Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko rasisi tai rotuennakkoluuloinen?

Vierailija
21.08.2011 |

Meillä oli ekaluokkalaisten vanhempainilta tässä heti koulun alkuun ja jäinpä miettimään näitä vanhempien puheita kansainvälisyydestä ja sen tärkeydestä. Asumme alueella, jossa perinteisiä mamuja ei juuri ole, vaan ne muutamat ulkomaalaiset ovat esim isojen firmojen expatteja tai lähetystöjen väkeä. Vanhenpainillassa oli suloinen konsensus siitä, että onpa ihanaa kun luokalla on Japanista, Hollannista ja Ranskasta porukkaa. Ei varmaan kommentit olisi ollu niin herttasia jos tuo kansainvälisyyspistos olisikin tullut Somaliasta tms. Tästä myös mainittiin että onpa hyvä että meillä tilanne ole sama kuin muutaman kilometrin päässä jossa luokalla liki puolet on mamuja.

Ja kyseessä oli päällisin puolin fiksua, koulutettua porukkaa. Ja jos oikein rehellinen olen, niin itse olen samaa mieltä. Tekeekö se musta rasistin tai rotuennakkoluuloisen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni ei tee, kyllä vanhemmilla on oikeus päättää lapsensa kouluttamisesta, missä koulussa on hyvä olla jne.

Fakta vain on se, että somaleista suurin osa ei osaa lukea, eikä ymmärrä koulutuksen merkitystä - ja tämä taas häiritsee niitä lapsia, jotka oikeasti haluaisivat oppia ja keskittyä oppimiseen.

Kansainvälisyydellä on siis eroa, eli mamulla ja mamulla on eroa (eli mistä maasta olet kotoisin).

Vierailija
2/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et arvosta ihmistä vaan ulkoisia (menestyksen) merkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni ei tee, kyllä vanhemmilla on oikeus päättää lapsensa kouluttamisesta, missä koulussa on hyvä olla jne. Fakta vain on se, että somaleista suurin osa ei osaa lukea, eikä ymmärrä koulutuksen merkitystä - ja tämä taas häiritsee niitä lapsia, jotka oikeasti haluaisivat oppia ja keskittyä oppimiseen. Kansainvälisyydellä on siis eroa, eli mamulla ja mamulla on eroa (eli mistä maasta olet kotoisin).

kerron sinulle että varsinkin somalit arvostavat koulutusta yli kaiken, he ovat nähneet että se on ainoa keino päästä kurjuudesta pois. Somaliassahan ei toimivaa koulujärjestelmää ole ollut vuosikymmeniin.