Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään Nuvaring tms. ehkäisyrengas käytössä?

Vierailija
03.11.2005 |

Mietin, kuten eräs toinen alla, sterilisaatiota ja hormonikierukkaa. Kierukassa laittaminen ja sivuvaikutukset pelottaa, sterilisaatiossa sen lopullisuus (vaikka nyt olenkin ehdottoman varma etten enään lapsia halua, mutta kun se mieli voi vielä muuttua). Muistelen, että joskus mulle esiteltiin tällaistakin, mutten enää siitä oikein mitään muista. Olisiko jollain teistä tietoa aiheesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin tosi tyytyväinen: ehkäisy toimi, ei mielialanvaihteluja, halujen vähenemisiä ja painonnousua kuten pillereiden kanssa, helppo asettaa paikalleen, jne. Mutta sitten alkoi tulehduskierre (hiivaa ja emätintulehduksia), jota kuulemma joillekin aiheuttaa ja jätin sitten pois.

Vierailija
2/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen sisko on tällä hetkellä raskaana ja raskaus alkoi ehkäisyrengasta käyttäessä.

Hän alkoi ihmetellä loputonta väsymystä ja pahaa oloa ja hakeutui lopulta työpaikallaan verikokeeseen (töissä labrassa) ja raskaushan sieltä löytyi.

Lääkäriin hän pääsi lähes heti koska kertoi käyttävänsä edelleen ehkäisyrengasta. Rengas poistettiin ja lääkärissä lääkäri totesi, että " jaahas, taas yksi nuvaring-vauva" . Ja selvensi tokaisuaan niin, että " on tässä viime aikoina näitä vauvoja riittänyt" .

Eli se siitä ehkäisystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takiako piti lääkäriin mennä...??? Senhän saa itse pois... Ei ymmärrä...

Mulla on nuvaring, kätevältä tuntuu toistaiseksi. Pitäisi olla oikein käytettynä ihan luotettavakin.

Vierailija
4/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärsin, että samalla kun oli lääkärikäynnillä, se poistettiin.

Toivottavasti ehkäisy sinulla toimii.

Vierailija
5/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin e-pillereillä. Kaverilla oli se käytössä ja oli ihan ok, vaan on pillereitä kalliimpi.

Vierailija
6/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis varma ehkäisykeino

Vierailija
7/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin tärkeää ettei se ole poissa liian kauan kerrallaan (kaikki nämä aikarajat ovat siinä käyttöohjeessa ja esim. nuvaringistä saatavassa esitteessä). pilleiritkin pitäisi ottaa joka päivä samaan aikaan, kuten muutkin lääkkeet, jotta pitoisuus olisi tasainen koko ajan.

nämä lääkärien lausahdukset " taas nuvaring tms. vauva..." voi jättää täysin omaan arvoonsa sillä ne tuskin pohjautuvat mihinkään tutkimuksiin. ovat vain tämän henkilön eteen sattuneita inhimillisiä tapuaksia. tässäkin asiassa muistettava, että mikään ehkäisy ei ole täysin 100% (paitsi kokonaan pidättäytyminen seksistä:)). jokainen voi sitten itse arvioida riskinottokykynsä...

itsellä renkaat käytössä eikä ole negatiivista sanottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä