Mää ainakin pudotan kilot heti synnytyksen jälkeen!
Olen raskaana rv 38 ja painoa tullut 12kg.
Aion syödä terveellisesti n.2000 kcal/pv, imettää ja urheilla säännöllisesti.
Laskelmieni mukaan tuo kalorimäärä riittää imetykseen ja painontippumiseen.
Olen erittäin kyllästynyt mammojen vinkumiseen, että kilot ei lähde millään raskauden jälkeen. Ei ne mitään superkiloja ole, jotka ovat tosi tiukassa.
Laihduttaminen on matikkaa! Jos sitä pullaa pitää vetää joka vieraan tullessa kylään ja liikkuminen on kevyttä vaunuilua - älä syytä "erikoista aineenvaihduntaasi" vaan käännä syyttävä sormi itseesi.
Kommentit (24)
teille, jotka varoittavat tietoisesta laihdutuksesta:
2000 kcal/pv on kokoiselleni (normaalipaino 55kg) täysin normaali päivän kalorimäärä, joka ei ole ns. kitudiettimäärä tai vastaava.
Ap
kitudieetti, mutta ei välttämättä riitä imetykseen. Monella naispuolisella sukulaisellani kilot ovat tulleet imettäessä, eivät raskauden aikana, koska he ovat joutuneet syödä melkoisesti, että maidontuotanto on pysynyt yllä.
Ei sun kohdalla tietenkään välttämättä näin käy, mutta pointtini tässä onkin se, että kovin tarkkaan ei tätäkään asiaa voi suunnitella.
Asia liikuttaa minua (tai ketään) miten? :D
Mutta sitten iski se arki. Söin suklaapötkön lounaaksi kello 16 ja illalla pikaruokaa kun ei jaksanut tehdä illallista. Urheilua olivat kärrylenkit.
Kiloja olikin tiputettavana 22kg ja ne + kasa muita lähti vauvan ollessa vuoden ja syynä sydänsurut. En suosittele keinoksi.
Mutta onnea sun yritykselle!
Ei edes tullut kuin 8 kg ja synnytyksen jälkeen oli 2kg ylimääräistä. Bmi 20 ennen raskautta. Mutta mä huomaan nyt täysimetyksen alkuaikana että on ihan hirvee nälkä koko ajan, paljon enemmän kuin raskausaikana.... Ja masupömppöä en jaksa nyt stressata, mulla ei vaan riitä energiaa moiseen yövalvomisten ja esikoisen kiukuttelun jälkeen!
Tärkeintä että vauva saa ravintonsa, ja alan miettiä vartalon epäkohtia sitten kun imetys on loppu. Toki urheilla voi alkaa aiemminkin, mut mulla ei nyt siihen rahkeet riitä, en jaksa edes meikata kun menen kauppaan.