Huoh. Anoppi tuli taas kylään. Toi mukanaan "autollisen" tavaraa penskalle.
Alan olemaan turhautunut. Ymmärrän, että anoppi haluaa ostaa ekalle lapsen lapselleen vaikka mitä, mutta rajansa kaikella. Joka kerta kun tulevat käymään tuivat aivan turhanpäiväisiä leluja, suurinosa niistä on nalleja ja poika on jo 10 kk, ei häntä nallet enään kiinnosta. Lisäksi tuodaan läjäpäin vaatteita, kirppisvaatteita jotka eivät ole yhtään mun makuuni ja ne ovat kulahtaneitakun mitkäkin ja muutenkin meillä on kaapit jo pullollaan lapsen vaatteita niitä ei tarvittaisi yhtään lisää. Anoppi toi säkillisen legoja, no ei noin pieni legoilla vielä voi leikkiä, suuhunhan ne menevät ja voi tukehtua. Mua alkaa oikeesti vituttamaan jo pikku hiljaa tämä touhu. Anopille on monesti sanottu asiasta, että tuo vaikka rahana ja pistetään penskan possuun ja jos tarvitaan, esim. turvaistuimen osto en edessä niin maksetaan se sitten niistä, mutta ei tavaraa pitää haalia meille vaikka millä mitoin ja nyttenkin on jo sellainen olo, että jäädään sen alle. Nalleja on joka nurkassa, vaatteita samaten. Muutenkin kämppä ei mikään kovin suuri ole, joten ei tänne läjäpäin tavaraa mahdu. Alan olla kyllästynyt olemaan kohtelias ja ottaa vastaan se kaikki krääsä.
Mä en pistä pahaksi vaikka tuokin joskus muutaman JÄRKEVÄN jutun, mutta kun sitä tavaraa tulee joka kerralla kun käyvät täällä niin läjäpäin kaikennököstä turhaa. Vaatteidenkin suhteen ei ehditä puoliakaan käyttää ja haluaisin itsekkin ostaa oman maun mukaisia vaatteita lapselle, mutta en viitsi kun anopin vaatteet jäävät muuten käyttämättä ja mulle tulee paha mieli siitä. Mies on sanonut anopilleen, ei ole mennyt kaaliin. Mies on todennu mulle et turhaa sä sitä murehdit, myydään sitte vaikka kirppiksellä pois, mutta siinä vaiheessa mun omatunto taas kolkuttaa, et eihän niitä voi nyt samantien myymään mennä kun lahjaks on kerta saatu. Suora puhe anoppiin ei oo auttanu, onko muita keinoja? Kellään samanlaista anoppia?
Kommentit (66)
kun eivät huomanneet ajatella, että saattaa anopin ja apen rahat mennä muualle kuin heidän taskuunsa kun on tiuskittu nokka pystyssä ja maristu kaikesta :D
Niin makaa kuin petaa.....
siitä miten veljeä kohdellaan. Sorry vaan, tuli sellainen olo.
Ja näinhän se aika usein menee: tytärtä pidetään hyvänä ja miniän toiveisiin ja tapoihin ei sitten osata ollenkaan suhtautua kunnioittavasti. Ja tottakai mamma itkee, kun miniä on niiiin pXska. Näin ne äidit yllättävän usein toimivat kun miniästä on kyse. Eivät kestä, kun pojan elämään tulee toinen nainen.
Sä voisit kyllä sisko sanoa vanhemmillesi, että pistäkää nyt sama raha vaikka veljen tilille tai veljen lasten tilille. Olisi reilumpaa.
Voi kuule, se on ihan vanhempieni päätös, mihin he omaisuutensa käyttävät. Jos se ei kelvannut miniälle ja veljelleni niin he saavat vaikka polttaa rahansa ihan vapaasti, koska ne ovat heidän rahojaan. Jos he haluavat auttaa meitä ja hoitaa lapsiamme niin se on heidän päätös.
Niin ja minä ja mieheni emme ole koskaan soitelleet viinipäissään äidillemme ja haukkuneet häntä ja itkettäneet.
siitä miten veljeä kohdellaan. Sorry vaan, tuli sellainen olo. Ja näinhän se aika usein menee: tytärtä pidetään hyvänä ja miniän toiveisiin ja tapoihin ei sitten osata ollenkaan suhtautua kunnioittavasti. Ja tottakai mamma itkee, kun miniä on niiiin pXska. Näin ne äidit yllättävän usein toimivat kun miniästä on kyse. Eivät kestä, kun pojan elämään tulee toinen nainen. Sä voisit kyllä sisko sanoa vanhemmillesi, että pistäkää nyt sama raha vaikka veljen tilille tai veljen lasten tilille. Olisi reilumpaa.
että se saattaa johtaa siihen, että pesässä ei olekaan jakamista kun on sen aika. Kannattaa kitistä ja haukkua anoppia joka pienestä asiasta ja tehdä selväksi, kuinka tyytymätön on.
kun eivät huomanneet ajatella, että saattaa anopin ja apen rahat mennä muualle kuin heidän taskuunsa kun on tiuskittu nokka pystyssä ja maristu kaikesta :D Niin makaa kuin petaa.....
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä, jotka suosii yhtä lasta ja toista sitten ei. Ja jaetaan lapset "hyviin" ja "huonoihin".
Taitaa olla aika kamala perhe.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä, jotka suosii yhtä lasta ja toista sitten ei. Ja jaetaan lapset "hyviin" ja "huonoihin". Taitaa olla aika kamala perhe.
lapset on luokiteltu. Joten voihan se olla, että tytötkin naivat vanhempien mielestä hankalan tyypin ja täytyy tehdä tyttö perinnöttömäksi.
Onneksi meillä on hyväksytty niin miniät kuin vävyt. Joskus ollaan eri mieltä ja väitelläänkin, mutta aina kunnioitetaan toisia ja heidän valintojaan. Jos joku meistä haluaisi lahjat rahana, niin onnistuisi ihan varmasti. Meidän vanhemmat eivät osta sellaista, josta tietää että toisilla voi olla mielipide. Auttavat lastenhoidossa silloin kun tarvitaan eikä silloin kun ei tarvita.
Mutta isovanhempiakin on niin monenlaisia. Tossa esimerkissä kuulostaa ihan siltä, että isovanhemmat tekevät mitä haluavat ja tää pepunnuolija tytär sitten myötäilee vaan ja keräilee mansikat kakun päältä. Mitenhän kävis jos olis vaikka tyttären miehellä ihan omia mielipiteitä ja sanoisi ne appivanhempiensa kuullen. Voisi jäädä rahat saamatta.
Miksi anoppi ei voi laittaa suoraan rahaa tilille, millä saisi ostaa sitten mieleisiään tarvikkeita lapselle. En ymmärrä tuollaista, että väkisin pitää tuoda kaikkea. Laittaisi riihikuivana rahana niin kaikki voisivat olla tyytyväisiä.
Ihmeellistä eriarvoistamista kun omaa tyttöä suositaan ja pojan perheelle ei anneta mitään. Olisi heti aukaissut veljen vaimolle tilin ja sinne laittanut joka kuukausi rahaa, millä miniä olisi voinut ostaa lapsilleen haluamanlaisia vaatteita ja tarvikkeita.
Taitaa sisko olla vain tyytyväinen kun saa enemmän.
Mutta jos anoppisi on kuten äitini, joka huomaa välittömästi ettei sitä ja sitä paitaa näy missään kuvassa tai missäs se reppu on minkä toivat, niin ei auta kuin sanoa anopille että, "kiitos, noista saadaankin taas kirpparilta rahaa turvaistuimeen".
Voi kyllä olla että jää kaikki tuomiset.
mutta vähän off topic, legot on kyllä mun mielestä hyvä tuliainen vaikkei poika niillä vielä leikikään. Laita jemmaan odottamaan lapsen kasvamista, myöhemmin varmastikin leikkii niillä.
mutta vähän off topic, legot on kyllä mun mielestä hyvä tuliainen vaikkei poika niillä vielä leikikään. Laita jemmaan odottamaan lapsen kasvamista, myöhemmin varmastikin leikkii niillä.
