Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Specsaversin silmälaseista?

Vierailija
09.09.2010 |

Saako sieltä vahvatkin linssit edullisemmin kuin esim Instrusta tai Silmäasemalta?

Tartteisin piakkoin uudet lasit mutta ei tod ole varaa (ollut useita kuukausia työttömänä) laittaa niihin n.500e jonka ne mulla maksaisi.

-10 ja -8 vahvuuteni linsseissa eli kaikki ohennushionnat yms otettava:/

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näöntarkastuksessa ja tilaa rillit Lenswaylta. Paljon valikoimaa ja edulliset hinnat. Alennusmyyntejäkin välillä (kehyksistä).

Vierailija
22/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta sitten ostin. Muistaakseni kaksinkertaisella hionnalla 170 e. Ihan ehjät ja normaalit ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen SpecSaversin laseihin, sain kahdet lasit noin kahdellasadalla. Toisista kun irtosi pinnoitetta vähän sankojen sisäpuolelta niin sain uudet lasit ilmaiseksi. Sitten koira haukkasi toisista laseista linssin irti (olivat sellaiset alhaalta sangattomat ja linssejä kiinni pitävä lanka katkesi), korjasivat ilmaiseksi. Favopticilta sain lasit satasella, mutta ne eivät koskaan istuneet hyvin.

Vierailija
24/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa vielä: lasit ovat kestäneet nyt kuusi vuotta. Myös aurinkolasit voimakkuuksilla ostin Specsaversilta, mutta niitä ei silloin saanut ns. kakkoslaseiksi, joten hintaa tuli saman verran kuin noille kaksille tavallisille. Nythän kakkoslaseiksi voi ottaa myös aurinkolasit. Ostan lasini varmaan jatkossakin SS:ltä

Vierailija
25/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas myös diopterit. "Kahdensadan lasit" ei kerro ainaakaan minulle mitään. Omat diopterit -9.5 ja -7, lähinäkö molemmissa 1.50 ja hajataitteisuuden korjaamista niin pirusti. Viimeksi lasit olisivat maksaneet 1500 euroa, jos ei olisi ollut tarjousta kaksi linssiä yhden hinnalla, eli maksoin n. 750 €. Optikko ns. yksityinen, ei iso ketju, kolme vuotta sitten.

Vierailija
26/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:18"]

Viimeksi lasit olisivat maksaneet 1500 euroa,

[/quote]

Hups, nyt tuli liikaa hintaa, ilman tarjousta olisin maksanut siis reilut 1200 €. Tuo 1500 tuli varmaan mieleeni siitä, kun viime viikolla juttelin ystäväni kanssa laseista ja totesin, että seuraavat maksavat takuulla ainakin 1500, sillä kaikkihan kallistuu, myös ja etenkin silmälasit.

Vierailija
27/69 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 21:21"]

En kyllä enää ostaa specsaversin silmälaseja. kerran kanssa kävin saunassa.

MUTTA 30v OLLUT SILMÄLASIT, EIKÄ OLE KOSKAAN ENNEN KÄYNYT NÄIN.

Nyt päässä ne toiset specsaversin kahdet yhden hinnalla ostetuista, kun ne sumeet linssin vaihdossa.
Ja tuntuupi näissäkin linsseissä olevan jotain omituista...omituisen nuhruset. Ja näitä en ole edes käyttänyt. Vuoden vanhoja.

[/quote] EI saunaan silmälasien kanssa. Mieluummin vanhat lasit uomahallille. Mulla ss lasit, noin 4 v vanhat, kerran lähti sanka, maksoi 80 eu ja kerran ruuvi ja se oli ilmainen. 

