Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen sitten ollut tyhmä, kun en ottanut lapsille vakuutusta

Vierailija
23.08.2011 |

Kolme lasta eikä kenelläkään mitään synnytys- tai vauvavakuutuksia. Nyt ovat jo 12, 14 ja 16 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään isompaa hoidon tarvetta jonka olis voinut vakuutuksella kattaa. 14-v:llä umpparileikkaus, josta tuli 80 euron lasku. 16-v polven nivelkierukka vamma joka tuli jalkapallopelissä mutta sen aiheuttamat kulut maksoi tietysti pelaajalisenssin vakuutus.

Kenelläkään ei mitään korvajuttuja tai putkituksia tms.

Taidamme olla onnen poikia, sattuma on varjellut.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonottamaan tuntitolkulla pienenkin lapsen kanssa. Jos pääsen oman kylän lääkäriin, niin he hoitavat lapset ensin, mutta menee kiinni jo klo 15. Aina kun iltaisin iskee korvatulehdus tai jotain muuta, niin ensin ajetaan parikymmentä kilsaa ja sit odotetaan tuntikausia kipeän lapsen kanssa.

Ja "huippua" on, että meillä kunnallisen päivystykseen ei pääse edes jonoon korvatulehduksen kanssa, vaikka lapsi kovassa kuumeessa. Meillä myös siis taustalla sairaus, jonka vuoksi pitäisi hoitaa asap.

Vierailija
22/22 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne vakuutukset vuodessa maksavat ja kuinka paljon joutuu maksamaan omavastuuta?

Meillä on 2-vuotias lapsi, jota on muutaman kerran käytetty lääkärissä. Kunnallisella puolella lapsilta ei mene terveyskeskusmaksua. Viimeksi jouduttiin odottamaan vuoroamme 15 min - ja tästä ajasta osa johtui siitä, että olimme itse etuajassa.

Jotenkin tuntuu, että niillä "käymme aina yksityisellä ettei tarvi mennä kamalaan terveyskeskukseen jonottamaan" -ihmisillä on sellainen käsitys, että terveyskeskuksiin pitää mennä klo 6 aamulla jonottamaan koko päiväksi ja joku karjanhoitoon tottunut maallikkoparantaja tulee sitten vähän painelemaan vatsaa ja määrää kaikille jotain 1800-luvulla käytössä ollutta yleislääkettä. Ei se nyt ihan noin mene.

Työskentelen itse terveydenhoitoalalla, enkä halua sinänsä arvostella hyvää työtä tekeviä lääkäreitä tai hoitajia. Totuus monessa kunnassa kuitenkin on se, että puhelimella ei pääse kertaakaan soittoaikana läpi, että pääsisi edes varaamaan sitä aikaa. Ensiavussa olen jonottanut viikonloppuna, kun lapsen korvatulehdus ei ole hätätapaus. Ja ymmärrän sen, eihän se ole. Siksipä suosin esimerkiksi pe-la-yönä alkaneessa korvatulehdustapauksessa sitä, että menen la-aamuna yksityislääkärille ensiavun sijaan - kunnassamme siis tuo ensiapu on sama asia kuin päivystys eikä terveyskeskuksessa mitään viikonlopun vastaanottoaikoja ole. Sitten ongelmana on vielä se, että pienen kipeän lapsen korvan katsominen on oikeasti todella vaikeaa! Näin on parikin erikoistunutta lastenlääkäriä sanonut. Eli se vastavalmistunut tk-lääkäri ei sitä välttämättä osaa tehdä ja tämäkin on ihan ymmärrettävää, eiväthän he voi kaikkien erikoisalojen asiantuntijoita heti olla.

Eli lähinnä kyse on omasta ja lapsen mukavuudesta. Jos olisi vakavista asioista kyse, luottaisin täysin suomalaiseen terveydenhoitoon julkisellakin puolella. Noiden korvatulehdusten ja vastaavien takia en vaan jaksa roikkua tuntitolkulla puhelinjonossa tai siellä päivystyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme