Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko lähtenyt töihin näillä ehdoin?

Vierailija
19.08.2011 |

Ehdin nostaa ansiosidonnaista päivärahaa kassasta vain pari kk. Käteen jäi verojen jälkeen n. 1200 e. Työttömänä ollessani lapset jäi tietty pois hoidosta, eli rahaa myös säästyi hoitomaksujen verran yli 500e/kk. Otin kuitenkin tarjotun työn vastaan. Verojen jälkeen käteen palkasta jää 1800e. Lapsista menee hoitomaksua yli 500e.

Toisin sanoen työttömänä käteen jäi 1200e ja nyt töissä käyvänä 1300e. Kuukauden raadan ja tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että pienet lapseni ovat hoidossa. Satkun verran on erotus.

Teinkö mielestäsi hölmösti, kun otin tarjotun työn vastaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi muuten saanut työttömyyskorvausta. Mutta älytöntä kieltämättä

Vierailija
2/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, jos et olisi ottanut työtä vastaan, olisit saanut 2 kk:n karenssin, jolloin rahaa ei olisi tullut mistään. Toiseksi saat työkokemusta, koska ei sun lapset tule aina olemaan pieniä ja ehkä kokemus on joskus vielä valttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken lisäksi on helpompi saada toinen työ kun on työsuhteessa. Teit oikein.

Vierailija
4/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisin kai huoletta voinut nostella liiton kassasta rahoja kenenkään kyselemättä. Omaa aktiivisuutta vain etsin ja hain työtä ja sainkin heti pian. Mietin vain, että onko tällainen aivan hassua, kun kotona olisin saanut rahaa saman verran kuin töissä.

Vierailija
5/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kukaan ei hätyytellyt js päiväraha tuli kiltisti tilille.

ap

kaiken lisäksi on helpompi saada toinen työ kun on työsuhteessa. Teit oikein.

Vierailija
6/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisin kai huoletta voinut nostella liiton kassasta rahoja kenenkään kyselemättä. Omaa aktiivisuutta vain etsin ja hain työtä ja sainkin heti pian. Mietin vain, että onko tällainen aivan hassua, kun kotona olisin saanut rahaa saman verran kuin töissä.

jäänyt kotiin, kerran ne lapset on pieniä ja satanen on aika pieni raha siihen nähden, että laittaa sitten lapset vieraalle hoitoon.

Vierailija
7/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele, että työn ottaminen on ihan satsaus tulevaisuuteenkin? Ei se palkka ikuisesti junnaa tuolla samalla tasolla, mutta ansiosidonnaiset sun muut loppuu aikanaan. Ja jos minä saisin päättää, aina paljon nopeammin kuin nykyisin on...

Eli työn tekeminen on ansiomielessä satsaus tulevaisuuteen. Tietysti eläkettäkin kertyy.

Vierailija
8/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on palkka ihan hyvä. Tuon lisäksi saat myös palkallisen loman ja lomarahat päälle. Palkallakin on taipumus nousta vuosittain, siis jos kuuluu TES:n piiriin. Muutaman vuoden päästä palkkasi on vielä isompi eivätkä lapsetkaan ole tarhassa.

Vierailija
9/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta tuo, että pitää ehdottomasti huomioida se että tuo on sun ALOITUSpalkka siinä työssä. Vuoden-parin päästä sun palkka voi olla jopa satoja euroja enemmän. Vertailuna kerrotakoon, että mun palkkani oli vuonna 2007 n.1700(brutto) ja nyt se on vain neljän vuoden työssäkäynnin jälkeen 2200.

Vierailija
10/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteitä kun lukee, niin vahvistuu ajatus, että tein oikein. Lasten hoitoon vieminen kyllä harmittaa ja surettaa. Moni tätä ratkaisua on ihmetellyt, mutta ajattelen tulevaisuutta ja työllistymistä. Pelkäsin, että kotiin jäämällä en enää töitä löydäkään. Nuoremmat kun ajaa ohi.

ap

Vierailija
11/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele, että työn ottaminen on ihan satsaus tulevaisuuteenkin? Ei se palkka ikuisesti junnaa tuolla samalla tasolla, mutta ansiosidonnaiset sun muut loppuu aikanaan. Ja jos minä saisin päättää, aina paljon nopeammin kuin nykyisin on...

Eli työn tekeminen on ansiomielessä satsaus tulevaisuuteen. Tietysti eläkettäkin kertyy.

ja puolensa. Töitä tekevä kyllä löytää, mutta menetettyä lapsuutta ei takaisin enää saa.

Vierailija
12/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olletikin jos on kymmenen vuotta kotona yhteen soittoon, ei ole työmarkkinoiden halutuin kohde.

ohis

ja puolensa. Töitä tekevä kyllä löytää, mutta menetettyä lapsuutta ei takaisin enää saa.

Vierailija
13/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olletikin jos on kymmenen vuotta kotona yhteen soittoon, ei ole työmarkkinoiden halutuin kohde.

ohis

ap tuskin on ollut 10v kotona kun kerran ansiosidonnaista saa.

Vierailija
14/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve aikuinen on aina velvoitettu töihin. Näin riittää yhteiskunnan rahaa sairaille, vanhuksille, vammaisille ja niille huono-onnisille, joille töitä ei löydy kiven altakaan. Pääosin ihminen on velvollinen elättämään itsensä eikä heittäytymään toisten rahoille.

Vierailija
15/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sairaslomaltakin korvauksen... eihän se aina kivaa ole tuo työnteko, mutta hyvä juttu.

Vierailija
16/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työkkäri olis kuukauden päästä tarjonnut töitä paljon pienemmällä palkalla. olisko sitten harmittanut?

Vierailija
17/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko, minkä ikäisiä lapset ovat? Eikö isä olisi voinut ottaa vapaata omasta työstään, jolloin heitä ei vielä olisi tarvinnut laittaa hoitoon?

Totuus valitettavasti on se, että ei ihan jokaiselle työhaluiselle löydy töitä. Minä olin kotona, kun lapset olivat pieniä ja hankin siinä ohessa uuden ammatinkin. Täällä minä nyt kärvistelen ansiosidonnaisella, vaikka nuorinkin lapseni on jo yläasteella.

Sekin kannattaa muistaa, että ansiosidonnaista riittää vain 500 päivää, mutta parissa vuodessa on voinut pudota työmarkkinoilta täydellisesti.

Vierailija
18/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ansiosidonnaisen?

Kerroitko, minkä ikäisiä lapset ovat? Eikö isä olisi voinut ottaa vapaata omasta työstään, jolloin heitä ei vielä olisi tarvinnut laittaa hoitoon?

Totuus valitettavasti on se, että ei ihan jokaiselle työhaluiselle löydy töitä. Minä olin kotona, kun lapset olivat pieniä ja hankin siinä ohessa uuden ammatinkin. Täällä minä nyt kärvistelen ansiosidonnaisella, vaikka nuorinkin lapseni on jo yläasteella.

Sekin kannattaa muistaa, että ansiosidonnaista riittää vain 500 päivää, mutta parissa vuodessa on voinut pudota työmarkkinoilta täydellisesti.

Vierailija
19/19 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa korotetaan yleensä vähemmän kuin mitä inflaatio laukkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän