Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

&& MAALIStorstain turinat &&

03.11.2005 |

Hyvää huomenta! Avataan pino ja esittelyt!! =)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu vain hyvää edelleenkin vaikka kolme pientä lapsosta pitääkin äidin vauhdissa aamusta iltaan ja välillä yölläkin.Sen verran ehdin lukaista pinoa että oli jotain edeittelygalluppia joten tässä meistä:

Olen pian 30v ja mieheni jo hiukan ylikin.Tavan duunareita molemmat,mies it-alalla ja minä lähihoitajana kka-työssä,joka vakituinen.Töihin olisi tarkoitus palata heti vuoden vaihteen jälkeen sillä otimme juuri iiiiisooon asuntolainan,joten töihin meno pakon sanelemaa.Alamme rakennuspuuhiin ja uuteen kotiin pääsemme muuttamaan lokakuussa -06.Ihanaa!!Asumme siis pk-seudulla.

Lapsia kolme,3v,2v ja tämä maalisvauva nyt 7kk(300305).

Vauvaneitimme on mitä hyväntuulisin ja helpoin lapsi.4krt päivässä syö kiinteitä,päälle sitten tissiä plus paljon muulloin.Konttausyritystä jo noin pari viikkoa,saas nähdä,milloin liikkuminen alkaa oikein kunnolla.Äidin toive on,ettei ihan vielä.Istuu syöttötuolissa upeasti mutta lattialla kellahtaa saman tein nuriin.

Hampaita on kaksi kappaletta alaleuassa ja voi että on ihana purra äitin tissiä ja parhaat naurutkin siitä sa kun äiti kiljuu että ei saa purra.

Muuten muistatteko,kun viime joulunalla vai oliko se vasta syyskuuta kun haaveilimme joulutortuista kun yritimme pitää mielitekoja kurissa.Ja kuinka odotimmekaan joulua ja sen jälkeistä kevättä...olihan ihanaa aikaa.Jotkut meistä taitanevat odottaa uutta vauvaa,onnea kaikille teille,samoin kuumeilijoillekin!!Itse jouduin jo tekemään testin,kun menkat myöhässä jo neljättä päivää nyt,tiistaina testi näytti negaa mutta alkaa oleen vahva epäilys,että se näytti väärin.Tosin mulla tullut vasta yhdet menkat synnytyksen jälkeen,joten kierrosta ei siis ole tietoakaan.Mutta vanha kierto oli aina tasan 28 päivää...

Tällaista tavallista perheen arkea meille.Mutta tämähän on mukavaa!!Vaikka välillä väsyttääkin niin vietävästi.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

Seuraavaan kertaan!

uupu ja perhe

Vierailija
22/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30+, mies 40+, tyttö mun eka ja miehen kolmas lapsi, tänään 7kk10 päivää. Helsingissä asutaan, unelmissamme jossain väljemmässä paikassa. Ensi syksyyn asti olen tytön kanssa kotona, sitten palaan töihin.

Mies kylvettää tytön vannassa, minä punkassa. Suihkusta ei oikein välittäisi. Kylpemisestä kyllä tykkää, mutta on niin kuivaihoinen, että kerta viikkoon riittää.

En voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä sairastamani veritulpan takia, joten vaihtoehdot ovat kumi, kierukka tai piuhat poikki. Kun menkkoja ei ole vielä kuulunut, niin kumeilla mennään.

Jahas, taas mennään!

Korvis & Mini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maalisperheeseen kuuluu isä 34v, myyntiedustaja Etelä-Pohjanmaalta, Emppu 4v ja Maija 25.3. Itse olen Nurmijärveltä, 32v lääke-edustaja. Asumme tällä hetkellä Pohjois-Helsingissä ja tarkoitus olisi muuttaa Nurmijärvelle ensi keväänä omaan kotiin. Mies sitä tällä hetkelläkin rakentaa omin käsin isäni kanssa. IHanaa kun saadaan vihdoinkin enemmän tilaa. Meinaa välillä tulla hulluksi täällä 75m kämpässä kun jatkuvasti kompastuu kävelytuoliin, sitteriin tai vaunuihin.

Äitiysloma loppuu tammikuun alussa mutta tarkoitus olisi olla vielä vuosi kotona jos vaan pää kestää -ja rahapussi.

Haaveissa myös UUDENTUVAN JUSSI...tai siis LIISAHAN tuo varmaan on!

MARANTA:missä päin Nurmijärveä asut?Me rakennetaan ihan kirkonkylään.Itse olen Rajamäeltä.

KALAMAMI: kerroit että opiskelet terveydenhoitajaksi ja olet tradenomi. Itse olen merkonomi ja pitkään jo ollut kiinnostunut terveydenhuoltoalan koulutuksesta. Missä opiskelet ja pitääkö ensin valmistua lähihoitajaksi?

KYLVYISTÄ:meillä ei 4kk jälkeen olla kylvetty kun likka punkee koko ajan pystyyn ammeessa ja viihtyy paremmin suihkussa. Nyt toki korvatulehdus kierteen jälkeen nekin on meiltä hetkeksi kielletty.

KONTTAAMISESTA: kuukausi ollaan kontattu ja pystyssä ollaan jatkuvasti - ja pää kopsahtelee. Esikoinen lähti kävelemään 10kk joten pahalta näyttää.. LEHTOVI nauti vielä hiljaiselosta kun voit. Esikoisen kanssa minä odotin että koskahan lähtee ja nyt toisen kanssa toivoin että ei lähtisi ennen 1v mihinkään. Äidin oma vauva kun on!

Nyt täytyy lähteä laittamaan sapuskaa neideille ja pelata samalla esikoisen kanssa muistipeliä. Ikuista puuhaa!!

Leppoisaa torstaita kaikille muksuille ja äideille.

Pump@ ja Maija 25.3.05

Vierailija
24/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa siis! Lapset leikkivät parhaillaan mummin kanssa ja minä tulin tsekkaamaan päivän pinon :)

Olen 30v. luokanope/äikänope Kainuusta. (Minille: Jyväskylässä opiskelin 1995-2000 - sinä kun siellä seudulla asustelet ja luokanopena työskentelet, kouluttauduitko myös JKL:ssä?). Perheeseen kuuluvat myös aviomies 35v ja pojat 10/02 ja 03/05.

Olen nyt kyllä ihan puhki. Juttu ei luista. Pitänee mennä uinumaan tänään hyvissä ajoin, eikä jumittua äitini kanssa keittiökeskusteluihin. Harmittaa kyllä, kun äiskä on niin ihana ihminen ja olisi kiva pitkästä aikaa jutustella iltamyöhään. Jospa huomenna sitten...

Topi tykkää suihkukeikoista, tosin nyt jalat ja posket kuivuneet aika tavalla, joten olen vähentänyt pesukertoja. Tänään taidan saunoa esikoisen kanssa rauhassa, Topi saa seurustella mummin kanssa. Tai jos sittenkin mummi veisi pojan pesulle, ja itse makoilisin sohvalla... ;)

Mukavaa loppuviikkoa!

Pippandii - jonka mustia silmänalusia ei tällä erää saa piiloon edes valokynällä

Vierailija
25/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Nukarilla.

Ei kerkiäkään enempää, emppu kitisee on mentävä viihdyttämään=)

Vierailija
26/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy äiti 32v, isi 31v ja poika Akseli (23.3) ja kolme koiraa: Pirkko 11v, Pyry 6v ja Pertti 2v. Kirjoituksia olen seurannut koko ajan - ihan raskausajoista saakka, mutta en ole tohtinut kirjoittaa aikaisemmin.

Paljon oli galluppeja joihin palailen myöhemmin. Pikkumies tuolla huutelee iltapuuroaan.

Vierailija
27/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIPPANDII: Kyselit opiskelupaikkakunnastani. Luokanopettajaksi opiskelin Savonlinnassa. Sitten työn ohessa tein erilliset erkkaopen opinnot Jyväskylässä.

Vierailija
28/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei meidän neiti edes yritä ryömiä, niin eikös neiti kiskonu itseensä eteenpäin ainakin puolimetriä!! Siitä se lie lähtee.. :)

Vilske päivä oli, ystävä vierailulla aamusta asti. Emännöinti osaa olla sitten rankkaa, vaikka olikin kiva kun on seuraa. Mut ruuat, kahvit ym. kaikki mun vastuulla ja normaalia isommalle porukalle... huh! Siivousta riittää huomisellekin päivälle, enää ei jaksa. Ollaan tietysti oltu heillä vastavierailulla ja vieraillaan vastakin puolin ja toisin, ettei aina emännöinti ole vain toisen vastuulla. Nyt pitää vielä taistella tuo väsyny kakaralauma nukkumaan iltatouhujen kautta, rytmit menee heti sekasin kun on jotakin erikoisempaa ohjelmaa...

Ja olen kateudesta vihreä kun sain kuulla, että ystäväni teki aamulla positiivisen testin... Mulle kans!!!! TAHTOO!!! :( Ihmeellisen kauhea vauvankaipuu vaikkon tollanen pieni vielä...

Vierailija
29/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetkö jos et ois äippälomalla erityisopettajan hommia.

ville käy eha 1 kehitysvammaisuutensa vuoksi. on aika vilkas ja nyt koulu taas vaihtui yläasteelle siirtymisen vuoksi ja hakee rajoja ei usko kuin omaa luokan opettajaansa ym.

Vierailija
30/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPPA: Tein 98 vuodesta alkaen erityisluokanopettajan hommia, tykkäsin mielettömästi. Sitten vuosi sitten syksyllä aloitin taas luokanopettajan hommat (oli koulun virkajärjestelyjä). Mutta meillä koulussa kaikkia mahdollisia luokkia, eha1, eha2, emua, esyä jne. + tavalliset, joten saan integroitavia oppilaita koko ajan sekä omille tunneille että varsinkin liikuntaan. Saan siis tehdä " molempia töitä" samanaikaisesti, tykkään tällä hetkellä tästä järjestelystä.

t: Mini

Vierailija
31/35 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monikaan enää lueskelee pinoa näin myöhään, mutta laitanpa muiden innoittamana pienen esittelyn myös meistä. Minähän kuulun näihin maalislaisten vahvoihin taustajoukkoihin, itse kun jaksan ja viitsin kirjoittaa ehkä kerran kolmessa kuukaudessa, vaikka lueskeltua tulee lähes päivittäin. Yhdyn yleiseen mielipiteeseen, että tosi kivaa ja suvaitsevaista porukkaa me maalislaiset olemme :)

Edustamme siis Etelä-Pohjanmaata ja asumme pienehköllä paikkakunnalla n. 50 km Seinäjoelta. Minä olen 26-vuotias ja tällä hetkellä kotiäitiopiskelija. Äidinkielen opettajaksi haaveilen, mutta tuo 130 km:n koulumatka hiukka hidastaa tahtia. (Eikä nuo lapsukaisetkaan sitä ainakaan vauhdita :)) Olen myös valmistunut tradenomiksi vuonna jotain... Joskus mies kyselee, että aionkohan minä koskaan mennä " oikeisiin" töihin vai opiskella loppuikäni, mutta tähän asti vastaus on vielä ollut epäselvää muminaa... Mies on yrittäjä, ja tekee perinteisesti aikasta pitkää päivää. Esikoinen on nyt 3v8kk vanha pikkumies ja maalistypy ihan pian 8kk (s.0703)

Meillä arki on rullannut viimeiset 8 kk ihan kivasti. Yöt nukutaan rauhassa ja päivällä syödään reippaasti. Eipä se pienen ihmisen elämä muuta kai vaadikaan. Mitään sairauksia pientä nuhaa lukuun ottamatta ei ole onneksi ollut. Suussa on neljä hammasta - alanököt ja nyt typy kasvatti halloweenin kunniaksi itselleen " Dracula -kulmurit" ylhäälle. Samoin teki isoveljensäkin. On aika hauskannäköisiä irvistyksiä :) Eteenpäin ei vielä mennä, konttausheijaus on meneillään. Istunut on jo jämäkästi noin kuukauden päivät.

Tuolla palstalla pisti silmään Ränkän viesti. Kovin vaikuttaa rankalta nyt siellä :( Toivotaan nyt, että asiat paranisivat. Täällä on muutama muukin maalislainen vaikuttanut välillä tosi väsyneiltä. Ei voi kun toivottaa uskoa huomiseen. Kyllä se kahvikuppi täälläkin on paras kaveri aina välillä...

