Kokemuksia Specsaversin silmälaseista?
Saako sieltä vahvatkin linssit edullisemmin kuin esim Instrusta tai Silmäasemalta?
Tartteisin piakkoin uudet lasit mutta ei tod ole varaa (ollut useita kuukausia työttömänä) laittaa niihin n.500e jonka ne mulla maksaisi.
-10 ja -8 vahvuuteni linsseissa eli kaikki ohennushionnat yms otettava:/
Kommentit (69)
Minulle ei ole koskaan sanottu etteivät lasi kestäisi saunaa. Ja viimeiset 20 vuotta olen saunonut lasit päässä (ilman en osuisi edes lauteille, saati sitten löyly kiukaalle). Yhdetkään lasit eivät ole menneet pilalle. Onko se joku huurtumisen esto.pinnoite joka menee pilalle? Sellaista en ole ikinä laseihini ottanut, kun kuulemma lasit naarmuuntuvatkin helpommin jos on tuo pinta.
HUOM! Yhdistelmäpinnoitteisten linssien kanssa täytyy olla varovainen lämmön kanssa, sillä pinnoitteen alla olevan muovimateriaalin ja itse pinnoitteen lämpölaajeneminen ovat erilaiset, jolloin pinnoite voi vaurioitua lämmön vaikutuksesta. Yhdistelmäpinnoitteisten linssien kanssa täytyy olla varovainen esimerkiksi uunin luukkua avatessa ja saunaa tai takkaa lämmittäessä sekä hiuksia föönatessa. Linssejä ei pidä myöskään jättää lojumaan kuumaan, paahteiseen paikkaan, kuten auton kojelaudalle.
fenno-optiikan sivuilta:
Minulle ei ole koskaan sanottu etteivät lasi kestäisi saunaa. Ja viimeiset 20 vuotta olen saunonut lasit päässä (ilman en osuisi edes lauteille, saati sitten löyly kiukaalle). Yhdetkään lasit eivät ole menneet pilalle. Onko se joku huurtumisen esto.pinnoite joka menee pilalle? Sellaista en ole ikinä laseihini ottanut, kun kuulemma lasit naarmuuntuvatkin helpommin jos on tuo pinta.
HUOM! Yhdistelmäpinnoitteisten linssien kanssa täytyy olla varovainen lämmön kanssa, sillä pinnoitteen alla olevan muovimateriaalin ja itse pinnoitteen lämpölaajeneminen ovat erilaiset, jolloin pinnoite voi vaurioitua lämmön vaikutuksesta. Yhdistelmäpinnoitteisten linssien kanssa täytyy olla varovainen esimerkiksi uunin luukkua avatessa ja saunaa tai takkaa lämmittäessä sekä hiuksia föönatessa. Linssejä ei pidä myöskään jättää lojumaan kuumaan, paahteiseen paikkaan, kuten auton kojelaudalle.
Ja Cazze on paras hintalaatusuhteeltaan. Instrukin on ihan ok. Silmäasemalta olen ostanut aurinkolaseja vahvuuksilla. Ennen on muoti mennyt ohi, kun lasit ovat hajonneet. Yhdet halpikset joskus ostin, ehkä Silmäaseman tarjouslaarista, ja ne eivät kestäneet puolta vuotta kauempaa.
Tunnistan hyvän ja huonon laadun karkeasti ottaen, ja vaadin parasta linsseiltä ja sangoilta.
Maksaisin vaikka osamaksulla jos ei muuten olisi varaa, ja ostaisin sellaiset klassiset, jotka kestää pidempään.
Specsilläkin maksaa sitä halpaa hintaa enemmän jos vaatii linsseiltä enemmmän. Ja ne sangat on kaikki ihan kamalan heikkolaatuisia minusta, ja palvelu lähes olematonta.
Ostin Specsaversilta kaksitehosilmälasit,ja aurinkolasit vahvuuksilla!
Hinta oli yli 800e,ja ovat sopimattomat! Täytyy taas mennä valittamaan
tai perua kauppa! Kaaduin pahasti,ja nyt istun rullatuolissa,jalka kipsissä!!
Teille tiedoksi, jotka ette vielä tätä tiedä: Instru & Nissen ovat yksi ja sama firma. Eli asiakkaalle näkyy kaksi eri firmaa, mutta tuotteet yms tulevat ihan samasta varastosta. Joissakin kauppakeskuksissa näissä liikkeissä jopa yksi ja sama työntekijä on juossut palvelemaan Nisseniltä viereiseen Instrun liikkeeseen tarvittaessa. Että näin.
Vähän sama kuin Bestsellerin liikkeet, jotka näkyvät kauppakeskuksissa eri alanimillä.
Silmälasit hankin specsaversiltä ja olen ollut tyytyväinen. Hinta-laatusuhde on kohdillaan. Laadussa en ole huomannut mitään vikaa edullisesta hinnasta huolimatta, joten kai lasini sitten ovat oikeasti laadukkaat. Ostin myös omat aurinkolasini vahvuuksilla Specsaversilta ja ovat kyllä toimineet loistavasti pari vuotta.
Olen hankkinut Specsaversilta lasit pari kertaa vajaan kahden vuoden aikana. Viimeisin kerta oli pettymys. Hankkimillani laseilla ei nähnyt, vaikka niiden piti olla voimakkuudeltaan identtiset aiempien kanssa (sama resepti). Palasin vanhoihin laseihin, vaikka niissä naarmu remontista onkin, sillä niillä sentään näkee. Uusilla ei näe. Hinta edullinen, mutta laatu luokaton, joten en voi suositella. Olen kuullut vastaavia kokemuksia lähipiiristäni muiltakin, joten yksittäistapauksesta ei ole kyse.