Ne ovat hyvä tuliainen siinä vaiheessa kun leikkii niillä, miks meijän pitäis jemmata läjäpäin tavaroita täällä? Yhtä hyvin ne voivat odottaa siellä anopin omakotitalossa kun ovat tähän astikkin olleet siellä. Ne ovat vsiis miehen ja miehen veljen entiset legot ja ne pitää nyt jo raahata tänne.
jo ennen lapsen syntymää osteli itselleen vaatteita ja sitten päättikin antaa ne mulle. Lapsen syntymän jälkeen karkasi ihan lapasesta: melkein joka viikko kirpparilta jätesäkillinen tavaraa meille. Sitten tein tiukan päätöksen: Me ei oteta enää mitään vastaan. Vieläkin yrittää salaa ujuttaa rojujaan mutta olen tehnyt selväksi että kaikki tulee bumerangina takaisin. Suosittelen lämpimästi amaa.
pikkuvanha vauva jos ei nallet kiinnosta. Täällä leikitään nalleilla vieläkin vaikka ikää on jo 10 vuotta!
se on enää.
Anteeksi, pilkunnussija.
Kyllä voi viedä liiat kamat kirpparille. Te olette sanoneet asiasta ja jos ei mene jakeluun niin on anopin oma ongelma. Paitsi että niitä kulahtaneita vaatteita ei ole ihan helppo myydä (paitsi anoppisi tapaisille) ja nallejen kanssa on ihan sama. 10kk muuten ei vielä ole nalle-iässä, ei niin että ei enää ole. Mutta ei niitäkään montaa tarvitse. Toinen juttu on tietysti se, että lelut on kiva saada silloin, kun ne on ajankohtaisia eikä niin, että niitä oli valmiiksi jo läjäpäin. Entä jos muuten veisitte ne lelut sinne anoppilaan, että on sitten lapsella siellä kivoja leluja. Joskohan sen tavaravuoren alla tulisi anopille järki päähän.
Kyllä minä kiitän kauniisti saaduista lahjoista vaikka eivät ole MINUN makuni mukaisia. Toki yletön krääsän haaliminen ärsyttää mutta kyllä ihmisella on isompiakin ongelmia kuin lapsenlapsestaan innoissaan oleva anoppi. Ota se vaikka bisneksenä, pian vaatteet jäävät pieneksi ja saat kirpparilta/huutiksesta hyvät tuotot!
Ota kama vastaan ja hankkiudu eroon niistä, mitä ette käytä.
Ole kiitollinen, että anoppi miettii lastasi ja osallistuu lapsen elämään!
kerro suoraan mitä aiot tavaroilla tehdä.
Ja miksi. Minä sanoin anopille, että toimitan turhat vaaatteet ark:n keräykseen ja myyn kaiken, jonka myytyä saa.
Aika tiukasti piti puhua mutta anoppi ymmärsi onneksi lopulta. Sovittiin, että jos ostaa vaatteita, ostaa tietynlaisia ja leluista kerrottiin myös ne sopivat.
Nykyisin kysyy aina lahjatoiveet eikä osta mitään turhaa. Antaa monasti lahjakortteja suoraan lahjaksi, jotta lapset voivat hankkia esim. harrastustavaroita ja valita itse mieluisat.
Hän kyllästyi siihen, että veljeni vaimonsa kanssa itketti äitiämme jatkuvasti ja äitimme ei saanut nähdä lapsenlapsiaan, koska ei jaksanut aina ottaa heitä hoitoon. Vaatteet iskettiin ovella kouraan ja sanottiin, että väärän merkkinen puku jne...
Vanhemmillamme on oikeus käyttää rahansa mihin haluaa. Heillä on oikeus olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden haluaa. Kyllä minustakin tuntui todella pahalta kun veljeni soitti äidillemme ja haukkui äitimem kun ei taas joku ollut mieleen hänen vaimolleen. Näin, kuinka äitimme itki ja oli pahoillaan ja masentunut.
Joten isämme teki ratkaisun vaimonsa puolesta ja päätti, että hänen vaimoaan ei loukkaa kukaan. Ei edes heidän poikansa ja heidän vaimonsa.
Minulla ei ole asiaan mitään sanomista ja en todellakaan ala puolustamaan veljeäni, joka muutaman viinilasillisen voimalla soitteli vaimonsa käskystä iltayöstä näitä parjauspuheluita ja sitten äitimme valvoi yöt ja itki pahaa mieltään.