Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mää ainakin pudotan kilot heti synnytyksen jälkeen!

Vierailija
22.08.2011 |

Olen raskaana rv 38 ja painoa tullut 12kg.

Aion syödä terveellisesti n.2000 kcal/pv, imettää ja urheilla säännöllisesti.

Laskelmieni mukaan tuo kalorimäärä riittää imetykseen ja painontippumiseen.

Olen erittäin kyllästynyt mammojen vinkumiseen, että kilot ei lähde millään raskauden jälkeen. Ei ne mitään superkiloja ole, jotka ovat tosi tiukassa.

Laihduttaminen on matikkaa! Jos sitä pullaa pitää vetää joka vieraan tullessa kylään ja liikkuminen on kevyttä vaunuilua - älä syytä "erikoista aineenvaihduntaasi" vaan käännä syyttävä sormi itseesi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai painelevat salille treenaamaan mahan pois ekan kanhden viikon aikana.

Itsellä tosin synnärin fysioterapeutti, jolla jouduin jatkamaan sattuneista syistä pitkään synnytyksen jälkeenkin, kielsi kaikki paitsi syviin vatsalihaksiin kohdistuvat lihaskuntoliikkeet ekan vuoden ajan synnytyksestä...

Vierailija
2/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun ihan normaalisti nyt 3kk synnytyksen jälkeen. Ja mielestäni vaunulenkit ei kyllä ole mistään kevyimmästä päästä. Käydään usein ihan reippaita yli tunnin pituisia lenkkejä kun mukana on koirakin. Ja lähes aina saan kevyen hien päälle.

Lisäksi teen vaihtelevasti lihaksia noin 3krt viikossa. Painoa on lähtenyt, imetys onnistuu, mutta koska vauva kasvaa kasvaa myös ravinnon tarve, myös minulla. Nälkä on nyt vauvan kasvaessa useammin kuin vauvan ollessa ns. pieni.

Toisekseen aloitin liikkumisen pakotetusti rauhallisesti, koska hb oli reippaasti alle 100 ja liikkuminen oli raskasta. Mutta tavoitteenani oli saada fyysinen kunto normaaliksi. Tavoite on saavutettu. Paino on kyllä normalidoitunut, mutta voisi tästä vieläkin lähteä. Mutta kaikki aikanaan. Pääasia että äiti ja vauva voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin toisille. Moni on sitä mieltä, että pari ylimääräistä kiloa on ihan ok imetysajaksi.

Vierailija
4/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti vielä yksi ylimääräinenkin

aiemmin 57kg, synnytyksen jälkeen 56kg.

Vierailija
5/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule toki kertomaan kuinka kävi.

Vierailija
6/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tajuat varmaan, että kristallipalloa sinullakaan ei ole = et voi tietää, tuletko vaikka sairastumaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen tms. tai vauva on mahdoton koliikkivalvoja, jolloin ehkä et jaksakaan laskea ja kytätä niitä kaloreita.

Henk.koht. ei yhtään kiinnostanut varsinainen "laihduttaminen" lasten ollessa vauvoja, silloin oli niin paljon muuta tärkeämpää. Painoa ehti pudottaa vallan hyvin myöhemminkin + kunnosta voi pitää huolta ilman kalorien laskemisiakin.

Vierailija
7/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kohdalla ei kyllä ole kyse mistään matematiikasta vaan puhtaasti yliluonnollisesta ilmiöstä :)

Vierailija
8/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mulla, mulle jäi semmonen ikuinen vauvva maha näytän että olisin raskaana n.4-5kk koska syvät vatsalihakset venyivät liikaa ja lopulta repesivät.. ei kauheasti laihduttaminen auta, pitäisi käydä leikkauksessa jos haluaisin olla laiha taas.

Vierailija
9/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ja tietoinen laihdutus ei ole oikein hyvä yhdistelmä.

Vierailija
10/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tosiaan kertomaan miten kävi.

Toisilla vauva-arki ei olekaan niin kovin simppeliä ja voi olla aika vaikeeta harrastaa edes sitä kevyttä vaunukävelyä...

Nostan hattua päätöksellesi kieltäytyä pullasta. Syödä kannattaa toki normaalisti, mutta tosiaan monelle se imetys on ihan tekosyy mättää suuhun kaikkea mitä mieli tekee (ihan kuin raskauskin toisille).

Ja vinkkinä vielä, että syömisen kanssa kannattaa olla erityisen tarkkana silloin kun lopettaa imetyksen. Silloin se aineenvaihdunta oikeasti seisahtuu ja paino lähtee herkästi käsistä.

Onnea vielä yritykseen ja tule toki raportoimaan. Ihan mielenkiinnolla odotan kuulumisia.

Vierailija
11/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä putosi 12 kg 2 viikossa synnytyksen jälkeen ilman että mitenkään yritin laihduttaa.

Vierailija
12/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei iso homma. Jos vauvasi on iso ja olet turvoksissa, et ehkä joudu laihduttamaan yhtään. Eli ihan rauhassa vaan... jos imetys tekee kovan ruokahalun, niin tyydy hitaaseen painonpudotukseen, isoa laihdutusmäärää kun ei ole tiedossa

Vierailija
14/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ja tietoinen laihdutus ei ole oikein hyvä yhdistelmä.

Vierailija
15/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk synnytyksestä paino oli -2 kg lähtöpainosta. Kiloja tuli sentään 14 kg, joista 9 jäi jo laitokselle. Loput häipyi huomaamatta koliikkivauvaa hoitaessa.

Vierailija
16/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kilot lähtivät itsekseen parissa kuukaudessa, söin ihan mitä teki mieli ja ihan niin paljon kuin halusin. Menin monta kiloa alle lähtöpainon. Olen luonnostaan hoikka.

Toiset samalla ruokavaliolla eivät ainakaan laihdu, jotkut lihovat. Jotkut taas eivät saa painoa putoamaan imetysaikana kovalla yritykselläkään imetyksen kärsimättä. Eiköhän se vauva ja sen hyvinvointi kuitenkin ole tärkeämpää, kuin äidin vyötärön ympärys.

Toki ei imetystä tarvitse käyttää tekosyynä yltiöpäiseen mässäilyyn.

Vierailija
17/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä aseta itsellesi liian kovia tavoitteita. Vauva-arki voi olla rankkaa ja jatkuva heräily ja lyhyet unet vaatii veronsa. Ja kun on väsy ei ehkä jaksakaan paneutua aterioiden terveellisyyteen ja lenkkeilyyn. Saati sitten, jos satut sairastumaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Ei kannata liian kovia tavoitteita tehdä, vaan katsoa päivä kerrallaan.

Vierailija
18/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
19/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikissa raskauksissa tullut tasan 12 kiloa. Lähtöpaino tasan 50 kaikissa.

Nyt kaksi viikkoa kolmannen lapsen synnytyksestä paino oli aamulla 52 kiloa ja kaikki vaatteet menee päälle. Parin päivän päästä lienee tasan 50. Ja imetän, liikun ja syön terveellisesti, kuten ennenkin.

Naurattaa, kun lehdessä hehkutetaan, et joku misukka on "palautunut mittoihinsa jo vuodessa". Buah, sanon minä.

Vierailija
20/24 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille, jotka varoittavat tietoisesta laihdutuksesta:

2000 kcal/pv on kokoiselleni (normaalipaino 55kg) täysin normaali päivän kalorimäärä, joka ei ole ns. kitudiettimäärä tai vastaava.

Ap