Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myimme asunnon ilman välittäjää

Vierailija
30.09.2023 |

Myimme asunnon ilman välittäjää (välistävetäjää) ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Etuovi.comissa oli valmiit sopimuspohjat ostotarjouksiin ja kauppakirjaan. Ei ole mitään rakettitiedettä. Säästimme noin 10 000 euroa mikä olisi ollut välistävetäjän palkkio. Kauppoihin käytetty oma työ ei ollut lähellekään tuon arvoista. Ehkä muutaman satasen, jos miettii tuntihintaa. Meni kaupaksi ensimmäisellä näytöllä. Kun myy omaa asuntoa niin siinä on itse se paras asiantuntija.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät ovat syöpäläisiä joiden palkkiot ovat aivan älyttömiä tehtyyn työhön nähden.

Vierailija
2/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin myytiin eka talomme itse. Meni heti. Otettiin välittäjä hoitamaan vain paperiasiat, maksoi 300 €. Se haluttiin, että kaikki menee varmasti oikein ja ettei meidän tarvitse päätä vaivata.

Toisen talon myyntiin otettiin välittäjä, koska asuttiin itse jo 1200 km päässä ja haluttiin vaan saada nopsaan talo kaupaksi. Välittäjä oli palkkansa arvoinen, oli niin hiton hyvät kuvat ja videoesittelyt, että kiinnostuneita tuli usean sadan km päästä. Paljon yksityisnäyttöjä ja reilussa viikossa meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ja papat ja muut höpsöt luulevat, että on turvallista käyttää kiinteistönvälittäjää. Erehtyvät, kiinteistönvälittäjä ei vastaa yhtään mistään. Välittäjä ei tietenkään saa antaa väärää tietoa ja tekee paperityöt. Normaaliälyinen tajuaa asioita itsekin ilman pään pyörälle puhuvaa välittäjää. 

Viralliset paperit voi laatia esimerkiksi pankin lakimies, maksaa muutaman sata euroa. Sekä ostaja, että myyjä hyötyvät kun rahastaja puuttuu välistä.

Vierailija
4/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tein itsekin. Pyynti oli 176K€, välittäjän saama paras tarjous oli 165K€, jonka hylkäsimme. Laitoin oman ilmon Oikotiehen, kahdella näytöllä meni 173K€ kaupaksi, eikä tarvinnut maksaa välittäjälle 3,3% kauppahinnasta. Eikä ollut vaikeata, paperitöistä maksettiin ostajan kanssa yhteisesti 400€ juristille.

Vierailija
5/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän talokaupan paperit teki tuttu kiinteistönvälittäjä, joka oli myös lakimies ja ollut aiemmin pankin lakimiehenäkin ;) Tiesimme siis että on luotettava ja hoitaa hommat. Ja sen 300 maksoi.

Vierailija
6/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempanikin myi talonsa ilman välistä vetäjää / kiinteistövälittäjää.

Helposti meni ja rahat säästyi.

Vierailija
7/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas jäätiin voitolle kaupoista välittäjän ansiosta, välittäjästä huolimatta koska ei oltaisi pyydetty asunnosta lainkaan niin paljoa kun hän sanoi. Ei ollut vertailupohjaa kun alueella harvoin asuntoja myynnissä. Vakuutti meiät siitä että se summa voidaan saada. Vähän hävettikin mutta suostuttiin ja se saatiin! Eli vaikka välittäjän palkkio meni niin jäätiin isosti plussalle.

Vierailija
8/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku avata mihin perustuu välittäjien järjettömät palkkiot?

Vierailija
9/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin myytiin eka talomme itse. Meni heti. Otettiin välittäjä hoitamaan vain paperiasiat, maksoi 300 €. Se haluttiin, että kaikki menee varmasti oikein ja ettei meidän tarvitse päätä vaivata.

Toisen talon myyntiin otettiin välittäjä, koska asuttiin itse jo 1200 km päässä ja haluttiin vaan saada nopsaan talo kaupaksi. Välittäjä oli palkkansa arvoinen, oli niin hiton hyvät kuvat ja videoesittelyt, että kiinnostuneita tuli usean sadan km päästä. Paljon yksityisnäyttöjä ja reilussa viikossa meni.

Viikossa meni = halvalla meni.

Vierailija
10/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin välittäjää, myi asunnon ja antoi pimpslooraa.

