Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme asuntotarjouksen Helsingin kaupungilta

Vierailija
18.08.2011 |

Mitähän tarkoittaa käytännössä tämä lause:

"Huoneiston näytöstä voitte sopia kiinteistöyhtiön kanssa saatuanne meiltä vahvistuksen asuntotarjouksesta."

Saamme siis käydä huoneistossa sisällä katsomassa ennen kuin päätämme lopullisesti, otammeko asunnon vastaan?

Nyt saimme siis asuntotarjouksen ja meidän pitää lähettää Stadin asunnoille pyytämänsä asiakirjat, sitten he lähettävät vahvistuksen asuntotarjouksesta.

Tämähän ei voi vielä olla päätös siitä että otamme kyseisen asunnon vastaan?

Voimmeko asunnon nähtyämme ilmoittaakin, että ei kiitos?

Ja miten tämä vaikuttanee jatkossa asuntotarjouksien saamiseen?

Onko kokemuksia aiheesta?

Asunto on kyllä kivan kokoinen, vuokra kohtuullinen, hyvällä paikalla jne.

Eli tod.näk. otamme sen kuitenkin.

T: 2 vuotta asuntoa jonottanut...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplaa

Vierailija
22/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Hesassa kannata kyllä nirsoilla. Ottaa sen kämpän minkä saa, jos on kerran edullinen ja siellä on pakko asua. on ihan ihme, että mun mies sai HEKA:n asunnon. On niin paljon syntyperäsiä hesalaisia, ketkä ei ikinä saa hesan kaupungin kämppää. Itse en välttämättä haluaisi Hesassa asua (siellä on kiva käydä). Mutta jos siellä olisi pakko asua, niin mieluummin HEKA:n kuin vapaan markkinan. 

Tosiaan voi olla että tiputte häntäpäähän jos nyt kieltäydytte.

Tsemppiä

Juuri näin. Joku kuppaiset asunnon pinnat on kyllä mitätön ongelma, jos asunto muuten ok ja hinta huokea Helsingin hintataso huomioiden. Jos ei HEKA suostu remppaamaan, niin eihän se nyt mikään iso ongelma ole. Jokaisella tarvittaessa pysyy pensseli kourassa ja tapetointikaan ei mitään rakettitiedettä ole. Pintarempan tekee helposti muutamalla satasella, kun päämääränä on ainoastaan siistit pinnat, eikä mikään design-kämppä. Sen sijaan jos kämpästä kieltäytyy, niin voi helposti menettää jopa tuhansia euroja, kun joutuu turvautumaan yksityisen puolen sikakalliiseen tarjontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Hesassa kannata kyllä nirsoilla. Ottaa sen kämpän minkä saa, jos on kerran edullinen ja siellä on pakko asua. on ihan ihme, että mun mies sai HEKA:n asunnon. On niin paljon syntyperäsiä hesalaisia, ketkä ei ikinä saa hesan kaupungin kämppää. Itse en välttämättä haluaisi Hesassa asua (siellä on kiva käydä). Mutta jos siellä olisi pakko asua, niin mieluummin HEKA:n kuin vapaan markkinan. 

Tsemppiä

Huomaa kyllä, ettet ole hekalla asunut :D

Vierailija
24/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vaihtamisen kans on vähän niin ja näin, jos kämppä on vanhemmasta talosta tai ei niin suositulla alueella, niin saattaa vaihto jäädä haaveeksi.

Me otettiin Hekalta ihan siistikuntoinen kerrostalokolmio (rakennettu tosin jo 90-luvun alussa) siinä luulossa, että vaihtaminen onnistuisi myöhemmin. Parin vuoden asumisen jälkeen ois haluttu lasten takia vaihtaa isompaan. Lähemmäs kolme vuotta odoteltiin vaihtoa, hakemukset sekä Hekalla (muutamat alueet rajattu pois) sekä vaihtopörsissä, tuloksetta. Hekan toimistolla sanottiin suoraan, että sitä kautta tuskin vaihtoa saadaan, koska 4-5 h kämppiä on niin paljon vähemmän ja menevät kovempaan tarpeeseen jonosta. Vaihtopörssissä taas on ihmisillä aika kovat kriteerit, kaikki haluaa uudempaan taloon/rivariin/kantakaupunkiin tai vähintäänkin sauna pitää olla! Tuonne vaihtopörssiin on Hekan sivuilla linkki, voi siellä käydä arvioimassa minkälaista"valuuttaa" teille tarjottu kämppä ois.

Muutettiin sit viime syksynä upouuteen asoon ja ollaan tosi tyytyväisiä :) Vaikka ykskin kaveri ihmetteli miten "uskalletaan" luopua Hekan kämpästä, ku niitä on niin vaikee saada... Toisaalta tässä on about sama neliövuokra kuin niissä Hekan uudemmissa kohteissa.

Vierailija
25/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon vaihtamisen kans on vähän niin ja näin, jos kämppä on vanhemmasta talosta tai ei niin suositulla alueella, niin saattaa vaihto jäädä haaveeksi.

Me otettiin Hekalta ihan siistikuntoinen kerrostalokolmio (rakennettu tosin jo 90-luvun alussa) siinä luulossa, että vaihtaminen onnistuisi myöhemmin. Parin vuoden asumisen jälkeen ois haluttu lasten takia vaihtaa isompaan. Lähemmäs kolme vuotta odoteltiin vaihtoa, hakemukset sekä Hekalla (muutamat alueet rajattu pois) sekä vaihtopörsissä, tuloksetta. Hekan toimistolla sanottiin suoraan, että sitä kautta tuskin vaihtoa saadaan, koska 4-5 h kämppiä on niin paljon vähemmän ja menevät kovempaan tarpeeseen jonosta. Vaihtopörssissä taas on ihmisillä aika kovat kriteerit, kaikki haluaa uudempaan taloon/rivariin/kantakaupunkiin tai vähintäänkin sauna pitää olla! Tuonne vaihtopörssiin on Hekan sivuilla linkki, voi siellä käydä arvioimassa minkälaista"valuuttaa" teille tarjottu kämppä ois.

Muutettiin sit viime syksynä upouuteen asoon ja ollaan tosi tyytyväisiä :) Vaikka ykskin kaveri ihmetteli miten "uskalletaan" luopua Hekan kämpästä, ku niitä on niin vaikee saada... Toisaalta tässä on about sama neliövuokra kuin niissä Hekan uudemmissa kohteissa.

Meillä siis on nyt ihan hyväkuntoinen asunto hekalta missä nyt asustellaan mutta lisätilan tarve on. Siksi kynnys onkin korkea lähteä tästä muuttamaan johonkin remppakämppään ja vieläpä 3 lapsen kanssa. Tämä tarjottu asunto on kyllä yleisesti "paremmalla alueella" kun nykyinen.

Onko kellään kokemusta että vaihdossa vapautuvaan olisi vinkumatta korjattu tyydyttävä kuntoinen kämppä?? En löydä mistään mitään yksiselittäistä ohjetta tästä ja olen ymmärtänyt sen olevan hyvin yhtiökohtaista.

Vierailija
26/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhtiöstä kiinni. Joskus antavat vaan purkin maalia ja se siitä.

27/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

Juuri näin. Joku kuppaiset asunnon pinnat on kyllä mitätön ongelma, jos asunto muuten ok ja hinta huokea Helsingin hintataso huomioiden. Jos ei HEKA suostu remppaamaan, niin eihän se nyt mikään iso ongelma ole. Jokaisella tarvittaessa pysyy pensseli kourassa ja tapetointikaan ei mitään rakettitiedettä ole. Pintarempan tekee helposti muutamalla satasella, kun päämääränä on ainoastaan siistit pinnat, eikä mikään design-kämppä. Sen sijaan jos kämpästä kieltäytyy, niin voi helposti menettää jopa tuhansia euroja, kun joutuu turvautumaan yksityisen puolen sikakalliiseen tarjontaan.

No, ainakin tässä mun kämpässä oli poltetettu sisällä joten kaikki pinnat uusittiin. Kellastuneet tapetit revittiin pois, seinät ja katto maalattiin kaikissa huoneissa, lattia uusittiin. Täs taloyhtiössä on muutenkin niin paljon ongelmia (naapureiden suhteen) et kyl vituttais jos asuntoakin ois pitäny ite ruveta remppaamaan. Olin toki siinä mielessä onnekas että äitini olisi kyllä suostunut ottamaan mut nurkkiinsa siksi aikaa kun oisin löytäny jotain muuta. Ymmärrän et toisil on pakottavampi tarve kämpälle ja sillo ei voi hirveesti vaatia. Vaikka ei se musta kovin iso vaatimus ole että edellisen asukkaan pintoihin pinttyneet hajut ja liat rempataan pois.

