Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.netin postikuluista - kun ostaja palauttaa

Vierailija
23.08.2011 |

En tiedä onko tästäkin täällä jo keskusteltu.

mutta mitä mieltä...

Myin huuto.netissä vaatteen, josta en löytänyt reikiä tms. moitittavaa. Vaatteen kävi myös kolme muuta ihmistä läpi, totesivat kuvauksen mukaiseksi.

No myyjä laittoi seuraavana päivänä viestiä löytäneensä reikiä.

Pyysin kuvaa vioista ja kysyin puretaanko kauppa vaiko hyvitänkö osan ostosummasta. Koska tarkoituksella en ole myynyt tavaraa, mikä ei kuvausta vastaisi. Olen palauttanut kohteita itsekin ja aina on jäänyt postikulut minun maksettaviksi, moni on sanonut että käytetty on aina käytetty ja näkemyseroja on mm. uudenveroisen - ja hyvän välillä. No meillä ko. uimapukua oli käytetty 5kertaa joten en ymmärrä mistä nuo reiät olisivat edes voineet tulla.

Ehdotin, että palautan puvun hinnan + puolet siitä summasta, mitä menee postikuluja kun palauttaa puvun. Näin ajattelin ihan oman kokemuksen kautta. Toisaalta virhe oli nyt minun. Joten olin menossa hieman vastaan... Toinen vaihtoehto olisi hällä ollut ottaa puolet kauppahinnasta tilille.

Kuvan rei'istä sain 10pv kuluttua siitä, kun olin lähettänyt kysymyksen mitä tehdään - joo oli kesä ja ihmisillä muutakin tekemistä. Minun näkemys oli, että ostaja lähetää ensin puvun minulle - jonka jälkeen palautan ostosumman + nuo postikulut missä olin menossa vastaan. Ostaja taas odotti rahoja (ainakin osaa) ennen kuin lähettää pukua.

Tuosta seuraavana päivänä olimme lähdössä tytön kanssa pitkälle sairaalareissulle, oli postin jakelun keskeytyskin käytössä jonka vuoksi puvun saaminen postista venyi. Ja kieltämättä on ajatukset nyt enemmän leikatussa lapsessa, jollaista ei ole ennen tehty kuin Oulussa kuin huuto.netissä. toki asiat on hoidettava.

Puku on lähetetty 12 päivän kuluttua, kun pyysin pukua lähettämään, joten aikaa on kulunut.

No minun kannalta ei ole kyse isosta summasta palauttaa, postikuluja on mennyt 4,30e /suunta. Mutta yleinen käytäntö olisi mukava tietää, miten on muilla hommat menneet? Tai miten nopeasti tavara on saatu takaisin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin ollen näin sen parhaaksi.

Tietysti olisin voinut vain pahoitella ja kärsiä sitten vaikka negatiivisen, ei olisi pahemmin palautehistoriaani hetkauttanut. Reiät olivat todella pieniä. Joten todellisuudessa eivät olisi käyttöä haitanneet.

Noh jos nyt yhden 2e takia tulee negatiivinen niin sitten tulee, ehdotin oman ehdotukseni ja ostaja lähetti puvun takaisin = hyväksynyt sen, mitä olen ehdottanut.

ap

Vierailija
2/3 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myyntihinnan takaisin ostajalle. ja tosiaan vasta, kun tuote on palautunut takaisin ja tarkistettu, että vikaa on. mä en lähtis koskaan pelkän soiton takia maksamaan rahaa takaisin, koska ostaja voi muuten vaan huijata rahoja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos epätyytyväinen ostaja haluaa palauttaa niin sitten voi sovitella hinnanalennuksesta.