Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu alkoi: vanhemmat potkaistiin ulos lapsen elämästä.

Vierailija
20.08.2011 |

Koulu alkoi tiistaina ja mä ainakin tunnen olevani turha ja ylimääräinen lapsen asioissa. Opettaja lähettelee lappuja, joissa velvoittaa vahempien tekemään sitä ja tätä, mutta minkäänlaista viestiä tai tietoa siitä miten koulu on alkanut ei kuulu tai näy.

Lapsi kertoi ekana päivänä tehneensä erityisopettajan kanssa tehtäviä. Lapsi osaa lukea ja kirjoittaa ja toimia ryhmässä (ainakin eskariopen mukaan), joten ihmettelempä miksi heti ensimmäisenä päivänä lasta testataan ja vielä ilman minkäänlaista tietoa vanhemmille.

Lukujärjestys tuli lapsen mukana loppuviikosta. Täynnä lyhenteitä. Tokikin suurimman osan ymmärsin ja oli jo mun kouluaikaan käytössä, mutta pari oppiainetta jäi epäselväksi. Onneksi lähisukulainen on ala-asteen opettaja, pystyin häneltä kysymään.

Opettaja vaikutti ekana päivänä erittäin tiukalta ja jopa pelottavalta. Häneltä en uskalla kysyä varmaan mitään ikinä. Todellakin tuli sellainen olo, että vanhemmat eivät todellakaan olleet tervetulleita ekana päivänä seuraamaan koulun aloitusta ja muutama äiti kun yritti välitunnilla kysyä jotain, vastaus oli hyvin tiukka ja jopa kiukkuinen.

Tuntuu vähän orvolta tällä hetkellä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa. Ja meininki on nyt vähän eri. Opeen voi kyllä ottaa yhteyttä jos on jotain lapseen liittyvää asiaa mutta eivät opet lähettele tiedotteita jokaisen lapsen vanhemmille kuinka päivä on mennyt :)

Vierailija
62/63 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vielä saat osallistua ihan riittävästi, kun alkaa tulla läksyjä enemmän ja kaikenlaisia kissanristiäisiä, johon tarvitaan sitä ja tätä.:) Anna nyt koulun hoitaa opetus ja keskity itse vanhemmuuteen. Toki tuosta "testauksesta" olisi voinut ilmoittaa etukäteen, niin meidän koulussa tehdään, mutta saattaa olla, että sitä olisi jännitetty turhaan, jos olisi ollut tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokseenkin samanlaiset fiilikset kun lapseni aloitti koulun viime syksynä.Olen itse lasten parissa työskentelevä ja pk:ssa aina painotetaan vanhempien kanssa tehtävää yhteistyötä.sitten kun koulu alkoi jäi kaikki päivän aikana tapahtuneet lapsen kertomisen varaan.Kotiin tulee vaan tiedotteita mitä milloinkin tapahtuu.Nyt tottunu jo tilanteeseen ja wilman kautta tärkeimmät viestit viestitelty.ja onhan se vartti sitten opettajan kanssa.mutta tosiaan opettajalla kädet täynnä varmasti työtä lasten kanssa jotta saa opetettua.luotetaan siihen että hoitaa homman koulussa ja me vanhemmat kotona.=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan