Mä olen sitten ollut tyhmä, kun en ottanut lapsille vakuutusta
Kolme lasta eikä kenelläkään mitään synnytys- tai vauvavakuutuksia. Nyt ovat jo 12, 14 ja 16 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään isompaa hoidon tarvetta jonka olis voinut vakuutuksella kattaa. 14-v:llä umpparileikkaus, josta tuli 80 euron lasku. 16-v polven nivelkierukka vamma joka tuli jalkapallopelissä mutta sen aiheuttamat kulut maksoi tietysti pelaajalisenssin vakuutus.
Kenelläkään ei mitään korvajuttuja tai putkituksia tms.
Taidamme olla onnen poikia, sattuma on varjellut.
Kommentit (22)
Ei meillekään otettu, ja onneksi lapset ovat olleet terveitä. Kunnallisella puolella ollaan muutama kerta käyty, mutta ne kerrat on kyllä jaksanut jonottaa. Mutta jos olisi enemmän sairastelevat lapset, niin voisi harmittaa. Nyt olen ottanut noille edulliset tapaturmavakuutukset, parikymppiä vuodessa/nuppi, mutta ei ole niitä vielä tarvinnut käyttää.
mutta ne on ns. normivakuutuksia, eivät nyt sitten korvaa mitään sairasteluja.t.ap
Silti on sairaskulut olleet halvempia kuin vakuutus. Lapsesta esim. sairaalamaksua menee vain 7 vrk, loppu on ilmaista vaikka olisi koko vuoden.
kun kuvittelin että sen voi ottaa hieman ennen synnytystä. Kaikille kolmelle lapselleni otin sitten syntymän jälkeen vakuutuksen ja yhden kanssa ollaan käytetty vakuutusta enemmänkin ja todennäköisesti kahdenkin kanssa tulevaisuudessa, koska heillä on alkanut ilmenemään allergioita jne.
pelkät tapaturmavakuutukset. Yksityisellä käytiin muutaman kerran ensimmäisten elinvuosien aikana, mutta saman rahan se itse vakuutus jo olisi vuodessa maksanut, joten plusmiinus nolla loppu tulos. Hyvin pärjätään julkisen puolen tarjonnalla.
pelkät tapaturmavakuutukset. Yksityisellä käytiin muutaman kerran ensimmäisten elinvuosien aikana, mutta saman rahan se itse vakuutus jo olisi vuodessa maksanut, joten plusmiinus nolla loppu tulos. Hyvin pärjätään julkisen puolen tarjonnalla.
Muutaman vuoden päästä ei välttämätä ole tai se muuttuu maksulliseksi. Silloin fiksuja ovat ne jotka ovat ottaneet vakuutukset.
Onnekas olet ollut siinä mielessä, että lapset pysyneet terveinä, mutta eiköhän hoito olisi julkisella puolellakin hoitunut ja kulut kohtuulliset.
Meillä on allerginen, korvakierteinen lapsi ja aika lailla sama summa on mennyt hoitokuluihin vuodessa kuin mitä vakuutusta ollaan makseltu. Tosin ollaan aina käyty yksityispuolella, kun sinne on niin kätevästi saanut aikaa ja tuttu kiva lastenlääkäri, mutta oltais varmaan käyty ilman vakuutustakin.
Silloin vakuutus olisi ollut tarpeen, jos oltais jouduttu putkitukseen yksityispuolelle. Kunnalliselle nimittäin oli kuukausien jonot ja lapsi todella kivulias - kunnes liimakorvat päättivätkin parantua itsestään :)
jos itse et ole ottanut so. Joku toinen ottaa ja itse ne maksaa, joten onko se sulta pois, vaikka vakuutuksia otetaan?
lääkäreitä ja lääkkeitä.
Meillä onneksi vakuutus, koska mm. paha korvatulehduskierre - lääkkeet maksoivat jo enemmän kuin noin 165 euron vakuutus vuodessa.
Muutaman vuoden päästä ei välttämätä ole tai se muuttuu maksulliseksi. Silloin fiksuja ovat ne jotka ovat ottaneet vakuutukset.
Tuo on sinun toteutumaton fantasiasi, tämä on sivistysvaltio.
Muista että olemme pohjoismaa, emme osa Yhdysvaltoja.
Jos tarvitset vakuutteluja kalliille vakuutusmaksuillesi, tee se jotenkin paremmin. Kiitos.
Tuo on sinun toteutumaton fantasiasi, tämä on sivistysvaltio. Muista että olemme pohjoismaa, emme osa Yhdysvaltoja. Jos tarvitset vakuutteluja kalliille vakuutusmaksuillesi, tee se jotenkin paremmin. Kiitos.
eli Suomella ei yksinkertaisesti enää ole varaa pitää yllä nykyistä kunnallista sairaanhoitoa. On pakko muuttaa sitä jotenkin ja veikkaan, että Jyrki-boy ja kumppanit lisäävät maksullisuutta.
vakuutella kalliita vakuutusmaksuja?
Meillä on vakuutettuna autot, koti, lapsi, koira, harrastetila.....miksei olisi? Ja onko se niiltä pois, jotka ei vakuuta? Ei minusta, en minä niitä rahoja, jotka maksan vakuutuksista, teille antais.
Ja eikös ole hyvä, että vien vakuutusrahoilla lapseni yksityiselle joka ainut kerta -- enpä ole lisäämässä jonoja arvauskeskuksessa?
Tässä minusta enemmän vakuutteluja kaipaa omaan käytökseensä ne, jotka ei vakuutusta ota. Mulle ainakin on aivan se ja sama, mitä muut on mieltä mun vakuutuksistani, itsepähän ne maksan.
Mitä ne vakuutukset vuodessa maksavat ja kuinka paljon joutuu maksamaan omavastuuta?
Meillä on 2-vuotias lapsi, jota on muutaman kerran käytetty lääkärissä. Kunnallisella puolella lapsilta ei mene terveyskeskusmaksua. Viimeksi jouduttiin odottamaan vuoroamme 15 min - ja tästä ajasta osa johtui siitä, että olimme itse etuajassa.
Jotenkin tuntuu, että niillä "käymme aina yksityisellä ettei tarvi mennä kamalaan terveyskeskukseen jonottamaan" -ihmisillä on sellainen käsitys, että terveyskeskuksiin pitää mennä klo 6 aamulla jonottamaan koko päiväksi ja joku karjanhoitoon tottunut maallikkoparantaja tulee sitten vähän painelemaan vatsaa ja määrää kaikille jotain 1800-luvulla käytössä ollutta yleislääkettä. Ei se nyt ihan noin mene.
eli Suomella ei yksinkertaisesti enää ole varaa pitää yllä nykyistä kunnallista sairaanhoitoa. On pakko muuttaa sitä jotenkin ja veikkaan, että Jyrki-boy ja kumppanit lisäävät maksullisuutta.
Ei kyse ole siitä, onko varaa pistää rahaa nimenomaan julkiseen terveydenhoitoon, vaan halutaanko sitä rahaa kohdistaa juuri siihen.
Kokoomus tietenkään ei haluaisi, koska tällöin rahaa laitetaan köyhimmän väestönosan hyväksi ja panostetaan tuottamattomiin ihmisiin, kuten vanhuksiin ja sairaihin. Olet varmasti oikeassa, että siellä puolueessa mielellään ajettaisiin alas koko kunnallinen terveydenhuolto. Joidenkin mielestä ihan oikeasti olisi hyvä malli se, että hoitoa saa vain rahalla, eli toisin sanoen, ettei sitä annettaisi kaikille.
Kerran laskiskelin , että n kolmen vuonna vakuutus olisi ollut edullisempi. Eli lapsen ikävuodet 3, 4, 5 ja lääkekuluja ja lääkärikuluja tuli paljon. Toisaalta ekat kaksi vuotta meni ilman, ja sen jälkeen taas lääkärikulut + lääkkeet on maksaneet hiukan vähemmän, usein aika paljon. Lapsella on useita lääkärissäkäyntejä ja leikkauksia, yksityisellä. Myös karsastushoito, ja hydronefroosi. Viimeistä nyt tosin hoidetaan Lastenklinikalla.
Mitä ne vakuutukset vuodessa maksavat ja kuinka paljon joutuu maksamaan omavastuuta?
Meillä on 2-vuotias lapsi, jota on muutaman kerran käytetty lääkärissä. Kunnallisella puolella lapsilta ei mene terveyskeskusmaksua. Viimeksi jouduttiin odottamaan vuoroamme 15 min - ja tästä ajasta osa johtui siitä, että olimme itse etuajassa.
Jotenkin tuntuu, että niillä "käymme aina yksityisellä ettei tarvi mennä kamalaan terveyskeskukseen jonottamaan" -ihmisillä on sellainen käsitys, että terveyskeskuksiin pitää mennä klo 6 aamulla jonottamaan koko päiväksi ja joku karjanhoitoon tottunut maallikkoparantaja tulee sitten vähän painelemaan vatsaa ja määrää kaikille jotain 1800-luvulla käytössä ollutta yleislääkettä. Ei se nyt ihan noin mene.
Meillä vakuutus maksaa omavastuun kera vuodessa noin 180 euroa.
Meillä arvauskeskuksessa lääkäreistä useimmat eivät puhu kunnon suomea, joten lapsi menee siellä aina "lukkoon".
Ja mieluummin menen suoraan lastenlääkärillä/korvalääkärille/neurologille tms. riippuen vaivasta kuin että menen ensin terveyskeskuslääkärille.
Ja juu, olen käyttänyt terveyskuslääkäriä lapseni kanssa --- oli erittäin pahassa ripulissa. Terveyskeskuslääkärin mielestä vauva ei ollut kuivunut. Minä väitin muuta, koska olin vauvan kanssa 24/7 ja näin, ettei vauva ollut oma itsensä. Menin sitten yksityiselle, sain lähetteen saman tien sairaalaan, jossa laitettiin välittömästi nenämahaletku pahan kuivuuden vuoksi. TIEDÄN, että tämä oli ehkä vain yksi tapaus, mutta vaikutti minuun.
JA mitä hiivatin väliä sillä on muille, jos maksan vakuutuksistani --- en minä niihin käytä muiden rahoja tietääkseni.
Mitä ne vakuutukset vuodessa maksavat ja kuinka paljon joutuu maksamaan omavastuuta? Meillä on 2-vuotias lapsi, jota on muutaman kerran käytetty lääkärissä. Kunnallisella puolella lapsilta ei mene terveyskeskusmaksua. Viimeksi jouduttiin odottamaan vuoroamme 15 min - ja tästä ajasta osa johtui siitä, että olimme itse etuajassa. Jotenkin tuntuu, että niillä "käymme aina yksityisellä ettei tarvi mennä kamalaan terveyskeskukseen jonottamaan" -ihmisillä on sellainen käsitys, että terveyskeskuksiin pitää mennä klo 6 aamulla jonottamaan koko päiväksi ja joku karjanhoitoon tottunut maallikkoparantaja tulee sitten vähän painelemaan vatsaa ja määrää kaikille jotain 1800-luvulla käytössä ollutta yleislääkettä. Ei se nyt ihan noin mene.
vakuutella kalliita vakuutusmaksuja? Meillä on vakuutettuna autot, koti, lapsi, koira, harrastetila.....miksei olisi? Ja onko se niiltä pois, jotka ei vakuuta? Ei minusta, en minä niitä rahoja, jotka maksan vakuutuksista, teille antais. Ja eikös ole hyvä, että vien vakuutusrahoilla lapseni yksityiselle joka ainut kerta -- enpä ole lisäämässä jonoja arvauskeskuksessa? Tässä minusta enemmän vakuutteluja kaipaa omaan käytökseensä ne, jotka ei vakuutusta ota. Mulle ainakin on aivan se ja sama, mitä muut on mieltä mun vakuutuksistani, itsepähän ne maksan.
kodin, kirjat, soittimet, auton, mökin, veneet ja ihan itse maksan myös vakuutukset. Mutta koska Suomessa on jokaisella jo valmiiksi sairasvakuutus, on mielestäni turha lihavoittaa firmaa turhilla maksuilla. Lisäksi et saa juurikaan lapsellesi hoitoa tuolla vakuutuksella, kaikki tärkeät hommat tehdään kunnallisella puolella. Joka nuhastahan sinne lääkäriin ei tarvitse taksilla ajaa, ihan vaan tiedoksi.
jonottamaan tuntitolkulla pienenkin lapsen kanssa. Jos pääsen oman kylän lääkäriin, niin he hoitavat lapset ensin, mutta menee kiinni jo klo 15. Aina kun iltaisin iskee korvatulehdus tai jotain muuta, niin ensin ajetaan parikymmentä kilsaa ja sit odotetaan tuntikausia kipeän lapsen kanssa.
vakuutella kalliita vakuutusmaksuja? Meillä on vakuutettuna autot, koti, lapsi, koira, harrastetila.....miksei olisi? Ja onko se niiltä pois, jotka ei vakuuta? Ei minusta, en minä niitä rahoja, jotka maksan vakuutuksista, teille antais. Ja eikös ole hyvä, että vien vakuutusrahoilla lapseni yksityiselle joka ainut kerta -- enpä ole lisäämässä jonoja arvauskeskuksessa? Tässä minusta enemmän vakuutteluja kaipaa omaan käytökseensä ne, jotka ei vakuutusta ota. Mulle ainakin on aivan se ja sama, mitä muut on mieltä mun vakuutuksistani, itsepähän ne maksan.
kodin, kirjat, soittimet, auton, mökin, veneet ja ihan itse maksan myös vakuutukset. Mutta koska Suomessa on jokaisella jo valmiiksi sairasvakuutus, on mielestäni turha lihavoittaa firmaa turhilla maksuilla. Lisäksi et saa juurikaan lapsellesi hoitoa tuolla vakuutuksella, kaikki tärkeät hommat tehdään kunnallisella puolella. Joka nuhastahan sinne lääkäriin ei tarvitse taksilla ajaa, ihan vaan tiedoksi.
myös kunnallisen puolen käynnit. Meillä ainakin tyttäreltä (vaikka alle kouluikäinen) menee tietyistä käynneistä polimaksu. Ja lääkkeet menee vakuutuksesta - siksi en pidä hoitokuluvakuutusta turhana.
Ja me ei käydä taksilla siellä lääkärissä, mutta melkein joka nuhasta kylläkin, koska mieheni työnantaja vaatii päivänkin poissaolosta todistuksen. Vuorottelemme kotona hoitamassa.
Ei meillekään otettu, ja onneksi lapset ovat olleet terveitä. Kunnallisella puolella ollaan muutama kerta käyty, mutta ne kerrat on kyllä jaksanut jonottaa.
Mutta jos olisi enemmän sairastelevat lapset, niin voisi harmittaa.
Nyt olen ottanut noille edulliset tapaturmavakuutukset, parikymppiä vuodessa/nuppi, mutta ei ole niitä vielä tarvinnut käyttää.