Miksei poikien vaatteet mene kaupaksi?????
Huutonetissä ja nettikirppareilla tyttöjen vaatteet revitään suunnilleen käsistä, mutta mikä on, ettei poikien vaatteet mene kaupaksi sitten millään, vaikka hinta olisi kuinka alhainen. Ns. retrovaatteet näyttävät myyvän hyvin, mutta muut oikein hyväkuntoiset (monet miltei uudenveroiset) jäävät käteen. Miksi? Kuka haluaisi selittää?
Kommentit (32)
Olen erittäin ahkera kirppisten kiertäjä mutta on todella vaikea löytää kivoja vaatteita isommille pojille. Tarjolla on yleensä lähinnä markettivaatteita tai kuluneita/tahraisia/venyneitä vaatteita, joista pyydetään ihan liikaa (esim. 4e verkkareista, joissa on polvessa vain PIENI reikä)...
Ostaisin mielelläni pojilleni käytettyjä vaatteita mutta kuka niitä myisi? Pienimmälle (98cm) pojalle löytyy vielä melko hyvin käytettyjä vaatteita mutta siitä ylöspäin vain silloin tällöin löydän jotain käyttökelpoista. Ostan myös huonompia vaatteita mm. housuja pihahousuiksi mutta eskariin ja kouluun haluaisin lapsille siistit; mielellään värikkäät vaatteet (lasten oma toiv.). Joten ostan suurimman osan lastenvaatteista uutena - merkkeinä mm. Po.P, Next, H&M, Molo, Maxomorra, Me&I, Liandlo, Kameleont design ym. Meillä vaatteita huolletaan hyvin ja suurin osa on käytön jäljiltäkin edelleen erittäin siistejä ellei uudenveroisia. Ja saan yleensä kaikki hyvin kaupaksi - tosin myyn ne kirppiksillä kirppishinnoilla enkä huutiksessa (ts. saisin varmasti niistä enemmänkin). Mutta mistä löytäisin jonkun, joka myisi vastaavanlaatuisia vaatteita kirppishinnoilla? Huutonetistä en parin pettymyksen jälkeen uskalla vaatteita ostaa - käsitys hyvästä/hyväkuntoisesta/uudenveroisesta on ihmisillä niin erilainen (esim. uudenveroinen on mielestäni kuin uusi - ei pesunukkainen tai haalistunut vaikka olisi vain pari kertaa pesty/käytetty). Itse olen aika kriittinen enkä kelpuuta kirppiksilläkään mitään ylihinnoiteltuja rättejä mutta hyvästä/hyvälaatuisesta voin maksaa enemmän.
Ja poikien juhlavaatteet ovat oma lukunsa - siinä missä tytöille on rekkikaupalla mekkoja, saattaa pojille olla 2-4 eri väristä kauluspaitaa ja suoria housuja paria väriä (joista toinen on musta)... *huoh*
vain tyttöjä. Kävin mielenkiinnosta katsomassa huutiksessa poikien vaatteita ja mun mielestä ne on kyllä ihania, mutta YLIhinnoiteltuja! Mieluummin ostaisin alesta tai suoraan jostain halpisketjusta. :-)
...ja aina ovat myymäni vaatteet menneet kuin kuumille kiville kirppiksellä. Tosin minulla on myös aika "värikäs maku" eikä juurikaan "monsteri-vaatteita". Selvästi kuluneet laitan suosiolla keräykseen. Hinta pitää olla kohdillaan, esim siistit puserot ja housut 3-4e, kengät 5-15e, ulkovaatteet 20-40e jne. Kalliimmat/uudenveroiset myyn sitten Huutiksessa jossa saa hiukan pareman hinnan.
Olisiko joku kiinostunut pojan vaatteista koko luokkaa 55-100cm ? myytäisiin paketti erissä. esim 55-70cm. hyvä kuntoisia, myydään halvalla kuvia saa s-postiin jos kiinostuit Ota yhteyttä! anniinae@suomi24.fi
pojalle hyviä vaatteita kokoa 128!!!!
Pojat rymyävät niin paljon, että varsinkaan housuista ei kerrassaan jää mitään jäljelle. Viikossa on polvet rikki, paidoissa outoja reikiä jne.
Meiltä on hankala löytää paitaa jossa ei olisi rasvatahroja, koska rinnus ja hihat toimittavat servetin virkaa heti kun selän kääntää.
Voin koittaa kerätä koonaisuuden ja laittaa linkin, jos sitten löytyy jotain, joka kelpaa.
Meidän 5v. poika käyttää kokoa 122-128 ja kaikissa college-housuissa on reikä vähintään kahden viikon käytön jälkeen. Riippumatta siitä mitä merkkiä ovat. Pääasiassa ostan hänelle nykyään rentoja farkkuja, koska kestävät paremmin, mutten tiedä onko niistäkään myyntiin asti enää käytön jälkeen.
jaksa hakea poikien vaatteita kirppikseltä. Niitä löytyy pääsääntöisesti vähän, ja hakemisen vaivaan nähden.. ei kannata.
Huutiksesta kyllä haen, mutta silloin pitää hinnan olla kohdallaan, ja vaatteen oikeasti siisti.
Pojilla kun nuo vaatteet tahtoo oikeati kulua ihan kamaliksi jo yhdne lapsen käytön jälkeen.. siksi niitä ei kaiketi pahemmin kirppiksillekään päädy. Eikä meillä kierräty edes omassa perheessä.
jos löytäisin sopivan kokoisia ja hintaisia poikien vaatteita. vaikea löytää 120cm eteenpäin siistejä ja ehjiä poikien tavallisia arkivaatteita. huutonetissä on ylisuuria paketteja ja hintakin sen mukainen
jos löytäisin sopivan kokoisia ja hintaisia poikien vaatteita. vaikea löytää 120cm eteenpäin siistejä ja ehjiä poikien tavallisia arkivaatteita. huutonetissä on ylisuuria paketteja ja hintakin sen mukainen
Oikein harmittaa, kun ei löydy tuon kokoisia vaatteita kirppikseltä. osatsin kyllä jos lytyisi mutta ne vähätkin ovat olleet aikamoisia riepuja.
se, että paitoja on aivan suhtettoman paljon housuihin nähden :D Johtuu tietysti kulutuksesta. Ja kengät taas harvoin ovat oikeaa kokoa tiettyä vaatekokoa käyttävälle (ja meillä nimenomaan niin, että jalka on isompi kuin poika, eli kengät on yleensä pieniä)
Yksittäisiä vaatteita en huutiksesta osta, muuta kuin haalareita yms isompaa. Paketti on paljon kätevämpi ja vaikka osa vaatteista lähteekin Konttiin, hinta/vaate on ollut ihan kohdallaan niissä, joita olen huutanut. Osassa tietysti joku merkkivaate saa ihmiset hulluksi ja hinta nousee tolkuttomaksi.
Mutta siellä tuntuu olevan aika kamala tarjonta pojille poislukien ne nimeämäsi retrovaatteet. Markettivaatteet saan itsekin ruokaostoksilla käydessä kaupasta ja juuri muuta siellä ei sitten tarjolla näytä olevan. Samoin ruotsalaisketjujen vaatteet jää huutonetistä ostamatta, jos ne eivät ole oikeasti siistejä ja edullisia.
juuri olen vapaapäiväni käyttänyt lapsen vaatekaapin siivoamiseen ja pakannut monta kassillista pieneksi jäänyttä vaatetta - ajattelin naputella osan huutikseen ja ottaa lopuille kirpparipöydän pariksi viikoksi. Ilmeisesti ei kannata, kärrään ne sitten keräykseen suoraan.
Olin ihan siinä uskossa, että hyväkuntoiset poikien vaatteet koosta 128 ylöspäin viedään käsistä, ilmeisesti luulin väärin. Noissa kasseissa on paitoja ja housuja 128-140cm (muutama 122cm), merkkeinä Lego, Esprit, Pop, Okaidi, Benetton Timberland, Adidas, Nike, jne. Ihanko oikeasti on turha nähdä vaivaa ja laittaa niitä myyntiin?
Mulla on yksi lapsi, poika, mutta vaatteet ei ole mitään ihme tummia batmaneja, vaan ihania sukupuolineutraaleja vaatteita. On kaikkia värejä! Poika on nyt1,5v. Myin 1-2 euroakpl ja eipä jäänyt pahvilaatikollisesta (iso) mitään...
Että kyllä "poikien vaatteet" menee!
Ihan varmasti menee kirpputorilla...
juuri olen vapaapäiväni käyttänyt lapsen vaatekaapin siivoamiseen ja pakannut monta kassillista pieneksi jäänyttä vaatetta - ajattelin naputella osan huutikseen ja ottaa lopuille kirpparipöydän pariksi viikoksi. Ilmeisesti ei kannata, kärrään ne sitten keräykseen suoraan.
Olin ihan siinä uskossa, että hyväkuntoiset poikien vaatteet koosta 128 ylöspäin viedään käsistä, ilmeisesti luulin väärin. Noissa kasseissa on paitoja ja housuja 128-140cm (muutama 122cm), merkkeinä Lego, Esprit, Pop, Okaidi, Benetton Timberland, Adidas, Nike, jne. Ihanko oikeasti on turha nähdä vaivaa ja laittaa niitä myyntiin?
Jos ei mene, on hinta liian korkea (tai tuote loppuunkäytetty). Käytetyllä vaatteella kun markkinahinta ei ole kovin korkea.
pikkupojan äiti ja mielelläni ostan käytettyä. MUTTA vaatteiden pitää olla ehjiä, tahrattomia ja siistejä JA kivan värisiä. Ei tummansinisiä hirviö- tai disney-autokuvapaitoja tms, vaan kivoja kauniin värisiä vaatteita. Punaista, keltaista, kirkkaan sinistä, valkoista, oranssia, vihreää...
Minäkin ostaisin värikkäita! En myöskään hirvityksiä tummilla väreillä!
t: 8
Minäkin ostaisin värikkäita! En myöskään hirvityksiä tummilla väreillä! t: 8
Ehkä siksi poikien vaatteita on sitten käytettynäkin vähemmän tarjolla. Mutta joka tapauksessa mulla sama juttu, että niitä löytää niin huonosti, että en todellakaan jaksa edes etsiä käytettynä. Ihan riittävän työlästä on löytää uutenakin.
Löytämisen vaikeudesta huolimatta minäkin monen muun tavoin haluan pukea pojat nätisti ja värikkäästi. Värikäs ei kuitenkaan tarkoita riemunkirjavaa, vaan väriä reilusti, mutta sopusoinnussa.
Ostan vaatteet uutena, ja etsin aina samalla kertaa toisiinsa matsaavat paidat ja housut. Onnistuneen lopputuloksen eteen joutuu jo uutena ostettaessakin koluamaan kaupungin kaikki kaupat läpi. Kirppareilta mieleisten kokonaisuuksien löytäminen on kerta kaikkiaan toivotonta.
Ja poikien vaatteet / housut kuluu puhki, vaikka ne ostaisi uutena. Ei kamalasti kiinnosta nähdä vaivaa käytettyjen etsimiseen, kun ne on sitten kahden käyttökerran jälkeen polvesta puhki. Meillä siis pojat leikkivät paljon autoleikkejä, jotka ovat konttausleikkejä, ja housut kuluvat polvista vauhdilla.
Poikien jälkeen sain myös tytön. Miten helppoa vaatteiden osaminen onkaan, kun ihan lähimarketistakin voi löytyä oikein nätti mekko, joka käy tavallisiin kyläilyihin ja lapsisynttäreihin. Tyttöjen vaatteiden ostaminen on tehty paljon helpommaksi kuin poikien.