Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Toimitus osti postiin jääneitä mysteeripaketteja, joita suomalaiset innostuivat jonottamaan, näin kävi

Vierailija
14.01.2026 |

Spoileri: Sisältä paljastui kiinalaista liukuvoidetta ja epämääräistä kiinalaista elektroniikkaa hiustenkuivaimen muodossa. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011746450.html

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota hiustenkuivaajaa minä ihmettelin. Ei kovin kummoisen oloinen härpäke ja hintaa yli neljäkymppiä muka. Itse ostin Saksan Amazonista Black Friday weeks tarjouksesta Baby Bliss -hiustenkuivaajan kahdellakympillä. Joku "High Speed" oli vielä olevinaan, no minulla "Turbo Speed" ja puolet vähemmän hintaa.

Vierailija
2/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hiustenkuivaajaa minä ihmettelin. Ei kovin kummoisen oloinen härpäke ja hintaa yli neljäkymppiä muka. Itse ostin Saksan Amazonista Black Friday weeks tarjouksesta Baby Bliss -hiustenkuivaajan kahdellakympillä. Joku "High Speed" oli vielä olevinaan, no minulla "Turbo Speed" ja puolet vähemmän hintaa.

Halvemmalla saa Suomesta ihan kivijalkakaupasta eurooppalaisen brändin hiustenkuivaajan, joka tosin on varmasti sekin tehty Kiinassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla saa Suomesta ihan kivijalkakaupasta eurooppalaisen brändin hiustenkuivaajan, joka tosin on varmasti sekin tehty Kiinassa. 

Ihan vaan tiedoksi, että Baby Bliss on perustettu Pariisissa 1959.

Vierailija
4/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvät kaupat tuotteista, joita en olisi tilannut tarvinnut tai halunnut.

Vierailija
5/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi, että Baby Bliss on perustettu Pariisissa 1959.

Ihan sama. Amerikkalaispaskojen firma tätä nykyä.

Vierailija
6/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko teillä on boikotissa niin amerikkalaiset, kiinalaiset, venäläiset kuin lähi-itään viittaavat firmat? Mahtaa elämä olla kyllä vaikeaa.

Vierailija
7/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys; kannattiko? 

Vierailija
8/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä uskaltaisi jotain epämääräistä ties missä kiertänyttä liukkaria käyttää. 

Vierailija
9/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys; kannattiko? 

Toimittajamies voi alkaa föönata hiuksiaan aamuisin, saa kuohkean pehkon. Vähän muotovaahtoa, pää alaspäin ja fööni täysille. 

Vierailija
10/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeastiko teillä on boikotissa niin amerikkalaiset, kiinalaiset, venäläiset kuin lähi-itään viittaavat firmat? Mahtaa elämä olla kyllä vaikeaa.

Ei ole vaikeaa. Ei osta mitään. Helpompaa miltä kuulostaa.

Vierailija
11/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja sitten käydään työssä kenties siellä USA-omisteisessa firmassa tahkoamassa lisää rahaa kapilastisialle. En ymmärrä.

Vierailija
12/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi tämmöistä. Sen verran paljon jo silloin vuosia sitten, kun ensimmäiset yritykset alkoivat näitä myydä, olen videoita unboxauksista katsonut. Niissä ei koskaan ole mitään arvokasta, harvoin edes mitään hyödyllistä. Tosiaan on enemmän kuin arpajaiset ostella tämmöisiä. En myöskään nykyään tykkää ajatuksesta, että ylimääräistä roinaa pyörii nurkissa kotona. 

Vierailija
13/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl 12,90 ja puhaltaa kuin taifuuni. Käsittämätöntä, että noita paketteja vielä ostetaan. Liekö kaikki edes Suomessa hyväksyttyjä tuotteita. En ainakaan käyttäisi tuollaista kinkkiliukkaria, jonka etiketissä ei ole mitään kotimaan kielellä. Mietin vaan, että ottaako noista tuotteista joku maahantuojan vastuun, jos saa kuitin "sokkopaketista" niin millään et todista, että sen myynyt firma on laittanut pakettiin tuotteen, josta tuli vaikka ihottuma tai joku muu allerginen reaktio. 

Sinänsä kätevää, että muuten hävitettäväksi joutuvasta ongelmajätteestä saa asiakkaalta maksun.

Vierailija
14/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paketista on paljastunut jotain parin euron arvoista krääsää, mitä ne luuli saavansa, timanttikoruja ja aitoja Hermes laukkuja?

Eikä ne olleet halpoja, jotkut maksaneet 40€ jostain merkittömästä näppäimistöstä.

Vierailija
15/15 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaatteet tai kengät hajoavat. Silloin on vähän pakko ostaa uusia. Siinä kohtaa sitten saakin vähän aikaa penkoa kauppoja löytääkseen Euroopassa valmistetun tuotteen. Joitakin merkkejä onneksi vielä löytyy. Niissäkin kyllä hinta on yleensä aika korkea, esim. Marimekon Portugalissa valmistetut T-paidat olivat viimeksi 70 euroa kappaleelta. Nyt en ole varma, valmistetaanko noitakaan enää Euroopassa.