Anti-wt nimiä tähän pinoon, kiitos. Eli sellaisia nimiä, jotka
mielstäsi ovat sivistyneen, fiksun perheen jälkeläisten nimiä.
Kommentit (22)
ovat säilyneet muuttumattomina vuosisatojen ajan.
Hyvin harvoin kuulee elämässään oikeasti menestyneiden ja originellien ihmisten antavan a) muotinimeä b) väänneltyä nimeä tyylin "Minja"
Te asioista tietämättömät olette aina vetämässä noita omia johtopäätöksiänne niin "tietoviisaina" ja kovalla volyymilla täällä.
Tiedätkös mitä: Minja (j:llä) on muunnos nimestä Minya, joka on niin arabiankielinen nimi kuin intiaaninimikin (Osage-intiaaninimi, tarkemmin sanoen).
Arabiaksi nimi tarkoittaa toivoa ja halua, intiaaninimi puolestaan tarkoittaa vanhempaa siskoa.
Minja on nimenä taatusti vanhempaa perua kuin suomalaiset halki vuosisatain muuntumattomina säilyneet nimet, jollaista muuten kannan itsekin, näin ohimennen sanottuna (paitsi että nimeni on kyllä alkuperältään hepreankielinen ja kaikkea muuta kuin suomalaiseen suuhun sopivan kuuloinen, mutta se nyt ei liity Minjaan millään tavalla).
Minulla on tänään ollut hyvin huono päivä ja käämit palaa vain entistä enemmän, kun lukee tuollaista jonninjoutavaa juputusta "väännetystä" nimestä, vaikka ihminen ei selvästikään tiedä yhtikäs mitään nimen historiikista.
Perheeseemme ei sitten kuulu Minja -nimistä jäsentä, joten sitä korttia on turha ottaa esiin mahdollisessa vastauspuheenvuorossa, jossa vedotaan mielivaltaisesti nenässäni itäviin hernepeltoihin, sun muuhun hapatukseen , mitä ihminen aina saa osakseen täällä, kun on sattunut vähän riehaantumaan. Minulla on nyt vain ollut huono päivä, satuin näkemään kirjoituksesi "aaveellä", sain pienen hepulin ja päätin jäkättää.
Ei mulla muuta. Olen puhunut. Ugh.
Frida ja Ville