G: Kuinka usein juot alkoholia? Kuinka paljon juot kerralla?
Kommentit (54)
Ehkä viis kertaa vuodessa, 6-12 bisseä kerralla.
Pituutta riittävästi ja painoa sopivasti.
20 kaljaa/sidukkaa tai viskipullo ja pilvee päälle. Useasti viikossa. M 183/120
Kerran kuussa 2 litraa vodkaa. Painan 135kg. Nostan rautaa kaiket päivät.
M35
En ollenkaan. Mutta joskus haaveilen kesäkuumalla esim.yhdestä kylmästä lonkerosta.
170/88.
1 kerta viikossa ja kerralla menee vajaa 0.33l. Eli pikkutölkkiin jää aina pohjat saunailtana.
Nainen 164cm 60kg
En juo lainkaan enää nykyään. Lopetin kaksi vuotta sitten. N25, 158/53
Kerran viikkoon juon itseni tukevaan humalaan. Tällöin annoskoko 7-9
N36 174/68
Lasi viiniä ruuan kanssa max 1-4x kukaudessa. Tänäänkin, n 12cl.
Normaalipainoinen
Saunakaljan pari kertaa vuodessa. En oidö alkoholista. Polttelen mieluummin.
Alkoholi itsessään on pahan makuista ja toisekseen aivan helkkarin kallista. Sitä ei siis minkään tekosyyn mukaan voi esittää juovansa hyvän maun takia. Yhdestä tai kahdesta tulee lähinnä olo, että tähänkö tämä jäi. Juon siksi harvoin, noin 2-3 kertaa vuodessa ja kun juon, niin otan humalaan saakka. En tarkoita konttauskuntoa, mutta selvää ja vahvaa humalaa. Silloin on se hetki, että Paavo-pappa lähtee pistämään jalalla koreasti (nolosti), polttaa sikareita ja heittää kevyttä kesäflirttiä naapurin Marjon kanssa (kun vaimo ei näe). Mutta muuten elo on hyvinkin kurinalaista; punttia ja kanaa broccolilla.
Uusivuosi kuoharia, pääsiäisenä viiniä lampaan kanssa, vappuna lonkkua ja muita mietoja, juhannuksena olut ja kossu, jouluna sitten aika maltillisesti, mutta punaviiniä kinkun kanssa. Siinä on vuoden juomiset. Jos tulee vaikka kutsu synttäreille, niin mukaan tulen, en vain juo.
Vastaan vaikka vanha ketju, jos tätä joku lukisikin. Juon joka viikonloppu, sekä pe että la ja annoksia on varmaan joku 10-12/kerta. Viikolla pääsääntöisesti alkoholitta, joskus saunasiiderit jos viikolla saunan lämmitän. Olen juonut näin varmaan 20 vuotta. Olen toki huolissani terveydestä, verepaine nousussa nyt vaihdevuosien myötä. Lääkärille ei kyllä uskalla kertoa tällaisista juomatottumuksista. Ei vaan huvita lopettaa. Verepainelääkkeen ilmeisesti saan piakkoin.
N 49, 162/73
-En lainkaan.
-En lainkaan.
-En kerro.
-En kerro.
Miksi ajattelit lopettaa? Onko alkosta tullut ongelma?
Itse juon muutaman kerran vuodessa eikä kyllä määristä hajua kun en laske mutta humalassa tulee oltua. Pystyssä pysyn kuitenkin ja muisti toimii ja vettä välissä.
En ota ikinä yhtä olutta tai lasillista viiniä kun en tykkää alkon mausta.
Olen 164cm pitkä ja painoa 90kg.
Silloin kun join useammin niin olin 30 kiloa hoikempi 😛