Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Anoppi tuli taas kylään. Toi mukanaan "autollisen" tavaraa penskalle.

Vierailija
19.08.2011 |

Alan olemaan turhautunut. Ymmärrän, että anoppi haluaa ostaa ekalle lapsen lapselleen vaikka mitä, mutta rajansa kaikella. Joka kerta kun tulevat käymään tuivat aivan turhanpäiväisiä leluja, suurinosa niistä on nalleja ja poika on jo 10 kk, ei häntä nallet enään kiinnosta. Lisäksi tuodaan läjäpäin vaatteita, kirppisvaatteita jotka eivät ole yhtään mun makuuni ja ne ovat kulahtaneitakun mitkäkin ja muutenkin meillä on kaapit jo pullollaan lapsen vaatteita niitä ei tarvittaisi yhtään lisää. Anoppi toi säkillisen legoja, no ei noin pieni legoilla vielä voi leikkiä, suuhunhan ne menevät ja voi tukehtua. Mua alkaa oikeesti vituttamaan jo pikku hiljaa tämä touhu. Anopille on monesti sanottu asiasta, että tuo vaikka rahana ja pistetään penskan possuun ja jos tarvitaan, esim. turvaistuimen osto en edessä niin maksetaan se sitten niistä, mutta ei tavaraa pitää haalia meille vaikka millä mitoin ja nyttenkin on jo sellainen olo, että jäädään sen alle. Nalleja on joka nurkassa, vaatteita samaten. Muutenkin kämppä ei mikään kovin suuri ole, joten ei tänne läjäpäin tavaraa mahdu. Alan olla kyllästynyt olemaan kohtelias ja ottaa vastaan se kaikki krääsä.

Mä en pistä pahaksi vaikka tuokin joskus muutaman JÄRKEVÄN jutun, mutta kun sitä tavaraa tulee joka kerralla kun käyvät täällä niin läjäpäin kaikennököstä turhaa. Vaatteidenkin suhteen ei ehditä puoliakaan käyttää ja haluaisin itsekkin ostaa oman maun mukaisia vaatteita lapselle, mutta en viitsi kun anopin vaatteet jäävät muuten käyttämättä ja mulle tulee paha mieli siitä. Mies on sanonut anopilleen, ei ole mennyt kaaliin. Mies on todennu mulle et turhaa sä sitä murehdit, myydään sitte vaikka kirppiksellä pois, mutta siinä vaiheessa mun omatunto taas kolkuttaa, et eihän niitä voi nyt samantien myymään mennä kun lahjaks on kerta saatu. Suora puhe anoppiin ei oo auttanu, onko muita keinoja? Kellään samanlaista anoppia?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oli mut rauhottu kun mies ilmoitti anopille ettei tarvitse tuoda mitään jos ei pyydetä.. Mut rupeehan toi vituttaa jos kaikki kaapit täyttyy anopintavaroista joista ei ole edes iloa lapselle ja samoin ymmärtäiin jos ei olis varaa niin otettais kaikki vaatelahjotukset vastaan mut kai sitä haluis itte päättää mitä sille lapselle pukee /hankkii eikä anopin päättämiä..

Vierailija
62/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo kaksi tavaraa, annan mukaansa 4 aiemmin tuomaansa ja sanon että säilyttää kotonaan, mulla ei oo tilaa.

En kehtaa niistä vaatteista sanoa et ovat rumia, kun rakkaudella ostaa niitä Cittarin alerekistä... Kiitän vaan ja laitan sivuun ja myyn/annan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että varsinkin monille vähän vanhemmille ihmisille vaatteilla ja krääsällä on ihan erilainen arvo kuin meille, he kun ovat eläneet sitä aikaa, kun kaikkea ei vielä ollut näin älyttömästi.

Oma anoppini on kuollut yli 30 vuotta sitten ja oma äitini ei juuri neljää lastani muista millään, joten huonomminkin voisivat asiasi olla.

Vierailija
64/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen nalleilla leikkinyt. Vasta isompana ovat leikkineet nalleilla. Mutta tosi vähäsen kuitenkin. Sitäpaitsi ovat kamalia pölyn kerääjiä jota pitäis viikottain pestä. Ja jos lapsi vieraita käy joilla vaikka sattuu kihomatoja tai täitä olemaan niin ovat oikeen suotuisia paikkoja näille. Meillä on nalleja kauheesti mutta laitan välillä suosiolla kaikki jätesäkkiin ja piiloon. Ei niitä jaksa pestä ja keräillä. Ja kun niin vähän ne ketään kiinnostaa. Levittävät vain tai vieraitten mukuloitten kanssa innostuvat heittelemään niitä toisten päälle.

Vierailija
65/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 32! Juuri näin se on.

Vierailija
66/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi toi säkillisen legoja, no ei noin pieni legoilla vielä voi leikkiä, suuhunhan ne menevät ja voi tukehtua.

Legot on mun mielestä hyvä lahja ja kalliitakin kaiken lisäksi, laita ihmeessä säilöön! Tiedätkö, mä olen säästellyt parin vuosikymmenen ajan omia ja sukulaiseni vanhoja legoja varaston perällä, jotta mahdolliset tulevat lapseni pääsevät aikanaan leikkimään niillä.

Muuten anoppisi kuulostaa ikävän tutulta. Mun anoppi on myös melkoinen kirpparihai, ja otti aikoinaan asiakseen haalia meille kaikenlaista kulahtanutta ja oman makunsa mukaista sisustuskamaa. Lopulta kyllästyin ja laitoin epämieluisat tavarat bumerangina takaisin, ja eipä ole anoppi enää "lahjojaan" meille tuonut. Mun mielestä olisi asiallista ottaa selvää lahjan vastaanottajan mieltymyksistä varsinkin isompien hankintojen kohdalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi