Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaavinnasta kokemuksia?

Vierailija
24.08.2011 |

Oon menossa näillä näkymin perjantaina kaavintaan, ja olis kiva kuulla vähän muiden kokemuksia siitä miten on mennyt ja mitä on tapahtunut sen jälkeen?

t. tiedosta kiitollinen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ole joutunut tätä tekemään??

ap

Vierailija
2/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään "humautuksessa" eli pikanukutuksessa. Sen jälkeen pientä vuotoa ja särkyä. Siihen ei auta kuin lepo. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty, kun synnytyksessä ääliön kätilön takia "räjähti" istukka sisälle ja oli jäänyt osa sisälleja vuosin kk ja kun en enää pystyssä meinannut pysyä niin kaavittiin. Ihan päiväkirurgisesti, aamulla menin, heräilyn jälkeen sämpylä naamaan ja kotiin. Seuraavana päivänä jo kaikki ihan ok.

Abortti tehdään samoin. Kerran olen kokenut valitettavasti senkin, mutta toimenpiteenä nopea ja melko kivuton.

Tsemppiä ja on syy kaavintaan mikä tahansa niin turha pelätä!

Tätini kertoi, että hänelle tehty joskus 70-luvulla ilman mitään lievityksiä ja hereillä tuo toimenpide ja näkee siitä edelleen painajaisia... Mutta siis ite en ainakaan ollu mitenkään kipee toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
4/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ne loput siitä mitä ei saatu käsin irti. Minulle se tehtiin spinaalipuudutuksessa, koska olin synnytyksen jälkeen juonut vettä ja lääkäri ei tohtinut nukuttaa, pelkäsi että aspiroin ne vedet.

Nukutuksessa se olisi varmaan ollut miellyttävämpää. Koin oloni ahdistuneeksi spinaalissa ja kaikissa mahdollisissa lääkkeissä. Epiduraaliakin oli vielä synntytyksestä jäljellä. Plus kipulääkkeet.

Ei se lopulta kauaa kestänyt ja olin melkein unessa, tai vähän niin kuin kovassa humalassa. Kaikki kivuthan meni sitten synnytyksen jälkeiseen kipuun. Sain pyydettäessä kipulääkettä, en muuten, mutta en kyllä tarvinnutkaan.

Minulla siis hieman erilainen kokemus, enkä tiedä onko siitä sinulle mitään apua. Mutta tuskin se kuitenkaan pahajuttu on, varsinkaan humautuksessa.

Vierailija
5/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä kipua ja kolme päivää "jälkivuotoa". Menkat tuli vasta 7 viikon päästä ja sitten olinkin taas raskaana.

Vierailija
6/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesteistä, ei jännitä enää niin paljon!

ap

Vierailija
7/7 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin päivystyskaavinta 2 viikkoa synnytyksen jälkeen istukanpalan takia. Leikkaussalissa jouduin ensin ottamaan kaksi ruiskullista pahanmakuista vatsahappoja laimentavaa lääkettä siltä varalta jos oksennan, sitten "humautettiin" uneen ja heräsin toimeenpiteen jälkeen heräämössä. Ei ollut mitään erityisiä kipuja, olin yön ja aamun naistentautien osastolla ja pääsin seuraavana päivänä kotiin (tehtiin siis yöllä). Jälkivuotoa oli varmaan vajaan parin viikon ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi