Mieheni yrittää nolata minut vieraiden nähden
Ärsyttävää käytöstä.. Muuten meillä menee loistavasti ja on tasa-arvoinen suhde ym mukavaa, mutta aina kun joku tuttu/ystävä/sukulainen tulee käymään kylässä, hänellä on tarve nolata minut. Ja joo, olen sanonut hänelle siitä sata kertaa, muttei mene jakeluun... Itse olen hirmuisen ujo enkä vieraiden nähden uskalla sanoa vastaan, joten olen vain hiljaa ja nielen itkua.
Nolaukset eivät ole pahoja, miehen mielestä vain pientä läppää. Hän saattaa sanoa ennen kahvipöytään istumista "tuoppas akka sitä kahvia jo" ja nauraa perään. Ihan kuin yrittäis saada itsensä näyttämään perheen päältä, vaikka todellisuudessa olemme kumpikin saman arvoisia suhteessamme. Näihin ekisi mieli huikata monesti "hae vittu ite kerta on kiire" mutten uskalla, koska hän on hyvä suustaan ja tietää sen itsekin. Keskenään ollessamme jos hän jotain vastaavaa sanoisin, usklataisin sanoa hänelle vastaan ja ehkä jotain riitaakin saattaisi tulla, koska hän tahtoo olla aina oikeassa. Vieraiden nähden en uskaltaisi riidellä.
Ahdistaa, kun tuntuu et varsinkin sukulaiset saattavat kuvitella minun olevan meidän perheen seinäruusu joka ei uskalla miehelleen sanoa vastaan...
En minä mitään näyttelemistä halua vieraiden nähden, olisi edes oma ihana itsensä ja pyytäisi kauniisti tuomaan sitä kahvia niin kuin pyytää ilman vieraitakin.
Tämä oli vain yksi esmerkki, joka vierailukerralla tapahtuu myös paljon muuta vastaavaa nolaamista, mutta tässä nyt vain tämä yksi.
Voi kun uskaltaisi sanoa miehelle vastaan, mutten halua riidellä vieraiden nähden.
Kommentit (6)
Ei nolaa tyyliin et "tuoppas eukko kahvia" vaan kertoo perättömiä juttuja ja joskus jopa juoruaa.
Olen tuosta sanonut mutta mies ei välitä. Ajattelinkin erota heti kun lapset ovat lähteneet pesästä...
miehestä. Se yrittää aina hyppyyttää mua minkä ehtii vieraiden nähden ja ite vaan istuu. Ei elettäkään, että se ite mitään tekis. Mä kyllä seurasta riippuen ärähdän, että "hae ite" ym, mutta kaikkien edessä en sitä tee. Mies myös kummasti muuttaa aina mielipidettä asioista joista ollaan aiemmin keskusteltu kahden kesken ja onkin sitten yhtäkkiä aina minua vastaan, kun vieraita on. Olen asiasta miehelle puhunut jo monen monta kertaa, mutta tuntuu ettei hän tajua. Olenkin sanonut ihan suoraan, että "viimeksi kyllä olit ihan erimieltä...", mutta tuo on kyllä loukkaavaa minusta! Hän yrittää nolata mut ihan ties millä keinoilla.
Ärsyttävää käytöstä.. Muuten meillä menee loistavasti ja on tasa-arvoinen suhde ym mukavaa, mutta aina kun joku tuttu/ystävä/sukulainen tulee käymään kylässä, hänellä on tarve nolata minut. Ja joo, olen sanonut hänelle siitä sata kertaa, muttei mene jakeluun... Itse olen hirmuisen ujo enkä vieraiden nähden uskalla sanoa vastaan, joten olen vain hiljaa ja nielen itkua.
Nolaukset eivät ole pahoja, miehen mielestä vain pientä läppää. Hän saattaa sanoa ennen kahvipöytään istumista "tuoppas akka sitä kahvia jo" ja nauraa perään. Ihan kuin yrittäis saada itsensä näyttämään perheen päältä, vaikka todellisuudessa olemme kumpikin saman arvoisia suhteessamme. Näihin ekisi mieli huikata monesti "hae vittu ite kerta on kiire" mutten uskalla, koska hän on hyvä suustaan ja tietää sen itsekin. Keskenään ollessamme jos hän jotain vastaavaa sanoisin, usklataisin sanoa hänelle vastaan ja ehkä jotain riitaakin saattaisi tulla, koska hän tahtoo olla aina oikeassa. Vieraiden nähden en uskaltaisi riidellä.
Ahdistaa, kun tuntuu et varsinkin sukulaiset saattavat kuvitella minun olevan meidän perheen seinäruusu joka ei uskalla miehelleen sanoa vastaan...
En minä mitään näyttelemistä halua vieraiden nähden, olisi edes oma ihana itsensä ja pyytäisi kauniisti tuomaan sitä kahvia niin kuin pyytää ilman vieraitakin.
Tämä oli vain yksi esmerkki, joka vierailukerralla tapahtuu myös paljon muuta vastaavaa nolaamista, mutta tässä nyt vain tämä yksi.
Voi kun uskaltaisi sanoa miehelle vastaan, mutten halua riidellä vieraiden nähden.
Mitä sinä menettäisit, jos kerrankin kunnolla riitelisit? Marttyyrinkruunuasiko kiillotat, kun et halua nousta kynnysmaton asemasta?
Kerro joskus kahden kesken miehellesi vieraiden näkökulma silläkin uhalla, että riitaa tulee. Sitten vaan riidellään se riita ja asia on sillä selvä.
Kerro miehellesi, että vieraiden mielestä saattaa olla kamalan noloa, kun pariskunnasta toinen käyttäytyy niin töykeästi.
Mitä miehesi siihen sanoo?
Toisaalta, huonomminkin voisi olla: vieraiden seurassa miehesi olisi kadehdittavan ihana, mutta kahden kesken täysi pi.u Niitäkin on nähty.
Minulla on sellainen sisko...kolme vuotta minua vanhempi...hän on halunnut nolata minua jo pienestä lähtien. He harjoittivat yhdessä äitini kanssa minun häpäisemistäni.. Pilkkasivat..nimittelivät ym.yhdessä. Nyt vasta tajuan kuinka sairaita he ovat. Uskonnollisuuden vääristämät. Nykyään ovat minulle kuolleet. En tarvitse elämääni pilkkaajia...jotka kaiken lisäksi ovat helluntailaisia!!!!!!
Ärsyttävä tämä
kirjoitustyyli
jossa helvetin pitkät välit
Raskas lukea, joten jää lukematta.
Ainakin
minulla.
välillä.Mies on niin olevinaan äijää,kun tokasee jotain tommosta.Mä tosin sanon samalla mitalla takaisin.Kumpikaan ei tarkoita pahalla,mutta meidän suusta nyt välillä tulee mitä sattuu.Alkuaikoina,kun mies "nolasi" vieraiden nähden mut,niin ei tarvinnut kuin kerran mun ruveta itkemään niin tajusi,että loukkasi mua pahasti,paransi tapoja,kun vieraatkin huomasivat,että loukkaannuin...eihän kukaan halua toista loukata,varsinkaan ihmistä jota rakastaa.