Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt fetasalaattiin, mutta muuta en osaa tehdä. Vinkkejä!!!

Vierailija
20.08.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teet salaattia itsellesi tai perheellesi syötäväksi ja pidätte fetasalaatista. Aloita siis tekemällä erilaisia muunnoksia fetasalaatista: lisää ja vaihda aineksia. Kokeile fetan sijaan chevreä, lämmintä chevreä, pannulla paistettua broilerin rintaa, sulatettuja katkarapuja, paistettuja lämpimiä katkarapuja, tonnikalaa, kymää ja lämmintä paistettua lohta, savulohta, kylmäsavulohta, makkaroita jne. Vaihtele myös muita ainesosia: erilaista salaattia, hedelmiä, antipastia, siemeniä jne. Kokeile kastikkeeksi oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa, etikkapohjaista kastiketta jne. Miti mikä voisi sopia yhteen tai, jos teet vain itsellesi, kokeile luovasti.

Käytä siis pohjana kaikille näille variaatioille tuttuja fetasalaatin perusaineksia eli salaattia, kurkkua, tomaattia ja sipulia. Tämä on paljon helpompaa kuin tavata keittokirjasta jonkun kummallisen nuudeli- tai merileväsalaatin ohjeita ja metsästää niiden ainesosia.

Vierailija
2/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan innostuin. En ole ap, mutta sait salaatinteon kuulostamaan tosi helpolta. Itse olen melko huono näissä ruoanlaittohommissa, ilmeisesti samanlainen kuin tämän viestiketjun aloittanut. Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnikalaa

ruukkusalaattia

tomaattia

kurkkua

simpukkapastaa

kevyt kartanon salaattikastiketta

lisäksi söin appelsiineja

pituutta 168 cm ja alkupaino 62 kg, paino vaan humahti alas joka päivä ollen lopulta 55 ja silloin alkoi tulla jo toppuuttelukommentteja.

Hyvin piti nälkää tuo salaatti pitkään ja tein sitä tiiviisiin tölkkeihin valmiiksi. En edes tajunnut, miten kilot karisivat jopa liikaakin.

Vierailija
4/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkot vaan eri aineksia sinne salaattiin. Mitä sun fetasalaattiin nyt tulee?

Katkarapusalaatti

Tonnikalasalaatti

kanasalaatti...

Mikä ongelma siis on, missä kohtaa on vaikeaa tehdä muuta salaattia vai ylipäänsä ruokaa?

Vierailija
5/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papu-tomaatti-sipulisalaatti, sekametelisalaatti (=porkkanan jämät, pavun jämät, mitä kaikkea jääkaapista löytyykään), sienisalaatti, pastasalaatti...

Vierailija
6/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattia, viipaloitua porkkanaa, viipaloitua mansikkaa (siis voi tehda ehka nyt vaan kesalla...), punasipulia, vuohenjuusto nokareita, ja paalle ripsottele balsamicoviinietikkaa, missa hunajaa (lisaa, tai Suomesta kuulemma saa ihan valmiina).... vahan erilainen salaatti, oli hyvaa, tutuilla soin ja tein itse. Sit pikalounaaksi lisasin grillattua kananrintaviletta siivuina muutaman palan

Vierailija
7/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaalia/sipulia...

Vierailija
8/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka:

salaattia

kurkkua

avokadoa

katkarapuja sulatettuna

keitettyjä munia viipaloituna päälle

kastikkeeksi vaikka majoneesilla maustettua kermaviiliä

Oletko koskaan ostanut mitään ihan peruskeittokirjaa ja lueskellut sieltä reseptejä vai oletko ihan ihan nuori?

Vierailija
9/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkot vaan eri aineksia sinne salaattiin. Mitä sun fetasalaattiin nyt tulee? Katkarapusalaatti Tonnikalasalaatti kanasalaatti... Mikä ongelma siis on, missä kohtaa on vaikeaa tehdä muuta salaattia vai ylipäänsä ruokaa?

esim. mina olen taysin mielikuvitukseton ihminen ruuanlaiton suhteen, en vaan keksi. Olemme erilaisia :-), ma voi olla taas jossain mulle itsestaan selvassa asiassa parempi kuin sina ;-)

Vierailija
10/10 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan oikeasti ymmärtänyt, että missä kohtaa se ongelma on. Eli siinäkö ettei vaan "keksi" mitä tekisi vai tosiaan siinä ettei tiedä tai muista nähneensä mitä katkarapusalaattiin voisi laittaa.

Jos on ihan kokematon nuori niin ymmärrettävää jos kotona ei ole näytetty. Tai elänyt vain eineksiä syöden. Hienoahan se on että opettelee. Suosittelen oikeasti lämpimästi jotain peruskeittokirjaa! Niistä saa helposti ideoita.

Pilkot vaan eri aineksia sinne salaattiin. Mitä sun fetasalaattiin nyt tulee? Katkarapusalaatti Tonnikalasalaatti kanasalaatti... Mikä ongelma siis on, missä kohtaa on vaikeaa tehdä muuta salaattia vai ylipäänsä ruokaa?

esim. mina olen taysin mielikuvitukseton ihminen ruuanlaiton suhteen, en vaan keksi. Olemme erilaisia :-), ma voi olla taas jossain mulle itsestaan selvassa asiassa parempi kuin sina ;-)