Vierailija
11/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin välittäjää, myi asunnon ja antoi pimpslooraa.

Sitten heräsit ja maksoit vuokran?

Vierailija
12/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myynyt itse kesämökin, omakotitalon ja kaksi asuntoa.

Jatkossa käytän välittäjää.. Voi tulla viimehetkellä ongelmia. Omakotitalon myynnissä ostaja rupesi tinkimään hinnasta pankissa kaupantekotilaisuudessa, vaikka esisopimus oli tehty asianmukaisesti. Pankin juristi tuli apuun, mutta otti myös palkkion.

Vierailija
13/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hyvä kysymys et miksi välittäjät pyytää työstää tuollaisia summia vaikka homma on siirtynyt nettiin.

Vierailija
14/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku avata mihin perustuu välittäjien järjettömät palkkiot?

Ihmisten tyhmyyteen ja uusavuttomuuteen.

Vierailija
15/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä sairaita ajatuksia kiinteistönvälittäjistä. Välistävetäjiä, syöpäläisiä ja vaikka mitä.

Jos et välittäjän palveluita tarvitse niin älä osta niitä.

Ihan yhtä järkevää olisi haukkua leipuria syöpäläisiksi ja välistävetäjiksi kun kuka tahansa voi ostaa kaupasta jauhot ja joivat ja leipoa itse omat leipänsä

Olen itse myynyt sekä itse että välittäjän kautta ja molemmissa on puolensa. Välittäjän kautta myin toisella paikkakunnalla olevan asunnon joka oli tavallista vaikeampi saada kaupaksi tulevien remonttien takia. Sanoisin että välittäjä oli ehdottomasti hintansa väärti. Hulluksi olisi tullut jos olisi itse viettänyt kaikki viikonloput näytöillä seisoskellen.

Itse taas myin kämpän joka oli hyvässä kunnossa ja kysytyllä alueella. Meni kaupaksi ennen ensimmäistä näyttöä. Siitä olisi ollut aika turha maksaa välittäjälle.

Kannattaa miettiä mitä on ostamassa ja paljonko siitä on valmis maksamaan. Itse voisin hyvin käyttää välittäjää jatkossakin jos asunnon myynti itse olisi hankalaa tai aikaavievää.

Vinkiksi myös se, että niistä välityssopimuksen palkkioehdoista voi itse tehdä tehdä välittäjälle tarjouksen. Kiinteä % kauppahinnasta on harvoin myyjän kannalta paras palkkiomalli.

Vierailija
16/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myytävä kohde on toisella paikkakunnalla on se lähestulkoon ainoa tapaus, jossa välistävetäjästä on edes jotakin hyötyä.

Vierailija
17/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välittäjää yleensäkään myydä asunnon mukana.

Vierailija
18/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihmisillä sairaita ajatuksia kiinteistönvälittäjistä. Välistävetäjiä, syöpäläisiä ja vaikka mitä.

No itseäni ärsyttää se, että välittäjän käyttäminen on monelle jokin ihmeen de facto, vaikka välittäjä ei käytännössä tee yhtään mitään ja kirjaimellisesti vain vetää välistä. Jos asunnon saa myytyä helposti itsekin niin mikä ihmeen lisäarvo välittäjän käyttämisellä saadaan ja etenkin niillä älyttömillä palkkioilla? Ihan eri asia, jos välityspalkkio olisi muutaman satasen.

Vierailija
19/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä järkevää olisi haukkua leipuria syöpäläisiksi ja välistävetäjiksi kun kuka tahansa voi ostaa kaupasta jauhot ja joivat ja leipoa itse omat leipänsä

Ei tuo ole ollenkaan sama asia. Oman asunnon myyminen ei vaadi minkäänlaista erityisosaamista. Voiko kiinteistövälittäjäksi ylipäätään edes opiskella?

Vierailija
20/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut ostotarjouksiin myytyä asuntonsa? Oman kokemuksen mukaan sekin oli täyttä ajanhukkaa. Usea välittäjä kävi katsomassa, mutta ei heidän asiakkailleen koskaan kelvannut. Siksi varmaan heidän asiakkailla ylipäätään oli ostotarjous vetämässä, kun mikään ei kelpaa. Sitten kun pidettiin ensimmäinen varsinainen näyttö niin meni heti kaupaksi.