Työkaveri sairaslomalla ja lähtee huomenna risteilylle - sallittua?
Kommentit (16)
Kerro pomolle, jos vaivaa toisten asiat.
eniten joudutaan eläkkeelle mielenterveyssyistä Suomessa, joten esim jos on 3kk saikkua masennuksesta, niin menköön ihan mihin haluaa. vuodelepo on kai määrätty erikseen ja kaikki avohoitopotilaatkin nykyään juoksee valtoimenaan, joten antaa sairaslomalaisten olla.
ei vapaa-ajasta. Näin meidän pääluottamusmies sanoi mulle kun kysyin hänen mielipidettään illanviettoon osallistumisesta vaikka olin pitkällä saikulla.
Tuskin työkaverisi kuitenkaan yrjötaudissa tai kovassa kuumeessa on risteilylle lähdössä?
kävin ravintolassa tanssimassa ja kännäämässä.
Ihmeellistä kyttäystä, oli sitten kaupassa, apteekissa tai risteilyllä. Sairauslomalla ollaan, koska ei ole työkykyinen, mutta muuta voi silti pystyä tekemään.
Jos työkaverillasi on vaikka burn out tms., risteily saattaa tehdä hänelle tosi hyvää. Tai vaiva voi olla ihan fyysinen, riippuu nääs työpaikasta, milloin ei voi tulla töihin.
Jos on ripulissa tai kuumeessa, silloin ei ole soveliasta mennä, mutta jos on kyse vaikka masennuksesta tai leikkauksen jälkitilasta, niin silloin ei mikään estä normaalia elämää, silloin on vain estynyt tekemästä töitä.
Jos saikkuna on jokin fyysinen tai psyykkinen tekijä, niin en näkisi mitään moraalista estettä risteilylle.
Jos kyse taas olisi esim. flunssasta, niin tällöin kyllä risteilylle osallistuva on kyllä myös työkykyinen.
Kolarissa tuleen oik.käden hermovaurion takia. Käsi ei kestä rasitusta, kurottelua ja liikeradatkin ovat huonontuneet. Olkapää roikkuuu ja fysioterapiassa käyn. Käsi myös valvottaa öisin ts. hermosärky on tuskallista.
Tämä ei kuitenkaan estä minua elämästä muuten. Ristelylläkin olen käynnyt.
eniten joudutaan eläkkeelle mielenterveyssyistä Suomessa, joten esim jos on 3kk saikkua masennuksesta, niin menköön ihan mihin haluaa. vuodelepo on kai määrätty erikseen ja kaikki avohoitopotilaatkin nykyään juoksee valtoimenaan, joten antaa sairaslomalaisten olla.
pystyn tekemään lähes kaikkea paitsi istua. Kännääminenkin on lääkäreiden mukaan ihan hyväksi kun lihakset rentoutuvat. Sen kaltaiseen vaivaan risteily voisi olla ihan terapiaa.
Mitä se sulle kuuluu, mitä työkaverisi tekee?
Kysyin taannoin sairaalassa, miksi papereissa on ammatti. Sitä kuulemma tarvitaan työkyvyttömyyden = sairausloman määrittelyyn.
Ei sairausloma merkitse ulkonaliikkumiskieltoa. Se tarkoittaa vaan sitä, että on kykenemätön tekemään tavallista työtään. Työ sitten vaikuttaa aika paljon siihen, kuinka paljon ja millä erilaisilla perusteilla sairauslomaa voi saada.
Esimerkiksi pyörätuolissa koko ikänsä istunut ihminen voi mainiosti tehdä vaikkapa sellaista toimistotyötä, jota tavallinen liikuntakykyinen ei voisi tehdä jalka paketissa, kun ei ole siihen tottunut eikä työpistettä ole suunniteltu liikuntarajoitteiselle.
ei vapaa-ajasta. Näin meidän pääluottamusmies sanoi mulle kun kysyin hänen mielipidettään illanviettoon osallistumisesta vaikka olin pitkällä saikulla.
Tuskin työkaverisi kuitenkaan yrjötaudissa tai kovassa kuumeessa on risteilylle lähdössä?
MAKSAA SAIRASAJAN PALKKAA.
eli on luvallista mennä risteilylle,mutta VASTA "työajan" loputtua.
Itse olin reilun viikon sairaslomalla korvatulehduksen takia. Tosin sairaslomaa pidensi se että olen myös raskaana ja kärsin unettomuudesta jo ennen tulehdusta.
Mielellään olisin ollut kotona lepäämässä koko viikon, mutta joka päivä oli jotain että piti olla liikenteessä. Lapsilla alkoi koulut ja eskarit, oli neuvolaa jne.
Ja kävin myös elokuvissa kun oli jo keväällä luvattu että kun cars2 tulee elokuviin niin sinne mennään heti.
ei vapaa-ajasta. Näin meidän pääluottamusmies sanoi mulle kun kysyin hänen mielipidettään illanviettoon osallistumisesta vaikka olin pitkällä saikulla. Tuskin työkaverisi kuitenkaan yrjötaudissa tai kovassa kuumeessa on risteilylle lähdössä?
MAKSAA SAIRASAJAN PALKKAA. eli on luvallista mennä risteilylle,mutta VASTA "työajan" loputtua.
ei taida lukea että se pitää kärsiä työaikana kotona neljän seinän sisällä ja kauppaankin saa lähteä vasta tämän jälkeen, tai ruokatunnin aikana.
Jos sillä on esimerkiksi käsi paketissa, miksi se ei voisi mennä risteilylle?