Kaunein tietämäsi sukunimi?
Kommentit (83)
Kirves, Larinmaa, Susiviita, Ritari, Ruhtinas
tietenkin omani, miehen kautta saatu:
Karhu
Todella kauniita sukunimiä mainittu täällä. Oon harrastusmielellä yrittänyt keksiä itselleni jotain erikoisen kaunista sukunimeä, mutta kaikki ihanat on jo oikeesti käytössä, joten pakko kai pitää omansa kun ei tässä naimisiinkaan oo menossa.
Todella kauniita sukunimiä mainittu täällä. Oon harrastusmielellä yrittänyt keksiä itselleni jotain erikoisen kaunista sukunimeä, mutta kaikki ihanat on jo oikeesti käytössä, joten pakko kai pitää omansa kun ei tässä naimisiinkaan oo menossa.
suvustasi taaksepäin jonkun kauniin nimen ja ottaa sen käyttöön.
Sinisalo, Pohjanoksa, Metsätähti, Kunnas, Varjovuo, Aaltolahti, Jokikunnas, Aava
suvustasi taaksepäin jonkun kauniin nimen ja ottaa sen käyttöön.
Ei meidän suvussa oo kun Hirvosia ja Vatasia. Ei ne kovin kauniita sukunimiä ole :D Mutta voishan se olla että sieltä löytys muitakin kun kaivelis.
Kalliolinna, Ruusunoksa, Linnankorpi
Aamurusko on keksitty sukunimi... Tunnen erään, jolla se ja myös etunimi keksitty.
Auervaara
kaikilla on oikeus omaan nimeensä.Onhan saksassakin HItler nimisiä vaikka sillä on negatiivinen kaiku.Ei Auervaara nimisten tarvitse vaihtaa nimeä yhden miehen maineen vuoksi.
Auervaara
kaikilla on oikeus omaan nimeensä.Onhan saksassakin HItler nimisiä vaikka sillä on negatiivinen kaiku.Ei Auervaara nimisten tarvitse vaihtaa nimeä yhden miehen maineen vuoksi.
sukunimihaun mukaan Suomessa ei ole eikä ole ollut yhtäkään Auervaaraa.
Aamurusko on keksitty sukunimi... Tunnen erään, jolla se ja myös etunimi keksitty.
mutta taidetaan tuntea sama henkilö...
Sydänmaanlakka, Sumulehto, Salokannel.
Ja oma sukunimeni, mutta sitä en sano, koska meitä ei Suomessa ole montaa.
Suvivalssin (kaunis sekin!) tekijän nimi.
mutta kauniita ovat ainakin nämä tietämäni uniikkinimet:
Hopiavuori
Mertaila
HuhtaluhtaKaunis on myös nimi Aalto, joka aikanaan rankattiin muuten suomenkielen kauneimmaksi sanaksi.
eikö uniikki tarkoita ainutkertaista? Meilläpäin useampia Hopiavuoria..
Meritähti
Halla-Aho (yhdestä kantajastaan huolimatta)
Vuorijärvi
Viljanen (en tiedä, yleisyydestään huolimatta on kiva nimi)
Tosin olen saanut tämän nimen avioliiton kautta eikä siitä ole kiusattu. Tämän niminen on kyllä keikkunut otsikoissa pari vuotta negatiivisessa yhteydessä.