Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NY Timesissa järkyttävä juttu naisesta joka abortoi...

Vierailija
18.08.2011 |

Tilanne on tämä:

Nainen on yli 40, naimisissa. Heillä ON JO KAKSI OMAA LASTA mutta kolmas on pakko(!) saada, joten käyvät läpi vuosikausia kestäviä hedelmöityshoitoja ja keino-keinoja. Lopulta akka tulee raskaaksi lahjoitetun munasolun ja kloeputkihedelmöityksen avulla, mutta odottaakin kaksosia. Siispä hän vaatii aborttia, jossa valitsee toisen sikiön abortoitavaksi. Oma lääkäri ei suostunut abortoimaan kaksosta, eikä naisen kotikonnuilla muutkaan lääkärit, joten hän matkusti tuhansien kilometrien päähän teettämään kaksosista yksösen.

SIIS MITÄ?! Olen itse valinnan kannattaja enkä todellakaan vastusta aborttia, mutta nyt keitti kyllä yli. Että joku voi olla noin käsittämättömän itsekäs ja ajattelematon! Kuvottava ihmisperse. Tässä syljetään sekä hedelmöityshoitojen että oikeasti aborttia tarvitsevien päälle. Oksettavaa.

Niille jotka haluavat lukea:

http://www.nytimes.com/2011/08/14/magazine/the-two-minus-one-pregnancy…

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jeesustella jos kuitenkin hyväksyt tavallisen abortin,se siis ei ole itsekästä?

Vierailija
2/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn naisen oikeuden aborttiin. Tämä tarkoittaa sitä, että kun nainen tulee vahingossa raskaaksi, ei hänen ole pakko synnyttää lasta jota ei halua.

Tämän artikkelin nainen on VÄKIPAKOLLA ja kaikin mahdollisin keinoin saattanut itsensä raskaaksi vaikkei enää itse edes pystynyt saamaan lasta. Kaikki tämä vaikka hänellä oli jo kaksi omaa lasta. Sitten kun sikiöitä onkin kaksi (mikä on koeputkihedelmöityksessä todennäköisempää kuin yksi), niin hän luistelee toiselle puolelle mannerta "hoitamaan homman".

Etkö todellakaan huomaa mitään eroa noiden kahden tapauksen välillä? Jo pelkästään tämän naisen tuhlaamat luonnonvarat ja rahat on jotain järkyttävää. Ihan vain siksi, että saisi VIELÄ YHDEN lapsen. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy naisen toimintaa millään tasolla mutta kysymykseni olikin esitetty sinulle? Lopputuloksenahan on molemmissa tapauksissa kuollut lapsi,sikäli tuota aborttikantaasi ihmettelin.

Vahingossa ei tulla raskaaksi ja tämä nainenhan nyt vaan ei halunnut sitä toista.

Vierailija
4/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille tuhansille suomalaisäideille, jotka hoidattavat lapsiaan turhan päiten kunnallisessa päivähoidossa, vaikka ovat itse kotona?

Toivottavasti. Siitä nimittäin kertyy vuositasolla aika pirun paljon suurempi summa kuin tuosta yhdestä hedelmöityshoito-aborttitapauksesta.

Ko. äiti on maksanut hoidot alusta loppuun itse ja samoin myös abortin. Ja kyllä, äidillä pitää olla päätäntävalta.

Vierailija
5/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ap mutta kai säkin nyt ymmärrät että abortti *oikeus* on vähän eri asia kuin tollanen lapsellinen hoidoilla leikkiminen. Abortissa ei muuten oo kysymys mistään lapsesta vaan solumöykystä. Ja toi "vahingossa ei voi tulla raskaaksi" on kyllä idiootein läppä mitä oon ikinä kuullut. Sun on pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin juntti.

Vierailija
6/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmasti tule raskaaksi jos istut jalat ristissä,vai mitä? "Solumöykyn" poistaminen oli vain pikku toimenpide jonka nainen itse maksoi,mitä siis keuhkoatte?

Vierailija
7/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi koskaan tekemään aborttia, mutta toisten puolesta en voi mitään päättää.

