Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lykkää eläkkeelle menoasi, saat 8€ lisää eläkettä per kuukausi!

Vierailija
24.07.2024 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010573306.html

"esimerkiksi 2000 euron eläkkeessä kahdeksan euron korotusta jokaiselta lykkäyskuukaudelta"

😂

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on ottaa eläke ja jatkaa työntekoa, saa tuloja kahdesta paikasta.

Vierailija
2/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on ottaa eläke ja jatkaa työntekoa, saa tuloja kahdesta paikasta.

Mutta saadaksesi täyden eläkkeen sinun tulee ensin päättää se työsuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli satku vuodessa.ja sitten saat sydärin.

Vierailija
4/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli satku vuodessa.ja sitten saat sydärin.

Niinpä, ja miinus verot

Vierailija
5/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lupaukset leikataan pois myöhemmin hallituksen päätöksellä niinkuin nytkin on nähtävissä, vuoden alussa raippavero laajenee kohta se koskee kaikkia eläkkeitä joten älä ikinä luota valtiovaltaan ja päättäjiin.

Ensin houkutellaan tekemään pitempää työuraa sanomalla että eläkkeesi on sitten parempi ja kun olet eläkkeellä leikataan hyöty pois joko verotusta kiristämällä tai muilla keinoin.

Vierailija
6/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, mutta eläke päätöksen saatuasi voit tehdä uuden sopimuksen yritykseen.

Vierailija
7/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edes on työsuhdetta jonka voisi lopettaa.

Vierailija
8/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista lykättyä kuukautta kohti saat kuukauden vähemmän vapaa-aikaa ja eläkettä. Ehkä kannattaa jos elää yli varojensa eikä ole varaa jäädä eläkkeelle.

Vierailija
9/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 ja mulle on kertynyt eläkettä 1740 tähän mennessä (lisäksi työeläkeotteessa on viisi sivua töitä jotka eivät oikeuta eläkkeeseen eli onhan niitä hommia tullut tehtyä). Jos jään eläkkeelle heti kun pääsen 66v 7kk, arvio eläkkeestä on 3500. Jos olen töissä tavoitteeseen asti 68v 5kk, se on 3990. Jos jaksan 70-vuotiaaksi asti, se on 4400. 

Kyllä musta ainakin nyt tuntuu että yritän tiristää 70-vuotiaaksi asti. Voi olla että mieli ehtii muuttua tai ehkä kupsahdan ennen sitä. Se mikä mua eniten tässä järjestelmässä harmittaa on että jos kupsahdan ennen sitä, lapset ei saa mitään. Tuo mun tienattu ja maksettu eläke vaan *puff* häviää. 

Vierailija
10/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 ja mulle on kertynyt eläkettä 1740 tähän mennessä (lisäksi työeläkeotteessa on viisi sivua töitä jotka eivät oikeuta eläkkeeseen eli onhan niitä hommia tullut tehtyä). Jos jään eläkkeelle heti kun pääsen 66v 7kk, arvio eläkkeestä on 3500. Jos olen töissä tavoitteeseen asti 68v 5kk, se on 3990. Jos jaksan 70-vuotiaaksi asti, se on 4400. 

Kyllä musta ainakin nyt tuntuu että yritän tiristää 70-vuotiaaksi asti. Voi olla että mieli ehtii muuttua tai ehkä kupsahdan ennen sitä. Se mikä mua eniten tässä järjestelmässä harmittaa on että jos kupsahdan ennen sitä, lapset ei saa mitään. Tuo mun tienattu ja maksettu eläke vaan *puff* häviää. 

Kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Nykyiset työssäkäyvät maksavat jo eläkkeellä olevien eläkkeitä. Se, että saat mitään eläkettä, riippuu siitä onko meillä eläkkeenmaksajia sitten, kun olemme itse eläkkeellä.

Vierailija
11/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Nykyiset työssäkäyvät maksavat jo eläkkeellä olevien eläkkeitä. Se, että saat mitään eläkettä, riippuu siitä onko meillä eläkkeenmaksajia sitten, kun olemme

Mutta noinhan se aina menee. Olen vielä 8 v työelämässä ja olen maksanut koko ajan muiden eläkkeitä. Kohta muut alkavat maksaa minun eläkettäni ja sen eläkkeeni maksajan eläkkeen maksaa sitten taas joku nuorempi, nyt vielä koululainen. Se, miten tämä järjestelmä kehittyy, on sitten sen ajan murhe. Pitäisikö minun olla katkera heille, jotka ovat olleet eläkkeellä vaikkapa jo 25 vuotta, jopa 30 vuotta? Tottakai on, kun järjestelmä sen sallii! 

Vierailija
12/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lykkää, olen hyvin tyytyväinen 3200€ eläkkeeseeni, se on noussut jo monta kertaa. 

Vierailija
13/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Nykyiset työssäkäyvät maksavat jo eläkkeellä olevien eläkkeitä. Se, että saat mitään eläkettä, riippuu siitä onko meillä eläkkeenmaksajia sitten, kun olemme

Olen elämäni aikana maksanut niin paljon työeläkevakuutusmaksuja, että 3% korolla sijoitettuna nyt on kertynyt noin 550 000 euron potti. Sinun mielestäsi minä en maksa omaa eläkettäni, mutta laskennallisesti minulle olisi varaa maksaa tuo summa, koska se on rahastoitu ja kerryttää koko ajan pottiani.

Rahastoissa on tällä hetkellä summa, joka riittää kattamaan kaikkien ennen vuotta 1957 syntyneiden työeläkkeensaajien eläkkeet heidän kuolemaansa asti, vaikka euroakaan ei tulisi lisää. Suurin elossaoleva ikäluokka ovat 1983 syntyneet, heillä tulee olemaan ongelmia, koska moni ei koskaan oivaltanut, mikä yhteys työnteolla ja tuloilla on.

Vierailija
14/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta jos jokainen olisi vastuussa omasta eläkkeestään, olisin voinut laittaa ne sataset kuussa omiin rahastoihin ja sijoituksiin ja silloin ne mun tienaamat rahat menisi mulle ja mun jälkipolvelle. Nyt mä maksan - kuten kaikki muutkin - valtavia summia enkä välttämättä itse IKINÄ saa mitään vastineeksi. 

En tajua miten me suostutaan tähän. 

Vierailija
15/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lykkään eläkkeelle jäämistä vuodella saat 96 euroa eläkettä enemmän kuukausittain (oletuksena siis tuo alkuperäinen 2000 euron eläke).

Vierailija
16/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisia houkutellaan pitempään työuraan.

Virkamiehet ovat laskeneet todennäköisyyksiä kuinka moni kuolee jo nyt ennen 65 -68 vuoden ikää ja on maksanut ikänsä eläkemaksuja mikäli työssäolo jalkuu vaikkapa 72 vuotiaaksi todennäköisyys kuolemaan kasvaa huimasti ja näin maksettu eläkemaksu jää muitten törsättäväksi.

Lähde heti eläkkeelle silloin kun se on mahdollista, mieluummin jo 50 vuotiaana jotta ehkä saat maksamasi ja työnantajasi maksamat eläkemaksut takaisin korkojen kanssa.

Vierailija
17/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu on tosi huono, koska se ei huomioi palkan ja eläkkeen eroa eli ansaittu palkkakin nostaa tulevaa eläkettä. Todellisuudessa eläkettä kertyy paljon kuin 0,4%

täällä jokainen voi käydä itse laskemassa mitä eläke olisi, kun aikaisintaan pääsee eläkkeelle ja voi kokeilla miten paljon siihen vaikuttaa esim. 3 vuoden lykkäys

https://www.tyoelake.fi/elakelaskuri/

Vierailija
18/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Nykyiset työssäkäyvät maksavat jo eläkkeellä olevien eläkkeitä. Se, että saat mitään eläkettä, riippuu siit

Työeläkevarannot on nykyisin 250 miljardia ja niiden on arvioitu muistaakseni olevan 2060 noin 650miljardia, että eiköhän ne pärjää.

Vierailija
19/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen elämäni aikana maksanut niin paljon työeläkevakuutusmaksuja, että 3% korolla sijoitettuna nyt on kertynyt noin 550 000 euron potti. Sinun mielestäsi minä en maksa omaa eläkettäni, mutta laskennallisesti minulle olisi varaa maksaa tuo summa, koska se on rahastoitu ja kerryttää koko ajan pottiani."

Suomen eläkejärjestelmä on vain pieneltä osin rahastoiva.

Vierailija
20/22 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan onkin porkkana! Se kannattaisi aina muistaa, että mitä pidempään on töissä niin sitä vähemmän on aikaa tehdä eläkkeellä niitä kaikkia asioita, joita sinne on lykännyt. Eikä se ihmisen jaksaminen ja terveys iänkaiken pysy sillä tasolla, että niitä asioita jaksaa ja kykenee tekemään vaan sitten käy niin, että ne jää tekemättä ja kokematta. Ja minkä takia? Siksi että sai 8 euroa/kk enemmän eläkettä.. Voi siinä käydä toki niinkin, että kuolo korjaa jo 70-veenä ja silloin jää eläke korotuksineen saamatta kokonaan vaikka sen onkin työllään ja ahkeruudellaan ansainnut.

Elämä ei odota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi