Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muistiongelmat - onko muilla tällaista?

Vierailija
19.08.2011 |

niin, onko muilla tällaista muistin pätkimistä? tuntuu että tulen hulluksi kun olen alkanut oikein ajatella tätä asiaa ja mietin joka tilanteesta, muistanko kun tein sen ja sen. joskus jos vaikka katan pöytää, mietin että en muista, kun otin haarukat laatikosta vaikka ne ovat pöydässä. tai että en muista kun kaadoin maitoa lasiin, en siis muista juuri sitä tilannetta.

tiedän, että nämä saattavat johtua ihan vain siitä, että noita asioita vaan tekee "siinä sivussa" sen enempää ajattelematta, mutta tuntuu että ahdistun tämän asian kanssa, kun oiken olen sitä alkanut miettimään! auttakaa joku :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä menee lähimuisti.

Vierailija
2/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en jaksa asiaa stressata. Välillä tietty kurjaa kun lapset suuttuu, jos olen just luvannut jotain vaikapa et mennään uimaan ja hetken päästä kun ne on kamojen kanssa valmiina ni kysyn et mihin ootte menossa, et ei me tänään mihinkään uimaan olla menossa.. Sit alkaa se huuto, että sä et ikinä muista mitään, oot ihan tyhmä jne.. Sit pitää ruveta kelaamaan että sanoinko tosiaan että lähdetään uimaan..

Mies myös usein huomauttelee, että sanoit jo ton asian 2 kertaa.. Ikää 30v..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tarpeeksi rasvaa? Onko niskasi pahasti jumissa?

Vierailija
4/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei muuta ongelmaa ole, niin ei varmaan kannata kummemmin huolestua.

Vierailija
5/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä samanlaista ollut elämä siitä asti kun yövalvominen alkoi ja siitä on jo vuosia aikaa. ehkä se helpottaa kun lapset kasvavat...

Vierailija
6/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy myöntää, että kalaa syön aika harvoin. muuten kyllä luulen saavani rasvoja ruokavaliostani. niskat ovat todella jumissa, olleet jo pidemmän aikaa. enpä olekaan ajatellut että tämä voisi johtua siitä..?

lapseni on reilun vuoden, ja vasta noin kuukausi sitten olen alkanut ajatella tätä asiaa. imetän kyllä vielä, ja yöheräilyjä on lapsen levottomuuden takia ollut viime aikoina enemmän.. masentunut en usko olevani, stressiä kyllä saattaa olla jonkin verran.

yksi päivä täytyi ihan tosissaan miettiä erään henkilön ammattia. ihan tunnettu henkilö, todellakin pitäisi tietää. en edes tiedä mistä tämä tuli mieleeni, mutta huomasin kuitenkin yhtäkkiä että en oikeasti tiennyt oliko henkilö tässä ammatissa vai ei. ihme juttu.. tokihan voi olla että nyt vain liikaa ajattelen asiaa. pitäisi kai vain antaa olla, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
7/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysajan Dementia. N. vuos sitten luin lehdestä, että tallaistakin on. Itselläkin muisti pätkii, pitkään olen imettänyt. Oisko siinä selityksenä sekin, että keskittyy niin kovasti pikkulapseen ja sen tarpeisiin, että muut asiat jää taka-alalle.

Vierailija
8/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten jälkeen en siis kerta kaikkiaan ole muistanut enää mitään. Unohdan lähdes tulkoon kaiken lupaamani, sopimani tms. Kaikki, siis aivan kaikki on kirjoitettava ylös.

Kaupungilla kulkiessani ja takaisin kotiin tullessani en todellakaan muista missä kaupassa näin jonkun tietyn vaatteen tms. Torstaisin en todellakaan muista mitä tein esim. maanantai tai tiistai iltana. Viikonlopun tapahtumista saatan jotain muistaa, ihan vaan siksi kun poikkeavat työ-arkirutiinista.

Olen itse ap:n lailla huolestunut tilanteesta, vielä en ole asian eteen mitään tehnyt, enkä oikein tiedä mitä pitäisikään.

Mun lapset ovat 6 ja 4v. Itse olen 36v.

Olen nyt menossa nukkumaan ja jollen tallenna tätä viestiä itselleni, huomenna muistaisin, että pitäisi joku ketju tsekata, mutta enää en muistaisi että mikä ketju. Tää on hyvin piinaavaa ja kiusallista kaikin puolin.

Vierailija
9/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh. toisaalta helpottavaa kuulla että muillakin tällaista! mutta toivottavasti tämä tästä imetyksen loputtua helpottaisi. itselläni ei kyllä ihan noin suurta muistamattomuutta ole, jotkin pikkuasiat vain unohtuvat. joskus saatan sanoa jotain miehelleni toisen kerran, kun en ole ihan varma sanoinko jo. tai luen lehteä olkkarissa, ja kun myöhemmin tulen keittiöön, huomaan lehden olevan pöydällä. olen kai sen siihen jossain vaiheessa ajatuksissani ja muun tekemisen ohessa vienyt, mutta en muista juuri kyseistä tilannetta kun olen vienyt lehden. usein on myös sellaisia tilanteita, että esimerkiksi katan pöytää; otan ruokailuvälineitä ym. pöydälle, ja yhtäkkiä huomaan etten muista sitä tilannetta kun nostin vaikka maitopurkin pöytään. nämä ovat vain sellaisia asioita joita tekee niin rutiinilla, siinä sivussa ja huomaamatta, enkä ymmärrä miksi niitä mietin. hulluksihan tässä tulee. ei kukaan varmaan muistaisi jokaista liikettään jos oikein alkaisi ajattelemaan, kun tuollaisia asioita ei tehdä ajatuksen kanssa.

oikeasti ja järjellä ajateltuna olen melko varma että tämä kaikki on vain imetyksen, yöheräilyjen, pienen stressin ja liian ajattelun yhteisvaikutusta. ei pitäisi tuollaisista pikkuasioista tehdä niin suurta numeroa. se on vain melko hankalaa vain olla ajattelematta koko asiaa!

jos olen esim. kaupungilla, mieleeni ei edes tule tällaisia asioita. kotona on enemmän aikaa "itselle" ja omien ajatusten tutkimiselle kun ei ole mitään erikoista tilannetta. varmaan on hieman myös oman pään sisässä tämä koko juttu ja teen siitä turhan ison haloon :) toivottavasti sinunkin ongelmasi helpottavat! kiitos että sain avautua :)

Vierailija
10/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vielä lisätä, että esim. jos katson leffaa, luen kirjaa tai juttelen puhelimessa, muistan kyllä juonenkäänteet ja puhutut asiat. tällaisissa ei ole muistamattomuutta..

Vierailija
11/13 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys aiheutta myös vakaviakin muistihäiriöitä. Ja väsymyshän tulee siitä, että nukkuu katkonaisesti,kun joutuu yöllä heräilemään.

Vierailija
12/13 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/13 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Kilpirauhasissa ongelma? Rautavarastot? Liikaa stressiä?

Terveellinen ruokavalio? Riittävä veden juonti?

Säännöllinen reipas liikunta sekä riittävä lepo?

Rem-unen aikaan nukahtaminen illalla klo.20-21 voi parantaa asiaa.

(On myös tutkittu, että dementiaa voidaan osittain myös ehkäistä riittävällä levolla.)

Olen pohtinut voiko liiallisella netin käytöllä olla vaikutusta myös lähimuistin ongelmiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme