Kaunein tietämäsi sukunimi?
Kommentit (83)
Tässä kun lukee pitkän listan näitä lällyrunollisia kaksiosaisia, joku Nieminen alkaa vaikuttaa tosi kivalta.
Näyttäisi olevan kaksiosaiset suosittuja. Itse kärsin koko lapsuuteni liian pitkästä nimestä kunnes tajusin että harvinainen on hienompi.
Siinä on voimaa ja tunnetta. Väestörekisteristä voi katsoa, löytyykö omalta seudulta Lerssejä.
tajusin juuri, että Halla-aho on oikeasti ihan kiva nimi (ei nyt ehkä kaikkein kaunein, sellaista ei tule muutenkaan mieleeni)...En ole osannut ajatella kyseistä nimeä mitenkään positiivisessa valossa.
Ei mies nimeä pahenna vai pahentaako vai miten se nyt meni...?
Saarnisaari, Merenluoto, Talvila, Talvisara, Salokannel, Kariniemi, Saloniemi
Kyllä ne näitä luontoaiheisia tuppaavat nämä kauniit nimet olemaan :)
jotenkin teennäisiä..
Itse pidän vanhoista karjalaisista sukunimistä, Tsutsunen, Tsupukka, Kosloff jne.
Omakin sukunimi kuuluu tuohon sarjaan ja pidän sukunimeäni jo merkityksen ja synnyintarinan takia kauniina.
Ja ei, en kerro sitä täällä koska meitä ei ole montaa Suomessa.
Tässä kun lukee pitkän listan näitä lällyrunollisia kaksiosaisia, joku Nieminen alkaa vaikuttaa tosi kivalta.
Pitkä lista ällölälly nimiä, sen jälkeen Virtanen alkaa kuulostaa jämptiltä ja hyvältä nimeltä.
Saarnilehto, Viljamaa, Runsas, Kotiranta, Jokiranta
Ehkä näistä tuo ykkönen on minulle kaunein.
tajusin juuri, että Halla-aho on oikeasti ihan kiva nimi (ei nyt ehkä kaikkein kaunein, sellaista ei tule muutenkaan mieleeni)...En ole osannut ajatella kyseistä nimeä mitenkään positiivisessa valossa.
Ei mies nimeä pahenna vai pahentaako vai miten se nyt meni...?
Tavanomaista rohkeampi ja suorempi puhuja, ei sellainen "mitähän ne ulkomaillakin minusta ajattelee"-hissukka kuin millaisia Suomessa haluttaisiin kaikkien olevan.
Joo, Halla-aho on tosiaan eduskunnan tyypeistä varmaankin kaunein sukunimi. Ei mulla ainakaan tule kauniimpaa mieleen.
Saloniitty