Onko sinua yhtään hävettänyt synnytys?
Minua hävettää ajatus siitä että vieraat ihmiset näkevät pimpsan ja ihan kaikki! Voiko nöyryyttävämpää tilannetta ollakaan?
Kommentit (53)
... että etkö käy neuvolan tarkastuksissa? Gynellä? Koskaan?
Mietin just samaa et kyllä sen alapään näkee aika moni ennenku sinne synnytyssaliinkaan asti päästään :D Voisin heittämällä sanoa että mä kävin varmaan 8 kertaa jonku näkösessä tutkimuksessa missä sinne kurkittiin. Ensimmäinen ultrakin otetaan alateitse.
Lääkäri ja kätilöt näkivät pimpukkani! No jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin luultavasti sadat tuhannet ovat nähneet sen...
Sun pimpukan on nähnyt sadattuhannet? Kiitos rehellisyydestä - harva näyttää pimpsaansa noin monelle.
Ei tietty livenä ole nähnyt, vaan kuvista.
t: Beaver ;-)
Vaikka lapsi on suurin unelma elämässäni niin taatusi synnytys tulee hävettämään.
Ei tosin muuten, mut käsin hirsutismista eli karvaa kasvaa normipaikkojen lisäksi reisissä (yhtä voimakas karvotus ku sääris), navanympärillä (samanlaista siinä karvotus ku alapäässä), rinnoissa. Niin ja kasvoissa.
Kauhullaa mietin jo nyt haaveiden keskel et entä jso ja kun olen synnmytyksen lähestys niin huonos kunnos et en jaksa ajella karvoja, tai edes naamakarvoja pois nyppiä...
Ajatus on tosi karmea. Inhoan kehoani karvojeni vuoksi, kaikki muut piireteet on niin normaalia vielä et ne menisi leikiten.
Ja tiedän että se tulee olemaan hävettävää, häpesin muutamakin vuosi sitten kun jouduin sairaalaan ja avuttomassa tialnteessa, alilämpösenä ja myrkytysoireisena oksensin päälleni, laskin alleni ja hoitajat vaihto vaatteeni. Ja meileen jäi eniten siitäkin hetkestä vain että onneksi olin ajellut karvani aamulla. EI edes se että hoitsut aiheutti haavoja nieluuni hoitotoimenpiteissä tai oksentelu. Ei kipu häpeää estänyt.
Joo, mulle asia on tosi kauhea.
Voiko mitään niin luonnollista ollakkaan kuin synnytys.
Mitäs sitten siis? Mistä ne vauvat sitten tulis? Ollanko aikuisia?
Siinä vaiheessa kun sä synnytät niin et ajattele tollasia.
Aika pinnallinen saisi olla tai jotenkin todella häpeää itseään, miten ihmeessä tällänen nolo voi tulla edes raskaaksi?
Mun synnytystä ei nähnyt kukaan muu kuin kätilöt ja lääkäri, koska en halunnut.
hyvä provo!
Normaalia fiksumpi -talipäät ovat heti tosissaan kommentoimassa.
miten ihmeessä tällänen nolo voi tulla edes raskaaksi?
enkä tee sitä vieraiden ihmisten kanssa vaan oman miehen. Mutta en haluaisi että oma mies näkis mua synnyttämässä. Olen lukenut täältä av:lta, että paskakin voi lentää.. Nolottaa ajatus siitä että kätilö ja lääkäri ja opiskelijat näkisi kaiken, mutta ehkä vielä pahempi ajatus on että tutut ihmiset näkisi. En tarkoita pelkästään alastomuutta, vaan sitä, kuinka paljas, avuton ja eläimellinen nainen on synnytystilanteessa.
ap
Lääkäri ja kätilöt näkivät pimpukkani!
No jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin luultavasti sadat tuhannet ovat nähneet sen...
Kaiken sen kamalan kivunkin keskellä tuntui tosi pahalle ajatella, että kätilöillä on suora näköyhteys alapäähäni, joka ei mikään kaunis näky ole. Nytkin oikeastaan kun odotan kolmatta syntyväksi parin kuukauden päästä, niin mietityttää miten taas hävettää ja pitää olla siinä toisten tuijoteltavana. Tiedän heidän tekevän työtään, mutta silti mietin mitä mahtavat päänsä sisällä ajatella.
Ja kyllä mun synnytykset on sattuneet, kaksi aikaisempaa on olleet luomusynnytyksiä.
On erilainen kuin muiden naisten?
Lapsi sieltä pusertuu ulos, ketä kiinnostaa tuijottaa sun pimppiä?
Jumalan luoma, josta elämä saa alkunsa. Jotenkin ihan teiniä hävetä synnytystä! Onko kuoleminen hävettävää? Ihminen saattaa haista, ja siinäkin suu jäädä auki rotkottamaan. Kyllä on elämästä vieraantunutta, länsimaalaista, epäkypsää ajattelua! Miehet eivät häpeä alapäätään, miksi naisten pitäisi?? Nainen ei ole sinut seksuaalisuutensa kanssa, jos häpeää omaa alapäätään.
oli ekalla kerralla kiva vanhempi kätilö. Sanoi heti alkajaisiksi, että ilmaa pääsee, kakkaa voi tulla, mutta se kaikki on normaalia, kun vauva puristuu ulos, eikä pidä valittää. He ovat nähneet sen satoja kertoja. Itse en olisi tuollaista silloin edes tajunnut ja varmasti olisi hävettänyt ponnistaa, kun samalla kakkaa tulee (peräruiskeesta huolimatta). Toisella kerralla kalvot piti puhkaista ja vedet lensi kaaressa mukana olleen opiskelijan päälle. Mutta ei hävettänyt, opiskelijpoikaa varmasti enemmän, kun ei ymmärtänyt väistää :) Hyvää oppia hänelle!
ei niinkään se, että vieraat ihmiset näkivät pillun vaan se oma avuttomuus ja valta, joka hoitohenkilökunnalla oli siinä tilanteessa. Hehän olisivat voineet tehdä minulle ihan mitä vain, enkä olisi voinut taistella millään vastaan.
Mutta onneksi tuo olo oli vain yksi hetki koko synnytyksen aikana, kun tajusin, että ihmiset ympärilläni eivät olleet millään tavalla kiinnostuneita minusta, eikä esimerkiksi ole mitään väliä, että paljonko minuun sattuu, kunhan vauva saadaan revittyä ulos ilman leikkausta. Minulla oli kuitenkin tuuria sen verran, että asiat etenivät pikku hiljaa eteenpäin, eikä tilanteeseen pitänyt puuttua lopulta missään vaiheessa.
Reilu viikko etuajassa tuli äkkilähtö synnärille ja synnytyskin alkoi sitten etuajassa. En ollut ehtinyt edes alapäänkarvoja ollenkaan poistaa vaikka tarkoitus kyllä oli. Muutenkin olisin halunnut olla hieman "edustavampi" tukan ja kynsien kannalta.. No sitten tokaan osasin valmistautua jo paremmin((
tunsin olevani kone mutta silti punastuin kun hoitsu ajeli karvani. (Joo, synnytin ulkomailla) Kakka lensi, minusta tuntui että jokainen ohikulkija työnsi sormensa sisääni kokeillakseen kuinka auki olin. Todella nöyryyttävä kokemus, hyviä synnytyskertomuksia kuullessani tajuan, ettei ongelma ollut minun, vaan työntekijöiden.
Tai osaltaan myös minun, kuulun siihen kastiin joka punastuu ostaessaan peräpukamavoidetta. Kuukautissuojista en enää punastele, mutta tottuminen on vienyt jokusen vuosikymmenen. :)
että pari kaveriani ovat ainutlaatuisia hulluja, kun miettivä sitä, että kätilö ja lääkäri näkee paikat, mutta monihan täällä on häpeillyt.
Itse en osaa hävetä sellaista. Ehkä siksi, että tunnen hoitoalalta porukkaa ja he ovat itse ihan silleen, että kaikki on erilaisia ja silti samanlaisia. Eivät vatvo muiden alapäitä missään kahvipöydissä, paitsi "oppimismielessä", eli jotain outoa kävi ja sitten toimittiin näin. Asiallisesti siis.
Silti tuttua en haluisi kätilöksi, ehkä siksi, että oma käytös muuten siinä vaiheessa ei ole ihan parasta. Toisaalta en halunnut tutun ottavan normaalia verikoettakaan...en tiedä miksi.