Specsaversilta saa lasit, niin että maksaa milloin haluaa puolen vuoden sisällä.
Kokemus parin vuoden takaa: huonot lasit, huono palvelu. Näöntarkastuksen tehnyt optikko oli vahvasti sitä mieltä, että tarvitsen monitehot, vaikka likinäköisenä näen kyllä lukea loistavasti muutenkin. Kerroin, että otan ne tarjoukseen kuuluvat 29 euron yksitehot, kiitos. Ilmoituksestani huolimatta optikko halusi välttämättä laskea kuitenkin tarjouksen monitehoista.
Sain lasit noin viikon kuluttua tilauksesta ja toisin kuin sovituksessa, kehykset eivät tuntuneet istuvan ollenkaan. Käytin laseja muutaman päivän, tuloksena joka päivä hienoinen päänsärky.
Jotenkin jäi epäilys, että ne kalliit monitehot tilaamalla olisin voinut saadakin kunnon lasit, mutta pelkän 29 euron tarjouksen hyödyntäjänä sain huolimattomasti sutaistua pas***. Ostin sitten muualta toiset.
Linssien laatu ainakin on huonompi kuin muiden isojen ketjujen. Kannattaa panostaa linsseihin niin ei heti oo naarmuilla tai hämähäkin seittiä jos vähän saa lämpöä. Rodenstock ja Hoya hyviä linssimerkkejä.
Hyvät aurinkolasit vahvuuksilla olen ainakin saanut tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus parin vuoden takaa: huonot lasit, huono palvelu. Näöntarkastuksen tehnyt optikko oli vahvasti sitä mieltä, että tarvitsen monitehot, vaikka likinäköisenä näen kyllä lukea loistavasti muutenkin. Kerroin, että otan ne tarjoukseen kuuluvat 29 euron yksitehot, kiitos. Ilmoituksestani huolimatta optikko halusi välttämättä laskea kuitenkin tarjouksen monitehoista.
Sain lasit noin viikon kuluttua tilauksesta ja toisin kuin sovituksessa, kehykset eivät tuntuneet istuvan ollenkaan. Käytin laseja muutaman päivän, tuloksena joka päivä hienoinen päänsärky.
Jotenkin jäi epäilys, että ne kalliit monitehot tilaamalla olisin voinut saadakin kunnon lasit, mutta pelkän 29 euron tarjouksen hyödyntäjänä sain huolimattomasti sutaistua pas***. Ostin sitten muualta toiset.
Mulle kans kaupattiin monitehoja, mutta en halua. En tarvitse laseja lukiessa, vain autolla ajaessa.
Olen työskennellyt parissa eri optikkoliikkeessä, myös Specsaversilla. Se että laseista joskus irtoaa ruuvi tai linssit on hiottu väärin on ihan normaalia. Sellaista sattuu kaikissa liikkeissä. Hyvää palvelua antava liike kyllä korjaa mokan, jos asiakas vaivautuu asiasta kertomaan. Näköhommat on ihmisen pään sisällä ja kokemus hyvästä ja toimivasta on subjektiivinen. Paraskaan optikko ei aina onnistu juuri sinun kohdallasi. Tärkeintä onkin siis palvelu, joka taas riippuu ihmisistä eikä ketjusta. Eli itse valitsisin palvelun perusteella.
1teho-kaukolasit ilman mitään erikoisia ominaisuuksia ovat aika simppelit eli varmaan ne voi ostaa melkein mistä tahansa. 2teho-lasit ovat sitten toinen juttu ja päätelasit myös.
Aloittajalle sanoisin, että vakiolinssit hänen voimakkuuksillaan olisivat niin järkyttävän paksut ja painavat, että jättäisin väliin. Jos haluat vertailla hintoja niin käy parissa liikkeessä katsomassa joku kiva poka ja kysy mitä maksaa siihen lisäksi ohuemmat linssit. Kasin miinuksilla kannattaa ottaa 1.74-taitekertoiminen linssi. Luulisin että Specsaversilta kiva paketti lähtisi parilla kolmella sadalla, jos haluat vain yhdet lasit.
Pyydä tarjous kirjallisena, tiedät varmasti mitä joudut maksamaan. Käy useammassa liikkeessä, lisäksi vaikka Nissenillä.
Miksi te ihmiset valitatte netissä jos kehys ei istu? Mars mars liikkeeseen säädättämään! Toisinaan vaatii useammankin käynnin ennen kuin lasit alkavat istua, koska asia selviää vasta käytössä!
Mulla on ainakin ihan hyvät kokemukset. Ostin lasit noin vuosi sitten. Sain hyvää palvelua, olin ilman makutuomaria liikenteessä ja myyjä sovitteli kanssani kehyksiä ja sanoi oman mielipiteensä kun kysyin sopivuutta. Tätä ei muuten tapahdu muissa liikkeissä. Mitään pakkomyyntiä ei tapahtunut, myyjä kyllä kysyi, haluanko toiset lasit kun siellä oli se tarjous. Monitehojakaan ei tyrkytetty, vaikka oon siinä iässä, että voisin tarvita.
Lasit sain sovitusti viikon kuluessa. En ostanut mitään 29e laseja, vaan linsseihin tuli ohennusta ja pinnoitteita ja kehykset oli varmaan keskihintaiset.
Itse otin lasit silmäasemalta ja tyytyväinen ollut. Hinta tosin 300€, itsekin työtön joten osamaksulla otin.
niillä varoitettiin menemästä kuuman lähelle / kuumaan