Liian laiha raskautumaan!?
Joka kerta ensimmäisellä neuvolakäynnillä olen painanut alle 43kg. Pituutta minulla on 160cm.
Olin laiha. Kuinka laiha pitää olla, ettei tulisi raskaaksi sen laihuuden takia?
Kommentit (9)
kuukautiset jäävät pois laihtumisen takia, keho ikään kuin näin varmistaa, ettei raskaus voi alkaa, kun nainen on liian laihassa kunnossa.
Ja mitään absoluuttista painorajaa/indeksiä ei tuohon pisteeseen varmaan pysty sanomaan, vaan se on yksilöllistä. Toki jos BMI on jotain alle a5, niin on lähes varmaa, ettei menkkoja eikä raskautta tule.
että aikuisen BMI on ainakin 18,5. (juuri kasvunsa lopettaneet tai vielä kasvavat nuoret ovat eri asia)
Mitään absoluuttista rajaa lapsettomuudelle ei tietenkään ole, vaan liian laiha tulee hitaammin raskaaksi kuin normaalipainoinen, ja sairaalloisen laiha ei ollenkaan.
Varmasti on ihmisiä, joiden kannattaa pitää bmi yli 20, jos haluavat raskautua nopeasti. jOku toinen voi raskautua helposti bmi:llä 17
että mistä se laihuus johtuu. Niinkuin tuon Katen tapauksessa on tullut laihdutettua rankasti ja kroppa on joutunut suuren muutoksen käymään läpi. Sinä ehkä olet vain luonnostasi laiha mutta kuitenkin terve? Kate selvästi ei ole kovin terve, ihan riutunut joten ei mikään ihme jos olisi menkatkin loppuneet..
Joka kerta ensimmäisellä neuvolakäynnillä olen painanut alle 43kg. Pituutta minulla on 160cm. Olin laiha. Kuinka laiha pitää olla, ettei tulisi raskaaksi sen laihuuden takia?
Myös lihavuuden vaikutuksessa lapsettomuuteen on suuria eroja. Itselläni parin kilon ylipaino aiheutti pidentyneet kuukautiskierrot ja ovulaatioiden vähenemisen. Taas sitten joku jolla 40kg ylipainoa tulee helposti raskaaksi.
Kuinka laiha pitää olla, ettei tulisi raskaaksi sen laihuuden takia?
Yksillöllisesti niin laiha, että kuukautiset jäävät pois.
Itse olen raskautunut normaalisti painoa 46kg 169 pitkä, mutta en ole laihduttanut ikinä. Kuukautiset alkoi aikoinaan kun painoin 41kg, eli siinä main kohti varmaan menisi oma raja.
olen hentorakenteinen ja en ollut ollenkaan laiha noilla mitoilla.
Raskaaksi tulemisessa ei ollut vaikeuksia.
48 kg ja olen 170 cm pitkä. Kuukautiset tulivat normaalisti. Laihuuden aiheuttamaa lapsettomuutta esiintyy lähinnä silloin, kun kuukautiset jäävät pois ja/tai anoreksiassa. Myös ylipaino vaikeuttaa raskaaksi tuloa, ja se onkin nyky-yhteiskunnassa merkittävämpi ongelma.
48 kg ja olen 170 cm pitkä. Kuukautiset tulivat normaalisti. Laihuuden aiheuttamaa lapsettomuutta esiintyy lähinnä silloin, kun kuukautiset jäävät pois ja/tai anoreksiassa. Myös ylipaino vaikeuttaa raskaaksi tuloa, ja se onkin nyky-yhteiskunnassa merkittävämpi ongelma.
kun liian laiha väittää ylipainon olevan alipainoa vakavampi ongelma tai toisin päin... (Ja tässäkin ketjussa oli puhe vain laihuudesta.)
Siinä joku asiantuntija sanoi, että vaikeudet alkavat usein, kun painoindeksi on 17 tai alle. Yleensä, jos painoindeksi on 15, silloin on jo todella suuria vaikeuksia tulla raskaaksi.