Vierailija
28/69 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lasit specsaversiltä ja käytin nitä viikon. Päässä pyöri ja oli tosi paha olo. Käytin särkylääkettä. Ajattelin että varmaan kestää tottua uuteen kun siitä oli varoiteltu. Viikonpäästä menin valittamaan. Toivoin kaupanpurkua, ei onnistunut. Tekivät liikkeellä näöntarkastuksen. Kuulemma oli käyttämäni yksityinen silmälääkäri laittanut hajataittoisuuden aivan erisuuntaan kun entiset lasit.. Luulin siis että silmälääkärin respeti jolla ne tehtiin oli siis väärin. Tyytyväisyystakuulla sain uudet ja maksoin lisää vielä että saisin kolme kertaa ohennetut kun oli niin painavatkin. Odottelin taas 3 viikkoa ja lasit tulivat. Heti kun laitoin huomasin että en nää näillä yhtään niinkuin omilla laseillani. Vasemmalla silmällä en pystynyt lukemaan ja kaikki oli sumeaa. Vastaukseksi sain että eihän sitä yhdellä silmällä lueta. Ei auttanut kuin maksaa ja lähteä lasien kanssa kotiin... totuttelemaan. Seuraavana päivänä menin uudelleen yksityisen silmälääkärin puheille ja teki uudestaan tarkastuksen. Kaikki oli samallailla kun ensimmäisellä kerralla oli tehnytkin. Kuulemma hajataitteisuuskin on aivan samanlailla kun vanhoissa omissa laseissani. Kerron että olivat väittäneet specsaversillä että silmälääkärin laittaneen hajataiton eritavalla. Ei siis ollut totta.  Silmälääkäri sanoi että et sinä nuilla laseilla kyllä voi mitään nähdäkkään jotka olin specsaversistä ostanut, että ei kun vaan valittamaan. Eli ensimmäiset lasit oli tehty silmälääkärinohjeen mukaan mutta hajataitteisuus oli laitettu väärin, siitä johtuen kaikki suureni kauheasti, oli paha olo, päätäsärki. Toiset lasit oli tehty speseversin optikon tarkastuksen mukaisesti, niillä näkyi sumuisesti ja oli aivan väärät minulle.  Sain onneksi kaupanpurun specsaversiltä...se on ainut hyvä asia jota voin sanoa paikasta. Koskaan eivät pahoitelleet mitään. Oli kuin rikollinen olo kun vaati kunnollisia laseja joilla näkisi. Kävin paikassa kymmeniä kertoja ja aina odotukset jne. Paikan kierrän kaukaa tästä lähtien. Lasien hionnasta täytyy sanoa vielä että oli kyllä tosi kömpelösti tehdyt.

Vierailija
29/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversin linsseissä, oli myös niissä pilalle menneissä.

Katsoin kaikista vanhosta, jotkut yli 10v vanhoja, eikä mitään ihmeen pisteitä missään. todella siistit linssit 10v vanhoissa.

Specsaversin linsseissä pisteet sellasia samanlaisia kuin se pinnoite (samaa väriä heijastelee)

ONKOHAN PINNOITE LÄHTEMÄSSÄ VAIKKA LASEJA EI OLE EDES KÄYTETTY KUIN MUUTAMAN KERRAN.

KATSOTAANKO JOUTUUKO OTTAA KULUTTAJA-ASIAMIEHEEN YHTEYTTÄ KUN HAEN LASIT UUSILLA LINSEILLÄ.

VÄHÄN KADUTTAA ENKÄ HALUAISI MAKSAA NIISTÄ MITÄÄN.

Vierailija
30/69 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 21:31"]

Silmiin sattui aluksi ja tuntui oudolta ja epämukavalta. Sitten silmät tottuivat. Mutta oli eka kerta, kun toisen firman laseilla käy noin, ja olen kuitenkin useista eri paikoista laseja ostanut.

[/quote]

Ostettiin 20 v pojalle SSaverista lasit, linssien voimakkuus -4.5, ohennukset ja kaikki. Aluksi poika piti laseja, mutta sitten vaihtoi takaisin vanhoihin rilleihinsä, jotka liian heikkotehoiset. Kysyin syytä, johon poika: ne tuntuu oudoilta. Käytiin liikkeessä, jossa vaihtoivat kehyksen - siis samanlainen kehys, mutta eri yksilö. Kotona poika piti laseja sen illan, mutta aamulla taas vanhat pokat päässä. Uudet tuntuivat kuulemma taas oudoilta, 'vinoilta'. Ota tästä selvää... Lopulta haettiin instrusta perusrillit, halvat kehykset, linssit -4.5, ei ohennuksia. Niitä on nyt pitänyt ihan mielellään ja näkee hyvin. Mitähän tästä pitäisi ajatella? 179€ meni SS:lle oppirahoina. 

Vierailija
31/69 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 21:34"]

Ja viimeiset 20 vuotta olen saunonut lasit päässä (ilman en osuisi edes lauteille, saati sitten löyly kiukaalle). Yhdetkään lasit eivät ole menneet pilalle. Onko se joku huurtumisen esto.pinnoite joka menee pilalle? Sellaista en ole ikinä laseihini ottanut, kun kuulemma lasit naarmuuntuvatkin helpommin jos on tuo pinta.

[/quote]

sattui niin että ihan kulu pinnoite mikä lie pois sauna tai savu. 5 lasit olleet ja kaikki edelliset on kirkkaita, niin tää on ihan hirveen näköset, tuli sumeita laikkuja

Vierailija
32/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää ostaa specsaversin silmälaseja. kerran kanssa kävin saunassa.

Nyt päässä ne toiset specsaversin kahdet yhden hinnalla ostetuista, kun ne sumeet linssin vaihdossa.

Ja tuntuupi näissäkin linsseissä olevan jotain omituista...omituisen nuhruset. Ja näitä en ole edes käyttänyt. Vuoden vanhoja.

Vierailija
33/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinta meni linsseistä En kyllä enää ostaa specsaversin silmälaseja. kerran kanssa kävin saunassa.

mies sytytti takkaa ja pilasi linssinsä. eli ihan sama tuho tulee instrunkin linsseihin, jos niitä väärin kohtelee. ja tosiaan pinnoitetuilla laseilla ei mennä saunaan

Vierailija
34/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin niistä muistaakseni 290 euroa. Mulla on hajataittoa ja näkö jotain -5.

Olen ollut tosi tyytyväinen, ei valittamista. Ja niitä laseja on kiva vaihdella aina kun alkaa toiset pokat kyllästyttää. Aion mennä jatkossakin ostamaan specsaversilta, siellä on usein paljon kivan näköisiä pokia.

Vierailija
35/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen. Kiersin kaikki liikeet läpi ja ainoat miellytävät kehykset löysin Soecsilt Trendi-mallistosta. Ja mulla pienet miinukset, eli noin 200 sain koko setin. Sanoivat vielä, että jos tarvitsee pokien säätöä tmv. niin tule käymään.

Vierailija
36/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ja kahdella tyttärellä ss:n lasit, eikä mitään moittimista.

Vierailija
37/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisseniltä linssit sai myös voimakkaammalla ohennuksella, eli ohuempina kuin Specsaversilta.

Ja noista 5€ laseista vois sanoa suoraan että ne kehysmallit on niin kauheita että KUKAAN ei ikinä osta niitä. Nissenilläkin on muka jotain 5€-kehyksiä muutamat, että voivat mainostaa "alkaen 5€" ja saavat asiakkaat sisään. (Nissenin voi korvata halutessaan Instrulla tai Keopsilla, ovat kaikki samaa puljua)

Vierailija
38/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiin sattui aluksi ja tuntui oudolta ja epämukavalta. Sitten silmät tottuivat. Mutta oli eka kerta, kun toisen firman laseilla käy noin, ja olen kuitenkin useista eri paikoista laseja ostanut.

Vierailija
39/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viimeiset 20 vuotta olen saunonut lasit päässä (ilman en osuisi edes lauteille, saati sitten löyly kiukaalle). Yhdetkään lasit eivät ole menneet pilalle. Onko se joku huurtumisen esto.pinnoite joka menee pilalle? Sellaista en ole ikinä laseihini ottanut, kun kuulemma lasit naarmuuntuvatkin helpommin jos on tuo pinta.

Vierailija
40/69 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittivät, että kun on erilaiset linssit, niin toi on ihan normaalia.