa...

Vierailija
7/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sua harmittaa kun tuli puhuttua niin rumasti. Että aikuisetkin sanoo välillä vihaisena sellaisia asioita joita ei oikeasti tarkoita. Kerrot että rakastat lasta ja hän on sulle tärkeä. Että se suuttuneena sanottu juttu ei vaikuta ollenkaan siihen. Ja lopuksi lupaat että nyt olet taas ihan tavallinen etkä enää rähise.

Näin minä teen, jos tulee vastaava ylilyönti. Kyllä lapsi siitä toipuu. Kuka tahansa pimahtaa joskus ja anteeksi voi pyytää ja saada.

Vierailija
8/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen mennyt monet kerrat perse edellä puuhun tuon esikoisen kanssa. Se on ollut oikein minun kärsivällisyyden raivaaja. Muiden kohdalla onkin ollut jo paljon paremmat hermot.

Mutta, meillä ainakin suututaan, hermostutaan ym. ja monet kerrat tulee itselle paha mieli. Kyllä se lapsi siitä pääsee yli eikä varmasti tuon ikäinen ajattele sitä niin raskaasti. Meillä pyydetään anteeksi ja halaillaan kun ollaan saatu hermot taas kuosiin.

Vierailija
9/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mummo lumessa.Ei saisi, mutta silti näin käy. Itsellä vaikuttaa yleinen vireystila kuinka hyvin jaksaa tahtoikäisen knassa vääntää.silti se muksu on niiiiiin rakas ja ihana, se täytyy muistaa aina ainakin kerran useammin kuin niitä ikäviä sanoja.

Terv. Helvetin ääliön äiti (Se "ääliö" on reilu 2v, joka hankaa kaikessa vastaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi