Musertava ahdistus iskee aina illalla,kun olen yksin
Niin,olen siis yksinhuoltaja,3 pientä lasta,nuorin 1v vanhin 7v
Päivät menevät hyvin,mutta illalla,kun olen saanut lapset nukkumaan,talo hiljenee ja ilta pimenee tulee rintaa puristava ahdistus,ei ole hyvä olla.Ja tätä on jatkunut pitkään..Liekö masennusta,mutta miksi ahdistus tulee vasta illalla?
Kommentit (19)
Illalla vaan jotenkin ottaa kaikki asiat raskaammin.. Pitäisi vaan mennä nukkumaan, mutta alkaa kelailemaan juttuja.. Kuitenkin sen tietää, että luultavasti aamulla kaikki on paremmin! Tiedän kyllä tunteesi, itseäkin juuri illalla alkaa ahdistamaan oma yksinäisyys ja elämän epävarmuus. Tsemppiä sinulle!
Joudut/saat miettiä valintojasi ja tekojasi sekä niiden seurauksia.
Se ei ole masennusta vaan se on "masennusta" siitä ettei elämä mennyt niin kuin kuvittelit sen menevän.
Uupumuksen merkkejä, ota ne tosissasi. Yh:na lapset tarvitsevat toimintakykyisen äidin, joten ethän odota romahdusta, vaan juttelet vaikka neuvolassa asiasta ja pyydät lähetteen psykologille? Juttuavusta ei ainakaan haittaa voi olla vai mitä?
sulla on silloin vasta omaa aikaa itselles etkä tiedä mitä sillä tekisit. oot ollu koko päivän liikkeellä ja muita varten ja kun valot sammuu kukaan ei ole sua varten. se on perseestä.. et voi kumminkaan kävellä ulos ja tehdä asioita itselles, vaan odotat että ne 4 seinää lähestyy kunnes nukahdat..
Poljet ensin sillä lasten mentyä nukkumaan ja sitten alat lukea hyviä kirjoja, joita saa kirjastosta lainattua ihan ilmaiseksi?
Voisin väittää, ettei ahdistaisi enää!
Lisäksi voisin kyllä suositella radio Deitä ja TV7:n ohjelmia:) Ne lohduttavan ja antavat ihmeellisiä voimia!
Oma aika ei sovi minulle! Rauhoittuminen pakottaa kohtaamaan kaikki pahat asiat joita on liikaa.
Avuksi olen ottanut alkoholia mut täytyy keksiä jotain muuta?!!! Alkoholin avulla on helppo nukahtaa ja aloittaa taas aamulla sama rumba eikä tarvitse muistella kuinka paha olo oli, kun ei sitä itselleen sallinut ollenkaan...?
en tartu siihen pulloon,vaikka se helpottaisi,enkä lähde baariin..
Olen tässä koneella kunnes väsyttää ja menen nukkumaan...
ap
sulla on LAPSET. Itsellä työ, harrastukset, ystävät ja menot vielä ajan, mutta illan tunteina ahdistus iskee: olen niin yksin. Oma valinta kuitenkin.
Voisin tintata niitä, jotka eron jälkeen ovat hokeneet, että onneksi teillä ei ollut lapsia (mies petti). Mitä helvettiä: SITTEN MINULLA OLISI EDES NE LAPSET, joita olen monta vuotta toivonut :((.
vaikka lapsineen jos semmoisia on.tai sitten joku paikka johon voisitte itse lasten kanssa mennä. Vaikka äidin luo jossei muualle? Edes välillä.
Voisit ruveta näpräämään jotain neulomista tai ompelukoneella, maalaamaan tai kirjoittamaan, luomisen iloa omaan aikaan?
Välillä voisit lähteä iltamenoihin, jos lapset on isällään tai saat heidät johonkin hoitoon.
Sulla on ilmeisesti aika tuore ero takana jos nuorin on vuoden ikäinen? se masentaa varmasti vielä.
voisi sitä olla aika yksinäistä jossei olisi lapsia.
Toisaalta,silloin nuorena,ennen lapsia ei tälläistä oloa ollut iltaisin koskaan.Olis varmaan elämä täysin erilaista?
Mutta joo jos nyt tapahtuisi jotain,lapset vaikka menehtyisivät(kamala ajatus)ei mullakaan olisi syytä elää.Lapset antavat elämänhalua.
en tartu siihen pulloon,vaikka se helpottaisi,enkä lähde baariin..
Olen tässä koneella kunnes väsyttää ja menen nukkumaan...ap
Voi kun voisin ottaa sinut kainalooni ja silittelisin sinun hiuksia....saisit laittaa silmät kiinni ja nukahtaa...
*hellähalaus*
t.sinkku isä
mutta luulen että jos näkisit miten ruma olen ja kuinka paska ihminen,niin et viitsiskään :)
ap
vaikka lapsineen jos semmoisia on.tai sitten joku paikka johon voisitte itse lasten kanssa mennä. Vaikka äidin luo jossei muualle? Edes välillä.
Voisit ruveta näpräämään jotain neulomista tai ompelukoneella, maalaamaan tai kirjoittamaan, luomisen iloa omaan aikaan?Välillä voisit lähteä iltamenoihin, jos lapset on isällään tai saat heidät johonkin hoitoon.
Sulla on ilmeisesti aika tuore ero takana jos nuorin on vuoden ikäinen? se masentaa varmasti vielä.
Olisi kiva joskus päästä joo johonkin yksin,ehkä se iskä ottaa nuoremmankin_joskus_
Ja kai tässä töihinkin tarttis lähteä :P
ap
mutta luulen että jos näkisit miten ruma olen ja kuinka paska ihminen,niin et viitsiskään :)
ap
En ajattele sinun kauneutta ja kainalo ei tunne oletko huono tai hyvä ihminen!
Eikö toisen lämpöön ole kiva nukahtaa...?
Minua odottaa tuolla yläkerrassa kylmä sänky kun on ikkunakin auki :)
Huomenna hymyillään ;) hyvää yötä!!!! *pus*
t.sinkku isä
Herätessä vointi on ok, mutta hyvin pian rintaa alkaa puristaa ja tuntuu pahalta. Mitä enemmän päivän aikana on tiedossa touhua ja haastetta, sitä enemmän ahdistaa.
Yleensä ahdistus menee ohi, kun pääsen käsiksi päivän asioihin. Eikä ahdistus edes koske pelkästään konkreettisia tehtäviä, vaan se on sellainen yleinen elämän pelko. Ahdistuksen tullessa tuntuu, ettei jaksa eikä pysty mihinkään tässä elämässä vaan olisi helpompi kuolla pois.
toimintaa, illalla on sitten rauha ja aika pysähtyä, silloin huomaa asioita joita ei kiireessä huomaa.Päivän touohut peittää alleen asioita.