Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Laitatteko joka päivä päiväpeitot omiin ja lastenne sänkyihin?

Vierailija
03.11.2005 |

Jos, niin kuka laittaa?

Meillä laitetaan tosi harvoin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä päiväpeitot?

Vierailija
2/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen petaa omansa. Parivuoteen se joka vikana nousee, eli minä (mies on silloin jo töissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pinnasänkyyn en laita.

Vierailija
4/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki sen petaan aamuisin(pinnasänky). Meidän oman sängyn petaan ja joskus laitan päiväpeitteen. Mutta kun ostettiin tossa uudet täkit, niin ne on niin muhkeat, että näyttää ihan klumppuselle koko sänky, kun laittaa päiväpeitteen:/ Vaikee muuteski laittaa se, kun 2 laitaa on seinän vieressä. Oisko vinkkejä tohon klumppusuuteen?:)

Vierailija
5/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos, että muistutit, tänään oli unohtua! :)

Vierailija
6/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin petivaatteet pääsevät kuivumaan hiestä ja punkkien elämä vaikeutuu. ei tämäkään kokonaan punkkiongelmaa poista, mutta vähentää niiden määrää ratkaisevatsi verrattuna että sänky pedattaisiin heti siitä noustua.

koska lapset tuppaavat leikkimään myös sängyillä, on pakko välillä pedatakin (muutaman tunnin kuluttua heräämisestä) ettei irtoroskia menisi lakanoiden väliin.

Vierailija
7/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen olen hulluna kauniiden pussilakanoiden perään ja tykkään että ne näkyvät. Joten petaan niin että ovat kauniisti esillä. Tyynyt päätyä vasten kauniisti.

Vierailija
8/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko minä petaan tai mies, minä useammin (mies kääntää peiton mielestäni väärin päin). Koululainen petaa sänkynsä pari kertaa viikossa.

Tiedän kyllä että petivaatteiden pitää tuulettua, mutta silti on kiva että sängyt on pedattuna kun tulen illalla kotiin. Joten kyllä ne aamulla yleensä pedataan, muttei heti noustua vaan ehkä tunnin päästä.

Miksi pedataan?

Siistin näköistä eikä sänkyvaatteet nuhjaannu (meillä ainakin saatetaan iltapäivällä halia ja peuhata parisängyssä lasten kanssa) Lapsetkin leikkivät sitten sängyillä päiväpeiton päällä eivätkä lakanoiden seassa, joka on mun mielestä epäsiistiä.

Me asutaan yhdessä tasossa, joten makkarit ovat kaikkien silmien edessä joka päivä. Ja äidinperintö on tässä vahva: meillä lapsena aina pedattiin sängyt!

Vierailija
9/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kissa tykkäävät nukkua sängyllä ja arvatkaa, mikä karvaisuus on muuten lakanoissa...

Vierailija
10/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone pitäisi pikaisesti tuulettaakin ennen petausta.

Vierailija
11/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että väreillä ja kuvioilla ei väliä, kunhan nyt suurin piirtein on verhot ikunassa ja matot lattialla, eikä päin vastoin.

Päiväpeitto pitää sängyn puhtaanpana. Heräämisen jälkeen sängyn annetaan " tuulettua" ilman päiväpeittoa noin vartti-puoli tuntia (vaikka aamiaisen ajan) ja sitten päiväpeitto päälle.

Vierailija
12/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat epäterveellisiä, sängyn täytyy saada tuulettua yön hikoilusta (sitä tapahtuu aina, vaikket mitään huomaisi), etteivät pölypunkit täysin valtaa petiä!

Vierailija
13/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sängyn kaksi laitaa seinää vasten. Sehän tekee petaamisen tosi vaikeaksi.

Syynä tällaiseen kalustukseen on yleensä minikokoiset makkarit, joihin ei parisänky kunnolla edes mahdu. Onko teillä näin?

Vierailija
14/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että

- haluan huoneiden näyttävän siistiltä mm. vanhempien makkari olohuoneen vieressä ja lapsen sänkyyn näkyy suoraan ovelta.

- en halua petien likaantuvan. Pölyä liikkuu huoneilmassa ja saatetaan joskus pötkötellä päivävaatteissa. Lapsi myös lukee usein sängynpäällä päivisin.

Vierailija
15/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin laiska

Vierailija
16/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esteetikko ja kodin sisustus ja ulkonäkö on minulle tosi tärkeää. Jos vuoteet ovat auki, niin heti tulee sellainen suttuinen yleisvaikutelma. Aikaa petauksiin menee pari minuuttia, joten sehän on ihan viitsimisestä kiinni.

Vierailija
17/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyä ei ole pakko heti petata. Teen ensin puuron ja kun puuro on valmista, menen petaamaan sängyt. Sillä aikaa on huone tuulettunut ja höyryt kaikonnut. Sitten petaan sängyt.

Vierailija
18/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on aamulla niin kiire. Viikonloppuisin petaan aamupalan jälkeen, vaihdan samalla lakanat... Isomman tytön sänkyyn en ole päiväpeittoa laittanut, kun nukkuu katon rajassa...

Vierailija
19/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sijaan täkit siististi sänkyyn. On ihan tarpeeksi siistin näköinen. Kuka siellä makkarissa päivällä aikaa viettää, ei kukaan. Lapset hoidossa, vanhemmat töissä.

Vierailija
20/22 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisängyn petaa se, joka myöhemmin nousee, koululaiset petaavat omat sänkynsä ja minä pienten sängyt. Myös pinnasängyn petaan, koska on siisitimpi ja taapero nukkuu päiväunensa siinä päivävaatteillaan. Koti näyttää ja tuntuu nuhjuiselta, jos vuoteet on sijaamatta tai pelkät vuodevaatteet sängynpäällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan