Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten wilmalla voidaan jotain viestiä vanhemmille? ei kaikilla ole varaa nettiyhteyteen!

Vierailija
21.08.2011 |

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaja laittaa seuraavaa päivää koskevan viestin myöhään illalla Wilmaan, kenen hän kuvittelee lukevan sitä?

Sehän nyt on melkein yksi ja sama mikä se viestintä-väline on, jos viestinlähetys jätetään viime tippaan. Halvoissakin puhelimissa saa usein sähköpostiyhteyden, jonne voikin Wilmasta asettaa saapumaan ilmoitukset uusista viesteistä, joten ei tuokaan sinänsä olisi ongelma kuin oman laiskuuden vuoksi. Mutta en todellakaan usko, että koulu tai opettaja olettaa jokaisen vanhemman olevan jatkuvasti valppaana viimehetken viestittelyjen varalta.

Vierailija
62/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä pyytää opettajaa toimittamaan paperiversion kaikista tiedotteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on syvältä. Mielestäni koululaisen tulee kertoa tai tuoda infoa kotiin tapahtumista.

Minä en tykkää käydä joka päivä wilmaa kyttäämässä.

Vierailija
64/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ollut sinä päivänä poissa koulusta, kun liplappu jaetaan.

Minä tuskastuin näihin lappusiin, joiden vastaanottamista ei seurattu millään tavoin. Mitta tuli täyteen siinä vaiheessa kun ope ensin toi sikaflunssaan kouluun, minä ja lapseni saatiin se ja sillä aikaa kun lapsi sairasti sitä open tuomaa tautia, tämä jakeli joulujuhlaa koskevan ainokaisen tiedotteen - ja me sitten missattiin se juhlakin. Oli muutenkin pöntöin ope jonka tiedän.

Vierailija
65/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Wilma on siksi hyvä, että se lieventää lappurumbaa, ei tule turhia tulosteita ja sekä mies että minä voimme ihan tasapuolisesti tsekata, mitä koululaiselle kuuluu. Se että ei tykkää käydä joka päivä kyttäämässä Wilmaa on henkilökohtainen voi voi.

Wilma on syvältä. Mielestäni koululaisen tulee kertoa tai tuoda infoa kotiin tapahtumista. Minä en tykkää käydä joka päivä wilmaa kyttäämässä.

Vierailija
66/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on syvältä. Mielestäni koululaisen tulee kertoa tai tuoda infoa kotiin tapahtumista.

Minä en tykkää käydä joka päivä wilmaa kyttäämässä.

Laita sähköpostiin tulemaan viesteistä ilmoitukset, niin ei tarvitse kytätä. Ellei sitten sähköpostisikin käyttö ole kyttäämistä, mutta senkin saa näppärästi vaikka Messengeriin tai vastaavaan kiinni, joka ilmoittaa koneella ollessasi uusista viesteistä. Ja jos koneella oleminen ylipäätänsä on kyttäämistä, niin laita viestit tulemaan kännykkääsi. Ja jos kännykän vahtiminen on ongelma, niin voin pientä maksua vastaan lähettää sähköiset viestisi sinulle paperiversioina. Ja jos paperiversio tuottaa ongelmia, niin hieman suurempaa maksua vastaan voi rakennella sulle laitteen joka puhuu koneäänellä sähköpostisi vaikka keittiössä niiden saapuessa ja koneen huomatessa sinun käyvän jääkaapilla. Ja jos jääkaapilla käyminen rasittaa, niin on mahdollista myös siirtää ne viestit näkymään televisioosi tai kuulumaan radiostasi olkkarissakin. Ja jos sängystä et ylös pääse, niin löytynee sinnekin sopivan pieni kaiutin, josta kuulet viestisi automaattisesti. Tätä pidemmälle en kuitenkaan voi laiskotteluusi vaikuttaa, koska en saa viestiä lähetettyä suoraan aivoihin toistaiseksi, koska sitä teknologiaa vasta parhaillaan tutkitaan.

Vierailija
67/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihminen fiksaa elämänsä niin, että asuu jossakin Kainuun korvessa ilman palveluja, nettiä, autoa yms. Ja samalla on kouluikäisiä lapsia?

Ja keksii siellä toimeentulon ja jää asumaankin sinne?

ellei kuitenkaan nettiin ole varaa :D

Vierailija
68/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on netti, mutta jos koulusta on jotain tiedotettu, ollaan ainakin tähän saakka aina kysytty. Soitettiin ja kysyttiin, onko viestejä, kun kahtena ekana eskaripäivänä ei tullut mitään kirjettä. Ei käynyt pienessä mielessäkään, että lapsi toisi netin meille repussa.

Wilmasta en ole tiennyt, enkä tiedä käyttääkö koulu sitä. Reissuvihko on mielestäni hyvä tapa, mutta kyllähän ne tiedotteet saa tulostettuakin. Puhelimella saa pidettyä yhteyttä. Jos samaksi päiväksi tai seuraavaksi on jotain, ei kai se netti silloin voikaan toimia. Meillä ainakin neljän lapsen kanssa riittää kouluviikolla muutakin kuin koneen ääressä kököttämistä.

Ei muuta kuin soittamaan opettajalle, jos on kysyttävää ja ainakin meille se opettaja laittoi kirjeitä. En tiedä oliko opettaja sitten ajatellut netinkäyttöä, itse epäilin, että eskarilaisemme ei muistanut laittaa viestejä reppuun. Kun pyysin opettajaa muistuttamaan, oli seuraavana iltana siellä heti muutama lappu.

Netti sopii varmaan yhden lapsen vanhemmille, joita suurin osa jo on. Meillä on kaikki edellytykset sen käytölle, useampia koneita jne. mutta jos tieto pitää saada perille, ei se silloin ainakaan toimi. Puhumattakaan miten sen viestin laittaa puolisolle. Paperilappu on helppo kiinnittää magneetilla jääkaappiin.

Vierailija
69/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on koko ajan molempien luettavissa. Ja jos itse laittaa opelle viestiä, sekin on siellä toisen vanhemman luettavissa eli aikaa säästyy, eikä sanoma vääristy.

t. kahden äiti

Vierailija
70/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan miten sen viestin laittaa puolisolle.

Puolisoko ei osaa nettiä käyttää, lukea sähköpostia tai tulostettua lappua jääkaapin ovessa?

Vierailija
71/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on koko ajan molempien luettavissa. Ja jos itse laittaa opelle viestiä, sekin on siellä toisen vanhemman luettavissa eli aikaa säästyy, eikä sanoma vääristy.

Miten se säästää aikaa? Tiedotteen lukeminen lapulta ei vie repun täytön yhteydessä aamutuimaankuin joku sekunti. Jos konetta aletaan käynnistämään, nettiyhteyksiä avaamaan ja oikeita sivuja hakemaan, on helposti mennyt jo 10 - 15 min. Aamutoimet muutenkin on jo tiukalla aikataululla ja jos isä tai äiti siinä alkaa istumaan, lapset ottaa mallia. Kyllä niitä pitää olla pukemassa ja auttamassa syömään. Illalla tullaan eri aikoina ja kuuden seitsemän aikoihin jos päästään yhdessä kotiin, se on jo luksusta, eikä sitä tietokoneella pilata. Yleensä kuitenkin muskarista, partiosta tai muualta palaaminen venyy sinne lähemmäs kahdeksaa, jolloin lapsia laitetaan nukkumaan, toinen tekee isompien kanssa läksyjä tai harjoittelee sanastoa. Hyvä jos kaikki on yhdeksän jälkeen unten mailla, mutta yleensä pienempien nukutusta jatketaan. Pitäisikö omaa nukkumaanmenoa siirtää, että pääsee "kommunikoimaan", vai jättää se oma aika jostain muualta käyttämättä?

Vierailija
72/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kännykässä nettiyhteys ja minulla on kone aina kotona ja työhuoneella auki.

Wilmaan voi säätää palvelun, jolla saa aina meilin, kun sinne tulee viesti. Otsikosta voi katsoa, kannattaako katsoa heti vai ehtiikö heti.

Ja ps. se kone käynnistyy kyllä ihan itse - ei siinä tarvitse istua vieressä varttituntia.

Ja kuka hullu ne tiedotteet aamuhässäkästä ylipäätään repusta kaivelee??

Avaat koneen kun tulet kotiin, annat koneen käynnistyä kun nukutat lapsia ja käyt vilkaisemassa ennen kuin menet nukkumaan. Siihen menee korkeintaan muutama minuutti.

Vierailija
73/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa ja ja niitä paperilappusia on kätevä laittaa muistilapuiksi jos täytyy jotakin muistaa muutaman päivän päästä.

Mulla ei ole töissä nettiä enkä kotiini sitä hanki.

Vierailija
74/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampaa s eon ja helpompaa kuin netin käyttö.

Miehellä on kännykässä nettiyhteys ja minulla on kone aina kotona ja työhuoneella auki.

Wilmaan voi säätää palvelun, jolla saa aina meilin, kun sinne tulee viesti. Otsikosta voi katsoa, kannattaako katsoa heti vai ehtiikö heti.

Ja ps. se kone käynnistyy kyllä ihan itse - ei siinä tarvitse istua vieressä varttituntia.

Ja kuka hullu ne tiedotteet aamuhässäkästä ylipäätään repusta kaivelee??

Avaat koneen kun tulet kotiin, annat koneen käynnistyä kun nukutat lapsia ja käyt vilkaisemassa ennen kuin menet nukkumaan. Siihen menee korkeintaan muutama minuutti.

Vierailija
75/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta haluan kaikki kirjallisena ja haluan boikotoida netin pakollisuutta

Vierailija
76/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Wilman tsekkaamiseen menee korkeintaan muutama minuutti. Ja jos sinne ei ole tullut viestejä, eihän siellä tarvitse käydä ollenkaan. Laita sähköpostiisi palvelu, että saat tiedon, jos viesti tulee.

Joten AIVAN NAURETTAVAA ruveta selittämään, että se ajasta olisi kiinni.

Vierailija
77/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset sitä konetta, kun itse et ole kotona tai nukut? Muut satsaamme kierrätykseen, jotta sinä saat pitää koneitasi miten sattuu. Kannattaa muuten valotkin sammuttaa, jos et ajattele ympäristöä, saat yöllä nukuttua paremmin.

Mitä ihmeen hyötyä netistäkään on, jos sen takia 10 - 15 vanhemmista joutuu pitämään virtaa kokoajan päällä ja kuitenkin tulostamaan muistaakseen asian.

Vierailija
78/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ei ole ainakaan

Vierailija
79/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti kun herään, aloitan, välissä laitan lapset taipaleelle ja sitten taas jatkan.

Ei siinä koko ajan tarvitse virtaa pitää päällä, riittää että on sen aikaa sen tarkistaa... Haloo, päivää!

Ja luuletkos että se KAIKKI TULOSTUSSAASTA mitä niihin tiedotteisiin palaa, on jotenkin ympäristöystävällistä???

Vierailija
80/101 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Wilman tsekkaamiseen menee korkeintaan muutama minuutti. Ja jos sinne ei ole tullut viestejä, eihän siellä tarvitse käydä ollenkaan. Laita sähköpostiisi palvelu, että saat tiedon, jos viesti tulee.

Joten AIVAN NAURETTAVAA ruveta selittämään, että se ajasta olisi kiinni.

Ehdin sillä aikaa tehdä vaikka mitä kun odotan netin käynnistymistä. Eikä meillä edes ole kaikkein hitain yhteys.

Mä olen kyllä ehdottomasti paperitiedotteiden kannalla. Ne on varmempia ja luottetavampia. Eihän voi koskana tietää milloin nettiyhteydet on poikki, sähkökatkos tai kone hajalla.

Paperi rulaa aina!