miksi äidit vievät lapsensa päiväkotiin=muiden hoidettaviksi! ??
päiväkotiin vievät muiden hoidettaviksi. Todella laiskuutta sanon minä.Ja jäädään vauvan kanssa kotiin kaksistaan. Tai sitten viedään kaikki lapset päiväkotiin ja mennään johonkin konttoriin tyhjänpantiksi istumaan. Ja rahansaaminen on tekosyy.
Kommentit (25)
Mieshän on perheen pää ja miehen pitäisi huolehtia siitä, että äiti hoitaa itse lapset eikä lepäile toimistoissa tai sairaaloissa
Vien lapseni oppimaan päiväkotiin SOSIAALISIA taitoja, jotka ikävä kyllä puuttuvat liian monelta tänä päivänä.
kyllä niitä sosiaalisia taitoja oppii srk;n kerhossa joka on muutamia tunteja viikossa. Tai muutenkin, jos sattuu pihapiirissä olemaan leikkikavereita.
kyllä niitä sosiaalisia taitoja oppii srk;n kerhossa joka on muutamia tunteja viikossa. Tai muutenkin, jos sattuu pihapiirissä olemaan leikkikavereita.
ja leipäjonossa.
niin on suunniteltu lapsen kuntoutussuunnitelmassa, jotta sosiaalinen kehitys paranisi sekä kieleelinen kehitys. Itse olen työtön tällähetkellä. Tuntuu tosi pahalta viedä lapsi päivähoitoon.
Eikö ne voi kuntoutussuunnitelmassa muuttaa niin, että lapsi olisi vain muutaman tunnin viikossa srk:n kerhossa? Parina päivänä? Ehdota?
Että voi maksaa veroja ja siten kustantaa teidän loisten elämä jotka elää tuilla ja avuilla.
Mulla ei ole vaihtoehtoa. Vanhempani asuvat kaukana ja perheelle pitää saada ruokaa. Mies on "työharjoittelussa" ilman palkkaa, koska Suomi ei kelpuuta ulkomaalaisia kuin siivoushommiin. Tähän ei korkeastikoulutun suomalaisenkaan oleteta ryhtyvän.
Aloittaja ei ole ehkä havainnut, että raha on aika kätevä olemassa silloin, kun pitää maksaa laskuja.
Kuka sinun raha-asiostasi huolehtii, äiti vai mies?
Toinen syy on se, että on melkoista oman ajan ja yhteiskunnan rahojen ja voimavarojen haaskausta olla pelkästään kotona hoitamassa lapsia pitkällä ja kalliilla koulutuksella, olipa sitten metsäkoneenkuljettaja tai kasvatustieteen tohtori. Toki oppimaansa voi soveltaa aina kotona lastenhoidossakin...
Mutta ainahan voi seuraavassa aloitusprovossa ehdottaa, että naisten ei kannata käydä kouluja, kun kumminkin pitäisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia.
Semmoista se olikin, vielä 1950-luvulla.
rivareissa ja kuulu seurakuntaan. Ja sitten on naita ainokaisiakin. Tulisiko heidan kasvaa vain aikuisten seurassa?
Siina sulla riittaa miettimista huomiseen.
Eikö ne voi kuntoutussuunnitelmassa muuttaa niin, että lapsi olisi vain muutaman tunnin viikossa srk:n kerhossa? Parina päivänä? Ehdota?
Sikäli mikäli tämä nyt oli tosissaan kirjoitettu...
SRK:n kerhonohjaajilla tuskin riittää pätevyys erityislasten kuntoutukseen. Eihän tuosta seuraa mitään muuta kuin se, että tavallisten lasten vanhemmat valittavat, kuinka erityislapsi pilaa heidän kullanmurujensa kerhopäivät.
Päiväkodissa elto hoitaa kaikki kuntoutukseen liittyvät jutut.
nii in. Jotkut on uraihmisiä ja jotkut perheenäitejä.
Pitää vaan löytää tälle kustantaja. Kyllä mä jäisin kotiin loppuiäkseni jos olis varaa, vaikka onkin väärin että olen saanut ilmaisen korkeakoulutuksen enkä maksaisi sitä veroina takaisin. Enemmän väärin on kuitenkin se, että jotkut kuvittelee että on yhteiskunnan tehtävä kustantaa heidän kotiäitihaaveensa.
Pitäisikö lapsi jättää yksinään kotiin? Rahaa kuitenkin tarvii, että saa voita leivän päälle.
Ap on taas yksi näistä naurettavista porvoolaisista. Kiitos nam.
Ihan hirveää sekin että lähettävät lapsensa vielä kouluun jonkun opetettavaksi. Itse pitäsi sekin homma hoitaa, mammoilla kyllä niin paljon osaamista että hoituisi sekin ihan noin vaan.
Ja raha tosiaan, mikä turhake. Panki tykkää juuri niistä, jotka eivät lainojaan lyhennä, samoin sähkölaitos on aina iloinen kun jättää vaan laskut maksamatta.
Entäpä lapset, ei ne siellä kotihoidossa ruokaa tarvitse, ilmaiseksi jotain voi metsästä kerätä - ihan turhaan tuota palkkaa olisi nauttia
Vien lapseni oppimaan päiväkotiin SOSIAALISIA taitoja, jotka ikävä kyllä puuttuvat liian monelta tänä päivänä.
päiväkodissa sosiaalista vuorovaikutusta paljon enemmän kuin tympääntyneen äidin kanssa kotona. Isossa ryhmässä hän oppi ottamaan toiset huomioon ja empaattisuutta ja jakamaan toisten kanssa.
On nyt reipas 2 vuotias ja pärjää paljon paremmin kuin kotihoidetut ikätoverinsa.
srk:n kerhoon?
Lapseni ei tarvitse mitään aivopesua ja jeesus/jumala hömppää. Uskonto ei ole mitään muuta kuin moraalinen käytösoppi ja ne käytöstavat ja oikean ja väärän opetan mieluummin itse.
Terv: 4 lapsen työssäkäyvä äiti