Onnittelut kaikille plussanneille!! Eipä kyllä itsestäni vielä olisi uuteen yritykseen, joten hattua nostan ja toivottelen miellyttäviä olotiloja :) Meillä siis kumit enemmän ja vähemmän (yleensä vähemmän :)) ahkerassa käytössä... Gallupissa kun kyseltiin. Mulla muuten tuli noin pari kuukautta sitten jotain kauheita takaumia vuoden takaisesta yökötyksestä. En ole pystynyt tiettyjä vaatteita, joita silloin pidin, laittamaan enää ollenkaan päälleni :)

Eipä kai muuta. Nyt pitäisi siirtyä esseen kimppuun aiheesta tieteellinen päättely...juuh...

Vierailija
32/35 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisiltaa....

Kiva idea laittaa tämä esittelypino pystyyn! Joo, on kirjoittelu taas jäänyt vähemmälle, kun eilen oli yksi iso tentti ja nyt on saanut myös viipottaa Ursulan perässä. Päivisin ei kyllä saa paljoa aikaiseksi, kun tyttö konttailee ja kaahii joka paikkaan.

Me asumme Helsingissä ja meidän perheeseemme kuuluu minä 29v (vielä vajaan kuukauden!) ja mieheni 31v, Töissä olen rahoitusmarkkinoilla ja töihin palaan näillä näkymin ensi syksynä. Ensi kevään yritän myös opiskella ja saada kauppatieteenopintojani johonkin malliin. Mieheni työskentelee mobiilibisneksessä. Perheeseemme kuuluu myös sekopäinen (mutta söpö : ) 2,5v espanjanvesikoira. Ja alkuepäilystä huolimatta, koira tulee loistavasti toimeen Ursulan kanssa.

Minä olen ehdottomasti ilta -ja yöihminen. Illalla/yöllä on mukava touhuta, kun saa rauhassa hoitaa keskeneräiset asiat ja lukea. Aamuisin olen aikaisemmin pystynyt heräämään suht. ok, mutta nykyään kuitenkin nämä yöheräämiset verottaa sen, että nukkuisin pidempäänkin... Heräämme usein noin. klo 9 -. 9.30.

Meillä kylvetään ammeessa n. 1-2krt/vko ja suihkussa käydään äidin sylissä. Ilta- ja aamupesuihin kuuluu kasvot, kädet ja peppu. Niin ja nyt uutena tulee tietenkin varovainen tuttavuus hammasharjan kanssa, kahden pienen helmen pilkottaessa alhalla. Vauvauinnissa olemme käyneet 3kk ja nyt vauvaryhmä loppui ja siirryimme isompien ryhmään.

Ja olisiko muuta, en muista...Niin ja hei! Pääsiäisäidille onnittelut! Luin vanhaa pinoa ja kerroit, että sinulle tarjottiin uutta työtä, sehän on hienoa! Leo on reipas poika ja pärjää varmasti hoidossa.

Nyt vielä pitäisi laittaa pyykit kuivumaan ja mennä mieliharrastuksen pariin..lukemaan...

Öitä : )

Kevätmama

Vierailija
33/35 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulosti niin tutulta teidän esittely, että mietin tässä josko kyseessä olisi Riikka?! Meillä kävi eilen kylässä Jenni, jolta kuulin kuulumisia - mikäli arvaus henkilöiden suhteen osui oikeaan?!

terkuin Helena & Lauri

Vierailija
34/35 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heeeei!!! : ) Kyyyllä, täällähän minä! Niin tosiaan, maalismammojahan tässä ollaan molemmat ja tosiaan Jenniltä olen aina välillä kuullutkin teidänkin kuulumisia! No voi jee...Miten ei olla treffattu näissä tapaamisissa vai oletteko Laurin kanssa käyneet? Ollaan Ursulan kanssa käyty muutamissa. Ja nyt ehdottaomasti sitten seuraavaan, olis kiva nähdä teitä ja kuulla kuulumisia tarkemmin! : ) Tai mitä touhuatte ensi viikolla, nähtäiskö jo ja käytäis vaikka kahvilla?

Terkuin,

Riikka

Vierailija
35/35 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Siirrytäänkö sähköpostiin vaihtamaan kuulumisia? Meille sopisi kahvittelut oikein hyvin!

Mulle voi laittaa sähköpostia etunimi.sukunimi@suomi24.fi (ja sukunimi on entinen, kun naimisiin ei olla menty =)

terkuin Helena & Lauri