Raaskitko ostaa itsellesi 100 euron kevät/syystakkia?
Kommentit (32)
En ole mikään hyvin tienaava av-mamma, niin mun takki maksoi 5e kirpparilla. On joku KappAhl takki, varmaan uutena ollut jotain 40e luokkaa arvelisin. On ollut mulla jo useamman vuoden, on siistin näköinen edelleen, sopii hyvin kaikkien työvaatteiden kanssa, eli täydellinen.
Vapaa-ajalla käytän sitten milloin mitäkin takkia. Yksi on muuten 180e takki, jonka ostin kaverilta vähän käytettynä 35eurolla, koska en raaskinut täyttä hintaa maksamaan :-)
eli kyllä raskin. yleensä kalliimpi hinta on tae paremmasta laadusta, enkä enää tällä iällä halua ostaa halpisvaatteita, jotka säilyvät hyvänä vain hetken.
Juuri ostin alesta sen hintaisen nahkatakin. Sopii tosi hyvin minulle eli on hyvinkin rahansa arvoinen.
kerran 3-4 vuodessa ostan takin. Uusinta takkiani katselin keväästä asti ja mietin raaskinko, mutta sen halusin. -40% alessa ja hinnaksi jäi 290€
En halua mitään pilipali juttuja halpahalleista vaan hyviä merkkivaatteita. Kotonani on aina sanottu että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!!!
-Kolmen lapsen ja kahden opiskelija-vanhemman talous
Saako uutta hyvälaatuista talvitakkia mistään satasella? Epäilen. Miksi kysytään tälläisiä, jos hinta on noin kohtuullinen niin mitä raaskimista siinä on. Ymmärtäisin kysymyksen jos kysyttäisiin laittaisitko takkiin 3000 euroa?
Mistä alle satasen takkeja edes ostetaan? MasCaran takit ovat kyllä hintaansa nähden edullisia, mutta katselin juuri talvitakkien hintoja Tallinnassa, niin vajaata 200 euroa olivat nekin.
Sillä viimeksi kun ostin satasen takin, se ei kestänyt kevääseen asti.
Mutta kun ostin 499 maksavan takin, se on käytössä edelleen..
helposti. Edellinen maksoi 240€. tosin sitten sen rinnalla käytän 40 euron halpistakkeja.
ja itse asiassa enemmänkin, kunhan on vaatimaani laatutasoa.
Tosi monet 100 e (ja ylikin!) maksavat takit ovat luvattoman kehnoja, napit irtoilevat, ompeleet ovat huonoja, kangas kehnoa jne.
Just keväällä ostin 30 e kevät/syystakin, toinen harkitsemani vaihtoehto olis ollut 60 e, mutta tuntui jo kalliilta.
ja pidän niitä sitten vuosia - tällä hetkellä vanhin käytössä olevan vaate on liki 20 v. vanha pikkutakki. Välillä menee sitten vuosia etten osta itselleni kuin sukkia ja pikkuhousuja, kun ei uusille vaatteille ole tarvetta. :)
Eli ostaisin satasen takin, ja kalliimmankin, jos materiaali on hyvä (kestäisi syksyn ja kevään vaihtuvia säitä), työ laadukasta ja malli pikemminkin tyylikäs kuin muodikas. Nopeasti vaihtuvasta pintamuodista en maksaisi.