Mutta... VAHINGOSSA VOI TULLA RASKAAKSI! Vai mikäs vahinko on, kun tulee raskaaksi hormonikierukan kanssa, tai sterilisoituna, tai raiskattuna!!! Olen yhden näsitä läpikäynyt ja minulla on ihana lapsi, mutta suunniteltu hän ei ollut ja alku oli täysin vahinko

Vierailija
8/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihmiset niin kuvittelevatkin

Vierailija
9/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua siis järkyttää jo tuon naisen tapa lähteä vâkisin pakottamaan ruumistaan raskauteen, johon se ei enää kykene. Sitten kun se vihdoin onnistuu, niin hänelle ei kelpaa. Ihan sama kuka sen on maksanut, minun mielestäni se on mielipuolista ja vastenmielistä toimintaa. Hänellä on jo kaksi lasta, olisi hankkinut koiran jos sitä rakkautta oli liikaa. Ei kuitenkaan tarpeeksi sitten sille tulokselle joka hänen väkisin vääntämänsä hoidot aiheuttivat. Eikö tuo todellakaan teidän mielestänne ole lapsellista ja itsekästä?

Tässä ei ole kysymys mistään vivahde-eroista, totta kai teini jonka kondomi meni rikki on täysin eri asia kuin lähes viisikymppinen perheenäiti jolla on vain joku fiksaatio JUST kolmeen lapseen eikä yhtään enempään tai vähempään.

Se luonnonvara-kommentti nyt oli vain yksi aspekti koko touhuun, mutta en vain voi ymmärtää noita viisikymppisiä akkoja joille ei riitä mikään.

Enkâ tietenkään hyväksy aborttia ehkäisynä vaikka puolustankin naisten oikeutta aborttiin. Sikiön abortoiminen siksi ettei halua tai pysty saamaan lasta on aivan eri asia kuin sikiön abortoiminen siksi että sillä on väärân väriset silmät tai että se ei mahdu viisikymppisen hemmotellun akan unelmiin täydellisestä perheestä. Ei voi mitenkään olla mahdollista ettei tuo naine muka tiennyt, että koeputkihedelmöitys aiheuttaa useita sikiöitä. Yli kolmen tapauksissa raskauksia pienennetään terveyssyistä. Tässä tapauksessa olen samoilla linjoilla kuin eukon lääkäri, joka myös puolustaa aborttioikeutta, mutta totesi turhamaisuudesta ja mieltymyssyistä tehtävän abortin olevan hänelle rajan väärällä puolella.

Vierailija
10/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jokainen tervejärkinen, oikeasti. Tässä kohtaa menee kuppi nurn vaikka kynsin ja hampain puolustan naisen oikeutta aborttiin.

Vierailija
11/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkivät keinohedelmöitysten ja aborttien kanssa tietämättä, mitä lopultakin tahtovat.

Vierailija
12/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua tuollasia ihmisiä. Kuka ihme nyt haluais vauvan vielä tuossa iässä kun kerta niitä kakaroitakin on jo?????!!!!! Ja sitten ei kuitenkaan haluta. Jos se olis tullut itsellään kaksosista raskaaksi niin olisko joku oikeesti suostunut abortoimaan sen toisen???? En usko!!!

Vierailija
13/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap edes mitä koeputkihedelmöitys tarkoittaa? Siinä istutetaan kohtuun yleensä 1 alkio, joka sitten kiinnittyy tai ei. Ei siinä ole mikään suuri riski saada useampaa lasta kuin muutenkaan, päinvastoin. Suomessa yleensä siirretään 1 alkio ja jos siirretään 2 niin silloin kysytään lupa vanhemmilta (näin tehdään joskus jos alkiot huonolaatuisia). Joskus alkio saattaa vielä jakautua kahtia, mutta se on todella harvinaista. Eli tässä tapauksessa ilmeisesti lääkäri on menetellyt väärin. Naiselta olisi pitänyt kysyä ja hänen selvästi ilmoittaa, että haluaa vain yhden lapsen. Jenkeissä kun saatetaan herkemmin siirtää useampi alkio kuin Suomessa, jossa vältellään monikkoraskauksia viimeiseen asti.

Én muutenkaan tajua tuollaista kiihkoilua. Jos se nainen nyt vaan koki olevansa liian väsynyt ja vanha kaksosia hoitamaan, kyllähän kaksoset nyt työllistävät tuplasti enemmän kuin yksi lapsi. Olisiko hänen pitänyt väkisin pitää lapsi vaikka kokee että voimat ei riitä? Miksi toisten henkilökohtaisista päätöksistä pitää raivota täällä palstalla? On minustakin ratkaisu hiukan outo, mutta ei se mitään suurta intohimoa minussa aiheuta. Kukin tavallaan. Jos valtion varoja käyttäisi tuollaiseen niin sitten tuomitsisin, mutta kukin tehköön omilla rahoillaan ja omalla kropallaan mitä haluaa.

Rauhoitu hyvä nainen!

Vierailija
14/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap edes mitä koeputkihedelmöitys tarkoittaa? Siinä istutetaan kohtuun yleensä 1 alkio, joka sitten kiinnittyy tai ei. Ei siinä ole mikään suuri riski saada useampaa lasta kuin muutenkaan, päinvastoin. Suomessa yleensä siirretään 1 alkio ja jos siirretään 2 niin silloin kysytään lupa vanhemmilta (näin tehdään joskus jos alkiot huonolaatuisia). Joskus alkio saattaa vielä jakautua kahtia, mutta se on todella harvinaista. Eli tässä tapauksessa ilmeisesti lääkäri on menetellyt väärin. Naiselta olisi pitänyt kysyä ja hänen selvästi ilmoittaa, että haluaa vain yhden lapsen. Jenkeissä kun saatetaan herkemmin siirtää useampi alkio kuin Suomessa, jossa vältellään monikkoraskauksia viimeiseen asti.

Én muutenkaan tajua tuollaista kiihkoilua. Jos se nainen nyt vaan koki olevansa liian väsynyt ja vanha kaksosia hoitamaan, kyllähän kaksoset nyt työllistävät tuplasti enemmän kuin yksi lapsi. Olisiko hänen pitänyt väkisin pitää lapsi vaikka kokee että voimat ei riitä? Miksi toisten henkilökohtaisista päätöksistä pitää raivota täällä palstalla? On minustakin ratkaisu hiukan outo, mutta ei se mitään suurta intohimoa minussa aiheuta. Kukin tavallaan. Jos valtion varoja käyttäisi tuollaiseen niin sitten tuomitsisin, mutta kukin tehköön omilla rahoillaan ja omalla kropallaan mitä haluaa.

Rauhoitu hyvä nainen!

ANTEEKSI, olen ulkosuomalainen ja ollut sitä 14-vuotiaasta asti, kaikki kouluni käynyt englanniksi ja muutenkaan en tiedä lääketieteellisiä termejä suomeksi. Jos olisit lukenut artikkelin, tietäisit kuitenkin varmasti mitä se käsittelee. Jutun nainen sanoo, että lainamunasolulla tehty hedelmöitys tehtiin koeputkessa (test tube) ja juttu sen jälkeen toteaa, että kyseisen kaltainen hedelmöitys tuottaa usein enemmän kuin yhden sikiön. Lääkäri ei menetellyt "väärin" muussa kuin ehkä siinä, että alkoi lähes eläkeikäiselle äidille tehtailemaan lasta.

Ei tässä sen enempää kukaan raivoakaan kuin että minusta on yksinkertaisesti vastenmielistä kulkea tekemässä tuollaisia asioita. Jos sinun mielestäsi maailmassa ei ole olemassa mitään moraalia eikâ mikään ihmisen toiminta vaikuta sinuun millään tavalla niin onneksi olkoon - olet robotti!

Minusta on ihan ok järkyttyä siitä kun ihmiset leikkivät tuollaisilla asioilla. Ihan samalla tavalla kun jârkytyn siitä, että jotkut heittävât lapsia roskikseen tai myyvät heitä. Ei lapsi ole mikään Birkin-käsilaukku.

Vierailija
15/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas teitä naiset !!! Ap kirjoitti oman mielipiteensä ja asiallisesti. Ja joku vaahtopää sen väänsi vituralleen ja aloitti ap.n mollaamisen.

Kalahtiko vaahtoajan nilkkaan kalikka ?

Vierailija
16/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä menopaussimummoja joiden on pakko saada "täydellinen perhe" ja "täydellinen lapsi". Jos joku oikeasti haluaa olla äiti eikä se luonnollisin keinoin onnistu, niin miksei voi adoptoida? Maailma on pullollaan lapsia joita muut ei halua. Tämmöiset mummot sitten tuhraavat parhaat lastenkasvatusvuotensa siihen että saavat tekemällä tehtyjä lapsia jotka ovat ehkä just yläasteella kun mutsi delaa.

Ja noin muuten vaan: kukaan ei tarvitse kolmea lasta. Olis vaan jättänyt siihen kun niitä oli kerran jo siunaantunut enemmän kuin yksi.

Vierailija
17/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas teitä naiset !!! Ap kirjoitti oman mielipiteensä ja asiallisesti. Ja joku vaahtopää sen väänsi vituralleen ja aloitti ap.n mollaamisen.

Kalahtiko vaahtoajan nilkkaan kalikka ?

KIITOS! Ihmettelen todella että ketään ei näytä kiinnostavan itse asia josta puhuin. Yksi alkaa vaahdota aborteista yleensâ ja toinen muuten vain haluaa haukkua pystyyn. Hohhoijjaa :-)

Vierailija
18/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitaisiin kokonaan lopettaa.

Ja olen kyllä täysin samaa mieltä ap:n kanssa tuosta jutusta. Se nainen on kuvottava.

Ja ihan sama mitä muut ajattelee mun puolesta vois menettää samalla sen toisenkin -ei se ansaitse sitä lasta.

Ja miksi ihmeessä väkisin vääntää kolmas lapsi jonkun muun soluilla kun oma kroppa ei selvästikään enä halua raskaaksi???

Vierailija
19/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no empä minäkään ymmärrä tuollaista sinällään...mutta on siinä yksi pointti mitä ei kukaan tässä vielä ottanut esille. Kaksosraskaus on aina suurempi riski äidille kuin yksösraskaus...jos laskee vaan pelkkiä riskilukuja ja sitä miten jo vanhemman naisen kroppaa rasittaa enemmän kantaa kaksi vauvaa kuin yksi, niin sittenhän se on turvallisempaa saada vain yksi kerrallaan.

pakko myöntää, että jos itse haaveilisin uudesta perheenjäsenestä niin yksi olisi ihana...mutta jos odottaisinkin kaksosia niin olisin kauhuissani. Läheltä kun on tullut seurattua kaksosperheen elämää ja se ei todellakaan ole helppoa kahden vauvan kanssa (jos ei ole aina yhdenkään kanssa). en mä kyllä tietysti aborttiakaan tekisi..mutta kauhulla odottaisin mahdollisia kompilkaatioita ja uuvuttavaa vauva-aikaa

Vierailija
20/42 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua järkyttää lähinnä se, että tuo nainen vaikuttaa epävakaalta ja käsittämättömän itsekkäältä ihmiseltä, ei niinkään tuo aborttiasia.

Sillä: jos vastustaa aborttia siksi, että siinä lopetetaan ihmiselämä, niin eihän sikiöitä voi laittaa arvojärjestykseen sen perusteella, kenen äidillä on paras syy aborttiin.

Jos abortin taas hyväksyy, niin ei siihen voi mitään rajoitteita laittaa (paitsi aikarajan tietenkin), koska homma menisi käytännössä mahdottomaksi. Pitäisikö esim. aina aborttipäätöksen edessä ratkaista yhtälö, joihin laitettaisiin kuinka paljon äiti halusi alunperin lasta, käytettiinkö ehkäisyä, äidin voimavarat jne. ja tulos kertoisi saako abortin vai ei

Moraalisesti tuo on tietenkin väärin, mutta lainsäädännöllä siihen ei mielestäni pitäisi vaikuttaa (olen siis aborttioikeuden kannalla).