Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi tuo suoraan koulusta kaverin teille kylään

Vierailija
23.08.2011 |

niin annatko lapsen kaverille myös välipalaa jos omasi sitä syö, tai ruokaa jos teillä ruoka-aika koulun jälkeen?

Kuitenkin kaverilla varmasti myös nälkä.. vai oletatko että menee kotiinsa syömään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma (puhunut/kysynyt) että asia on ok sille perheelle jonka luona lapsesi on? Alkaako lapsesi etunimi R kirjaimella?

Vierailija
22/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaverikin ruokitaan! PIkkusieluista olla ruokkimatta.Ihan itsestäänselvyys, tottakai!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten olla vanhempien kanssa sovittu että kaveri on meilla ns iltapäivähoidossa, jolloin annan ruokaa.

Yllätysvieraille ei ole tarjoilua.

Vierailija
24/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA KYSYTÄÄN sopiiko olla kuinka myöhään ja aina jos joku on meillä ilmoitamme, että vieraiden pitää mennä kotiin kello 19:00, sopiiko vanhemmillesi, että olet täällä siihen asti?!

Parhaiden kavereiden kanssa kaikki tietävät käytännön jo valmiiksi.

Talvella on 3 harrastusta ma,ti,ke ja perjantaisin olemme kotona, koska meille tulee AINA aikuisia ruokavieraita silloin, joten eipä siinä jää kuin yksi ilta olla liesussa.

Vierailija
25/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sitten harkinnan mukaan. Yleensä ei.

Vierailija
26/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juottamisesta kiinni? :)

lasteni kavereita kun olivat meillä yökylässä tai muuten käymässä. En kylläkään sisäfileitä mutta tavallista perusruokaa. En koskaan laskenut hintoja tai miettinyt saakohan mun lapset saman kohtelun muualla.

Nyt kun lapseni aikuisia huomaan et mun lapsilla hyvä itsetunto ja paljon kivoja kavereita. Ajattelin jo silloin et varmasti lapsilleni silkkaa hyötyä jos voivat tuoda kotiin vapaasti kavereita ja ystäviä. Näin tosiaan on:)

Ystäväni, joka huomautti mulle et sehän maksaa maltaita ei suonut tätä lapsilleen. Mistä lie johtunee mut kavereita ei ollut eikä ole edelleenkään!!

Jos nyt ajattelen niin en millään saa näistä vuosista niin suurta summaa etteikö se olisi kannattanut ekonomisesti.

Vierailija
27/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun jälkeen kaverilleen. Kaveri söi kotonaan ja tulivat sitten tänne ja lapseni söi välipalan täällä.

Kaverikin söi täällä, vaikka vasta kotonaan söi. Mutta ei se minua haittaa, jos kerran nälkä jäi.

Eli saa syödä täällä. Ei sillä että koskaan mitään lupia ovat kysyneet. Mutta ihan sama.

Vierailija
28/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun tulevat koulusta n. 15.30-16.00 saavat lämpimän ruoan.

Lapsia on 4 ja ei ole ollut ruoasta puutetta. Näkkileipää ja maitoa on riittänyt aina välipalaksi ja ruokaakin on jatkettu sitten leivällä jos on tullut yllätysvieraita.

Juuri nimittäin äsken tuli 2 poikaa kylään suoraan koulusta ja söivät riisiä ja kastiketta ja salaattia ja hyvin riitti kaikille. Lasilliset maitoa ja ruisleipä voilla ja hyvin jaksavat touhuta.

Vierailija
29/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saa mennä kavereille ja tulee kotiin kello 19:00 jolloin syö heillä tai tulevat meille, jossa olen jättänyt välipalaa (muroja, jugua, leipää, mehua, hedelmiä tms.) saataville ja kun kello viiden jälkeen menen kotiin, teen kaikille talossa oleville lämpimän ruuan. AINA!

Suoraan koulusta kavereille ja kotiin vasta klo 19. On turhan pitkä aika. Miksi lapsi ei tule kotiin syömään sen viiden jälkeen kun sinä olet tullut töistä? Silloinkin voi olla että on ollut kavereiden kanssa jo 3-5h putkeen.

Vierailija
30/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on meillä vielä ruoka-aikaan ja ruokaa on riittävästi, niin saa ottaa ruokaakin. Yleensä lähtevät kuitenkin omaan kotiin syömään kunnon ruokaa, välipalaa toki usein syövät.

Vierailija
31/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni kavereita kun olivat meillä yökylässä tai muuten käymässä. En kylläkään sisäfileitä mutta tavallista perusruokaa. En koskaan laskenut hintoja tai miettinyt saakohan mun lapset saman kohtelun muualla.

Nyt kun lapseni aikuisia huomaan et mun lapsilla hyvä itsetunto ja paljon kivoja kavereita. Ajattelin jo silloin et varmasti lapsilleni silkkaa hyötyä jos voivat tuoda kotiin vapaasti kavereita ja ystäviä. Näin tosiaan on:)

Ystäväni, joka huomautti mulle et sehän maksaa maltaita ei suonut tätä lapsilleen. Mistä lie johtunee mut kavereita ei ollut eikä ole edelleenkään!!

Jos nyt ajattelen niin en millään saa näistä vuosista niin suurta summaa etteikö se olisi kannattanut ekonomisesti.

Ja tuo suhtautuminen kaverien syömiseen peilaa yhtenä tekijänä sitä asennetta. Mutta uskon että lasten kaverisuhteille on merkitystä vanhempien asenteella esim. juuri siitä koetaanko ne vieraat lapset ylimääräiseksi ja hankalaksi vai tervetulleiksi lasten tärkeiksi kavereiksi. Toki syöttäminen ja juottaminen tuskin on se pointti, vaan se asenne.

Vierailija
32/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen päin olen tajunnut, että aika lailla sai mielikuvitusta käyttää kun oli yh ja rahat tiukilla. Mutta aina sai kaverit jotain syötävää ja iltaisin teki vaikka pannukakkua veteen jos ei muuta keksinyt.

Murrosiässä meillä olikin sitten mun kaverit aina viikonloppuisin kylässä. Mun huoneen lattialle laitettiin siskonpetiä. Kuljimme tosi vähän "kartsalla", koska meillä oli niin kiva olla. Leivottiin ja puuhattiin ja kikatettiin ja äiti teki aina meille simaa yms. edullista hyvää.

Tsemppiä sinulle ja hienoa, että olet jaksanut tykätä lastesi kavereistakin.

Ja tuo suhtautuminen kaverien syömiseen peilaa yhtenä tekijänä sitä asennetta. Mutta uskon että lasten kaverisuhteille on merkitystä vanhempien asenteella esim. juuri siitä koetaanko ne vieraat lapset ylimääräiseksi ja hankalaksi vai tervetulleiksi lasten tärkeiksi kavereiksi. Toki syöttäminen ja juottaminen tuskin on se pointti, vaan se asenne.

Vierailija
33/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat eivät ota. ja jos lapsia paljon ja välipalaa vähän niin sitten en tarjoa, yleensä kyllä leipää riittää kaikille..

meillä siis neljä lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi