Onko mielestäsi itsekästä hankkia vain yksi lapsi?
Kommentit (12)
Tosin MONESTI perheen ainoat lapset ovat epäsosiaalisia, eivätkä ole tottuneet jakamaan (tunteita ja) ja omaisuuttaan. Josta joskus tullut myöhemmällä iällä ongelmia.
Lapsi varmasti pitää vanhempiaan itsekkäinä kun eivät ole hänelle sisarusta suoneet.
että ekologisesti ajateltuna ei pitäisikään " hankkia" kuin yksi lapsi, siis joka paikassa ei pelkästään Kiinassa. Tämä oli joku laskennallinen juttu, jolla laskettiin maailman väestönkehitystä ja miten se kuormittaa luontoa. Eli yksi lapsi oli ekoteko =).
Mutta lapselle se ei saata olla paras vaihtoehto.
ainokaiset ovat vähän naiiveja, eivätkä osaa oikein lukea toisia ihmisiä. Ovat saaneet vanhenpiensa jakamattoman ihailun ja huomion ja maailmasta on tullut vähän vaaleanpunainen...
minulle itsekkyys voisi olla kyllä yksi peruste yhteen lapseen (haluan tehdä töitä, elää " normaalisti" ), mutta toista suunnitellaan
Minä olen myös käytännössä ainoa lapsi, kun ikäeroa veljeen on seitsemän vuotta ja sosiaalisilta taidoiltani olen parempi kuin esim. mieheni (ja hänen perheen), jonka ikäero sisareensa on 4 vuotta. Nämä eivät ainakaan mitään osaa jakaa ja kaikessa pitää olla paras tai voittaa
ei ole minkäänlaista kiinnostusta toisia ihmisiä tai heidän tunteitaan kohtaan, ei myöskään osata kuunnella (siis keskeytetään heti ja tarkkaavaisuus herpaantuu), kunhan vain MINÄ on äänessä ja esillä
kasvatuksesta tämä on enemmänkin kiinni ei siinä ole sisaruksilla mitään tekemistä!!!
Vierailija:
ainokaiset ovat vähän naiiveja, eivätkä osaa oikein lukea toisia ihmisiä. Ovat saaneet vanhenpiensa jakamattoman ihailun ja huomion ja maailmasta on tullut vähän vaaleanpunainen...
Taidat siinä tapauksessa itsekin edustaa niitä " naiiveja ainokaisia" ;)
Vierailija:
Lukumäärän valintakin on itsekästä ja niin sen pitää ollakin. Ei lapsia tehdä muiden takia, ei edes sisarusten takia.
Meillä on vain 1 lapsi; terveydellisistä syistä. Voisimme ehkä hankkia toisenkin, mutta raskautta pitäisi seurata tosi tarkkaan. ja lapsemme on sosiaalinen eikä todellakaan mikäään nynnerö. Hän ei ole sisarusta kaivannut. Hänellä on muutama tosi hyvä kaveri, joita näkee päivittäin ja joiden kanssa saa tapella ja harjoitella välien selvittämistä.
toisten perhemallit on sellaisia joihin kuuluu vain yksi lapsi (kuten meidän)