Mut saan taas varmaan alapeukkuja kuten aikasemmassaki keskustelussa jossa toin esiin et ei musta oo mikään kohtuuton toive saada asua puhtaassa ympäristössä jossa naapurit ei häiriköi... Totta kai oon ilonen et mulla on ees joku katto pään päällä mut kyl mä silti koen että asumista häiritseviin ongelmiin (kuten vaikkapa vahva tupakan haju) saa puuttua eikä tarvitse vaan nöyränä kiitellä asunnosta.

T: 19

Vierailija
28/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4381 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

No, ainakin tässä mun kämpässä oli poltetettu sisällä joten kaikki pinnat uusittiin. Kellastuneet tapetit revittiin pois, seinät ja katto maalattiin kaikissa huoneissa, lattia uusittiin. Täs taloyhtiössä on muutenkin niin paljon ongelmia (naapureiden suhteen) et kyl vituttais jos asuntoakin ois pitäny ite ruveta remppaamaan. Olin toki siinä mielessä onnekas että äitini olisi kyllä suostunut ottamaan mut nurkkiinsa siksi aikaa kun oisin löytäny jotain muuta. Ymmärrän et toisil on pakottavampi tarve kämpälle ja sillo ei voi hirveesti vaatia. Vaikka ei se musta kovin iso vaatimus ole että edellisen asukkaan pintoihin pinttyneet hajut ja liat rempataan pois.

Mut saan taas varmaan alapeukkuja kuten aikasemmassaki keskustelussa jossa toin esiin et ei musta oo mikään kohtuuton toive saada asua puhtaassa ympäristössä jossa naapurit ei häiriköi... Totta kai oon ilonen et mulla on ees joku katto pään päällä mut kyl mä silti koen että asumista häiritseviin ongelmiin (kuten vaikkapa vahva tupakan haju) saa puuttua eikä tarvitse vaan nöyränä kiitellä asunnosta.

Olen samaa mieltä 19! En muuta tästä hyväkuntoisesta asunnosta mihinkään pommiin.. Mielestäni on ihan asiallista toivoa että elinympäristö on siisti ja asuinkelpoinen.

Vierailija
29/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos otat puhelimen kauniiseen käteesi ja soitat HEKAan ?

Oikeesti , en halua olla ilkeä mutta mitä kertoo ihmisestä se, että hän tulee tällaista kysymään netistä sen sijaan että soittaa vuokranantajalle.

Täällä tuli muutama hyvä vinkki asunnon vaihtamisesta sen jälkeen kun on jo HEKA:n asukas, tämä ymmärrän ..... Mutta että viitsii kopioida tänne tuon tekstinpätkän ja kysellä mitä tarkoittaa... Mä en ymmärrä 😂

Vierailija
30/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4381 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

Mitä ihmisestä se että ei tajua että tämä on vanha ketju?? Ap viesti on vuodelta 2011

Vierailija
31/32 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ota asuntoa, voi käydä niin että sen jälkeen kestää toiset 2 v. ennen uutta tarjousta... tai sitten saatte tarjouksen piankin. Tuurista kiinni.

Kannattaa vaatia kaupunkia maalaamaan kämppä ennen muuttoa. Meillä oli edellisessä kämpässä niin että edellinen asukas oli maalannut kaikki huoneet tosi rumasti itse, valitimme siitä ja ihan jokainen huone maalattiin. Vaihtoivat myös asuntoon upouudet ovet ja jääkaapin (vanhoissa ei vikaa). Mutta olen kuullut että monille sanotaan, että ei aleta maalaamaan (ja sitten kun vänkää vastaan niin maalataan kuitenkin).

Ollaan asuttu stadin asunnoissa monta vuotta, nyt ihana rivarikämppä. Ollaan oltu tyytyväisiä! Vaihdettiin nykyiseen (keskinäinen vaihto) ja tuolloin jouduttiin itse kustantamaan maalit.

Kun vaihtaa keskinäisessä vaihdossa niin kannattaa sopia vaihtokumppanin kanssa, että molemmat pyytävät maalit alueyhtiöstä ennen muuttoa. Näin et joudu itse ostamaan maaleja, kun et tule kuitenkaan saamaan Hekalta maaleja vaihtokämppään ennen kuin olet asunut siinä tietyn aikaa.

Vierailija
32/32 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallan Vuokratalot lähetti 60€ laskun kun ei huolittu tarjousta, kuulemma turhasta tarjouksen tekemisestä aiheutuneista kustannuksista.Kallis oli sähköpostin vastaanotto.