Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTF, Facebook ehdottaa mulle miehen eksää?!

Vierailija
18.08.2011 |

Eli jos laitan sinne hakuosioon "Mikko", niin heti ekaksi tulee tämä "Minna Mikkonen". Vaikka mulla on kavereina Mikkoja ja muita Mikkoja, joiden yhteisiä kavereita. Miksi siis tämä eksä tulee ekaksi (meillä ei ole yhteisiä kavereita)?!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos Minna on käynyt sinun sivullasi, niin sitä ehdotetaan?

Vierailija
2/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt silleki ehdotetaan sua kaveriksi. Ootko vähä pelle =DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole IKINÄ käynyt tämän naisen sivuilla, en ole ikinä nähnyt tuota profiilia. Rehellisesti :)

ap

Vierailija
4/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt silleki ehdotetaan sua kaveriksi. Ootko vähä pelle =DDD

en tietääkseni ole pelle, enkä ole käynyt hänen sivuillaan ikinä. En ole ikinä etsinyt tuon nimistä ihmistä, vaan nyt kun halusin katsoa mitä "Mikolle" kuuluu, niin heti ekaksi tulikin tuo nainen eikä fb-kaverini.

Eli tämä nainen meni fb-kaverini "edelle". Ei tajua?!

ap

Vierailija
5/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa ole mitään muuta kuin mainostajan logiikka. Toimii ihan kaikkialla FB:ssä. Kun kirjoitan sinne esim. lapseni nimen, kyökeen ilmaantuu heti mainos saman nimisestä firmasta.

Kai se on täynnä ohjelmia, jotkla tekevät hakuja "käyttäytymisesi" perusteella, eli mitä sanoja toistelet, mitä klikkailet auki, keneen olet eniten yhteydessä ja edelleen mihin asioihin likityt heidän kauttaan.

Vältät paljon turhia ongelmia kun liityt ryhmään "FB:n vaarat ohjesivusto". Juu ja en ole todella sen ylläpitäjä, mutta mainostan mielelläni, koska olen itse hyötynyt siitä ainakin alkuun.

Vierailija
6/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos teilla on yhteisiä tuttavia, niin jokos toimii.

Lisäksi jos olet googlessa hakenut naisen nimellä, niin FB tietää tämän (katsopa vaikka googlen etusivua, kun olet FB:in kirjautunut).

Vierailija
7/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kdjkslakdsljdwj

Vierailija
8/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakutiedoksi mikko ja ensimmäinen hakutulos oli Mikkola sukuniminen fb-kaverini.

Seuraavat 5 olivat sellaisia joiden kanssa oli yksi yhteinen kaveri mutta itse en ole fb-kaveri ko henkilön kanssa.

Kuudes oli serkkuni joka ei ole fb-kaverini mutta meillä on parisenkymmentä yhteistä kaveria.

Sitten alkoikin tulla sekalaisessa järjestyksessä ihmisiä joiden kanssa ei yhtään kaveria / vaihteleva määrä kavereita.

Koko järjestykseen ei mitenkään vaikuttanut olenko joskus edes käynyt ko henkilön profiilissa tai olenko ollut yhteyksissä.

Päätelmä: Sulla on paha ongelma miehes exästä kun sen tuleminen hänen nimeensä sopivan haun tulokseksi aiheuttaa AV:n arvoisen herneen vedon....

Vierailija
9/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB tietää ajatuksesi, vaikka et itsekään niitä tunnistaisi!

Vierailija
10/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla joku voisi saada selville hänen profiilissaan vierailleen ei-kaverit. eli jos tykkää jonkun ei-kaverin profiilia käydä kyttäämässä, niin tämä henkilö ei siitä mitenkään saa tietoa.

Vierailija
11/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ole erehtynyt klikkailemaan auki ohjelmaa, joka muka tarjoaa tällaista sovellusta, olet mennyt harhapoluille ja antanut taas lisää konettasi ketkujen käyttöön. Nuo selviävät mm. sieltä FB:n vaarat -sivustolta.

Vierailija
12/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä jää muistiin jos mies käy hänen sivuilla kun kerta mies on sen kaverilistalla.

Facebook on sitäpaitsi kuin evoluutio.Se haluaa et kaikki verkostoituu ja löytää mitä ihmeellisimpiä reittejä ehdotuksia sulle.Riittää et joku sun tai sun miehen listalla on kolme vuotta sitten jossain asiayhteydessä käynyt hänen sivulla ja toinen suuri huhu on et facebook etsii osoite ja työ ja harraste pohjalta ehdotuksia.

Vierailija
13/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakutiedoksi mikko ja ensimmäinen hakutulos oli Mikkola sukuniminen fb-kaverini.

Seuraavat 5 olivat sellaisia joiden kanssa oli yksi yhteinen kaveri mutta itse en ole fb-kaveri ko henkilön kanssa.

Kuudes oli serkkuni joka ei ole fb-kaverini mutta meillä on parisenkymmentä yhteistä kaveria.

Sitten alkoikin tulla sekalaisessa järjestyksessä ihmisiä joiden kanssa ei yhtään kaveria / vaihteleva määrä kavereita.

Koko järjestykseen ei mitenkään vaikuttanut olenko joskus edes käynyt ko henkilön profiilissa tai olenko ollut yhteyksissä.

Päätelmä: Sulla on paha ongelma miehes exästä kun sen tuleminen hänen nimeensä sopivan haun tulokseksi aiheuttaa AV:n arvoisen herneen vedon....

et nyt ihan tajunnut. Pointtini oli se, että miksi tämä nainen tuli EKAKSI ennen minun omia kavereitani? Ymmärsiköhän joku muu pointin?

ap

Vierailija
14/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä jää muistiin jos mies käy hänen sivuilla kun kerta mies on sen kaverilistalla.

Facebook on sitäpaitsi kuin evoluutio.Se haluaa et kaikki verkostoituu ja löytää mitä ihmeellisimpiä reittejä ehdotuksia sulle.Riittää et joku sun tai sun miehen listalla on kolme vuotta sitten jossain asiayhteydessä käynyt hänen sivulla ja toinen suuri huhu on et facebook etsii osoite ja työ ja harraste pohjalta ehdotuksia.

ap

Vierailija
15/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinulle kelpaa, niin kerropa mitä itse epäilet syyksi.

Vierailija
16/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:ssa ei ole mitään sellaista "seurantaohjelmaa", jolla joku voisi saada selville hänen profiilissaan vierailleen ei-kaverit. eli jos tykkää jonkun ei-kaverin profiilia käydä kyttäämässä, niin tämä henkilö ei siitä mitenkään saa tietoa.

Kyllä saa tietoa. Jos katsot toisen sivua, sinua melko varmasti suositellaan hänelle kaveriksi. Eikä sinun tarvitse edes olla kirjautuneena Facebookiin, kun katsot sitä sivua.

Vierailija
17/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus on, että kyseinen henkilö on käynyt katsomassa sivuasi.

Toinen mahdollisuus on, että teillä on yhteisiä ystäviä tai ystävän ystäviä.

Molemmista Facebook saattaa päätellä, että te ehkä tunnette toisenne.

Vierailija
18/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut juuri tuossa hakutoiminnossa sen logiikan, että se ehdottaa siinä haussa niitä tyyppejä, joiden sivuja olet käynyt katsomassa tai itse hakenut. Olen testannut tätä monta kertaa, sillä ensin luulin, että se ehdottaa sellaista, joka on käynyt minun profiililla. Mutta huomasin, että parin päivän viiveellä siinä näkyi juuri sellaiset tyypit (ihan ventovieraat siis), joiden sivuja itse olin käynyt katsomassa.

Vierailija
19/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eksää, mutta se johtui siitä että olen stalkannut. Tai ehkä ei johdu, koska FB ei IKINÄ ehdottanut meitä kavereiksi, vaikka on yhteinen tuttu ja vaikka stalkkasin. Mutta nyt siis yhtäkkiä ehdottaa, vaikka en ole stalkannut, joten olisiko eksä vuorostaan käynyt minun sivuillani?

Vai voisiko johtua siitä, että olemme kommentoineet saman ihmisen päivityksiä ahkerasti? Onko ap teillä yhteinen ystävä, jonka kanssa molemmat viestitte FBssä?

Vierailija
20/23 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että tod.näk. ehdottaa sinulle tuota tyyppiä kaveriksi kaikista näistä edellämainituista syistä, mutta jos nyt oikeasti kysymyksesi on pelkästään se, että miksi hän menee niiden "mikkojen" edelle, jotka ovat kavereitasi, niin veikkaan, että fb sekoilee. ei hätää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän