G: Kuinka usein juot alkoholia? Kuinka paljon juot kerralla?
Kommentit (54)
Kerran vuodessa, Jouluna. Pari- kolme lasia punaviiniä.
Nainen, pituus 168cm paino 55 kg.
Vaihtelee. Saatan olla juomatta kuukaudenkin yhtään annosta ja toisena kuukautena juoma vaikkapa kolme viinilasillista. Kotioloissa juon yleensä yhden lasillisen viiniä/joskus jotain muuta ja ravintolassa saatan tilata ruoan oheen viinipaketin. Jos lähdetään ystävien kanssa baariin niin maksimissaan pari viinilasillista tulee otettua ja sen jälkeen siirryn alkoholittomiin juomiin.
160cm/54kg
2-3 krt viikossa 1-2 annosta. 175/71.
Vähemmän kuin kerran vuodessa. Jos joskus juon, en juo muutamaa enempää. Olen juonut jo tarpeeksi.
1-3 pv viikossa yhden lasillisen punaviiniä. Joskus tietenkin poikkeuksia eli otan enemmän, jos on juhlat.
N 170cm 68 kg
Muutaman kuukauden välein tulee n. 4-5 annosta nautittua jossain illanvietossa. Nuoruudessa tuli juotua enemmän ja opiskeluvuosina, nyt illanvietot yleensä selvinpäin kavereiden kesken. Viinilasi saattaa tulla ruuan kanssa nautittua, jos käymme hienommin syömässä, mutta sekin korkeintaan 2-3 kk välein. 160cm olen pitkä ja 60kg painan.
Normiviikolla en mitään, viikonloppuna sosiaalisesta aktiivisuudesta riippuen joko ei mitään, 2-4 lasia viiniä, tai pari cocktailia.
Enimmillään voin illan kuluessa juoda puoli pulloa viiniä, mutta jos teen niin, en halua seuraavana päivänä mitään.
Jos olen tyomatkalla, konferenssissa tms., tulee joskus otettua lasi viiniä arki-iltana.
Nainen 46 169/66
2-3 päivänä viikossa kännit, määristä en viitsi edes puhua kun on tuota toleranssia hiukkasen kertynyt.
174/65
Yhden annoksen n kerran kahdessa viikossa. Kesälomalla ehkä 3 annosta viikossa. 180cm,81kg nainen.
2-3 krt viikossa, 2-3 annosta per kerta. 50kg 160cm. Ajatuksissa lopettaa juominen kokonaan.
Tiukkapipot palstailemassa ainakin alapeukkujen määristä päätellen. Ei normaali alkoholinkäyttö ole sairaus. Se ei tarkoita myöskään, että määrät kasvaisivat. Alkoholistit ovat sitten eri juttu. Uskokaa pois, kokemusta on.
Minulla on ollut kausia, että olen tissutellut alkoholismin rajoilla, mutta nykyään jo yhdestä isosta oluesta tulee paha olo, sellainen etova ja huimaava. Olen laihtunut tosi paljon, niin sekin varmaan alentanut sietokykyä. Ei yhtään positiivinen fiilis...joten en juo enää ollenkaan. Ehkä joskus poikkeustilanteessa tulee vielä otettua lasillinen.
Nainen, 172 cm, 52kg.
Vierailija kirjoitti:
Pituutesi ja painosi?
Joskus jos jossain hienommissa juhlissa kaadetaan lasiin samppanjaa, niin sen juon kun en kehtaa poiskaan kaataa. 189 / 95
Kerran kahdessa viikossa viisi tuplapukkiolutta.
165 cm 60 kg.
Joka ilta känni töiden jälkeen, eli oin puolen litran viina pullo ja tarvittaessa jokunen lonkero päälle. Joskus kärvistelyviikko ilman viinaa aina väliin. Mies, 174cm/95kg.
Alkoholia ei ole oikeastaan merkitystä juoda jos ei ota humalaan asti. Jos ei tulisi krapulaa niin voisi juoda useammin.
4-6 olutta kerran viikossa.
Nainen 41v, 172cm, 75kg