Kotien tirkistelyketju osoittaa, mitä nössöjä suomalaiset ovat!
Tuskinpa missään muussa maassa tultaisiin pokkana kyyläämään kenenkään kodin ikkunasta sisään päiväkotiryhmän kanssa - ei edes etukäteen lupaa kysymällä.
Mutta Suomessahan kaikki on näköjään mahdollista. Huhhuh.
Kommentit (11)
Vain av-palstalla kotien ohi meneminen ja lapsen osoittaminen "tuolla on mun koti ja mun huone" päiväkotiryhmän kanssa voidaan tulkita perheen yksityisyyttä uhkaavaksi salaliitoksi.
"Minä olin viimeviikolla vanhempainillassa
Päiväkodin tädit ilmoittivat, että aikovat tehdä tutustumiskierroksia jokaisen kotipihalle. He nimenomaan kertoivat, että kiertelevät hieman taloa ympäri (ei siis pelkkää kadulta katselua) ja lapsi voi esitellä minkä ikkunan takana mikäkin huone on, ja sinne tykkää lapset sitten kurkistella."
Onneksi asumme kerrostalossa 5:ssä kerroksessa ;)
Vain av-palstalla kotien ohi meneminen ja lapsen osoittaminen "tuolla on mun koti ja mun huone" päiväkotiryhmän kanssa voidaan tulkita perheen yksityisyyttä uhkaavaksi salaliitoksi.
Muualla ei olekkaan tälläistä, meille ei saa tulla, kuin ilmoittamalla siitä viikkoja etukäteen, että ehditään siivota.
Muualla tullaan suoraan ovesta sisään, viis kellon ajoista tai päivistä.
äidin kanssa käydä iltakävelyllä ja katsella ihmisten asuntoihin, kun heillä oli valot päällä muttei verhot edessä.
Oi niitä vanhoja hyviä aikoja.
Hei laittakaa linkki tähän ko. ketjuun!
Kiiiiitoooss :)
Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä palstalta lukee, ihmiset kuulevat mitä haluavat ja kirjoittavat tänne ihan mitä sattuu (päiväkodeissa tuskin edes on vielä vanhempainiltoja, kun vasta aloittelevat uutta toimintakautta, yleensä vanhempainillat syyskuussa).
"Minä olin viimeviikolla vanhempainillassa Päiväkodin tädit ilmoittivat, että aikovat tehdä tutustumiskierroksia jokaisen kotipihalle. He nimenomaan kertoivat, että kiertelevät hieman taloa ympäri (ei siis pelkkää kadulta katselua) ja lapsi voi esitellä minkä ikkunan takana mikäkin huone on, ja sinne tykkää lapset sitten kurkistella." Onneksi asumme kerrostalossa 5:ssä kerroksessa ;)
Ihan yleisesti tirkistelystä piti kertoa...
Istuin keväällä äitini kanssa meidän rivarikeittiössä kahvilla tuore vauvamme sylissä, kun naapurin nainen 5-vuotiaan tyttönsä kanssa käveli ohitse. Nainen tuttuun tapaansa katsoi meille sisälle ja huomattuaan vauvamme, nosti vielä tyttönsäkin korkeammalle, jotta näki vauvan. Mä esitin etten huomais ollenkaan, koska ärsytti niin paljon.
Tää nainen katsoo aina kaikkien naapureiden ikkunoista sisään ohikulkiessaan ja moikkailee, jos ollaan vaikka aamukahvilla. Mua siis jotenkin vaan ärsyttää suunnattomasti.
Niin ja ulkona se katsoo aina takapihalle tullessaan aidan yli, että ollaanko me ulkona ja sitten se parkkeeraa siihen aitaan nojailemaan ja jutteleen. Kesällä tultiin parikertaa grilliruokamme sisälle syömään, kun tää maanvaiva jäi siihen jaarittelemaan. Antais jonkun rauhan edes.
Täydet sympatiat vaan ton tirkistelyketjun avaajalle. On tosi inhottavaa!
Tai mitä ne hoitajat tekevät, kun olen kotona (etätyötä 2 pv/vko) ja nappaankin oman lapsen siitä kotipihasta sisälle todeten, että kiva kun kävelit kotiin.
Minusta pk.ssa pitäisi opettaa yleisiä käytöstapoja. Normaalisti siellä on tietysti tosi vaikea opettaa esim sitä, että toisten pihoihin ei mennä ilman lupaa, mutta että opettavat ihan päin vastaista niin se on kyllä outoa. Muutenkin tuo tapa on minusta outo vaikka katsottaisiinkin vain siitä kadulta. Luulisi, että lapselle on tärkeää samanarvoisuus. Onko paljonkin sellaisia tarhoja, joissa lapset tulevat kaikki samalta alueelta, kävelymatkan päässä pk:sta. ja entä jos toiset lapset asuvat hienossa omakotitalossa ja toiset parhaat päivänsä nähneessä vuokrakasarmissa.
ja jos silti tulisivat pihaan, niin asia ei sitten enää jäisikään siihen.
t. ulkosuomalainen, joka ei meinannut uskoa silmiään ketjua lukiessa.