Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia PayPal maksutavasta, onko luotettava

Vierailija
17.08.2011 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Olin parin vuoden ajan maksanut samalle myyjälle työkaluista muutamia satasia kerrallaan ja kaikki meni hyvin, kunnes viimeiseen kauppaan (USD650) ei tullut toimitusta enkä saanut enää vastauksia sähköposteihini. Olin käyttänyt yhteydenpitoon työpaikan sähköpostia joka oli hakkeroitu samoihin aikoihin kun kävin kauppaa myyjän kanssa. Kun toimitusta koskeviin viesteihini ei vastattu, tein PayPalin kautta valituksen jossa epäilin että tiliäni olisi hakkeroinnin seurauksena käytetty väärin. PayPal vastasi että ei ole, rahat ovat menneet oikealle tilille. Koska nyt oli varma tieto siitä että myyjä oli saanut maksun, yritin tehdä uuden valituksen siitä että maksun saamisesta huolimatta tilausta ei ole toimitettu. Vaan sepä ei käykään päinsä! Syynä on PayPalin säännöissä oleva maininta:

Ostaja ei voi tehdä useita samaa maksua koskevia valituksia.

Ennen tuon lauseen löytämistä PayPalin sivuilta yritin kysyä neuvoa sekä sähköpostilla että puhelimella. Sähköpostivastaus tuli nopeasti, mutta sisälsi vain koneellisesti suomeksi käännettyjä sekalaisia ohjeita, jotka olin jo käynyt itse läpi. Yksikään ihminen ei viestiä lukenut saatika siihen vastannut. Puheluun vastattiin jostain ulkomailta, mutta siinäkin vain hoettiin sitä että on parasta olla yhteydessä myyjään eivätkä he voi asialle mitään.

Omaksi tappioksi jäi tämä tapaus. Ikävä kyllä taas pitäisi tilata tavaraa ulkomailta eikä tiedossa ole muutakaan vaihtoehtoa kuin PayPal. Aika huonosti nukun yöni....

Vierailija
22/27 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypal on muuten hyvä ja luotettava, mutta se pännii jos tekee vaikka eBayssa ostoksia jossa maksu jollain muulla kuin euro-valuutalla, niin Paypal vetää yleiseen valuuttakurssiin nähden 4-5% välistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin monta kertaa paypalia ja se toimi hyvin. Sitten tilasin kalliimpaa tuotetta nvidian 1050ti näytönohjaímen. Toote oli kaikkea muuta kuin kyseinen nvidian tuote, jotain toista, vanhempaa sarjaa ja tuotteena aivan eri, mielestäni tuote ei vastannut kuvausta. Tuoteväärennös. Vein sen Paypalin resolution centeriin, kun myyjä ei suostunut kuin palauttamaan 20% rahaa takaisin, mutta minun kustannuksellani pitäisi tuote lähettää hänelle takaisin. En suostunut. Paypalin mielestä kuitenkin kaikki meni oikein ja ei suostunut asiaa korjaamaan. Ehdotti myyjän ratkaisua ja siitä ei pysty enää valittamaan.

Toinen case: bitdefenderin ostin 12 kk määräaikaisen tilauksen. Sitten tuli vaikeuksia, kun 12 kk jälkeen tilausta ei saanut lopetettua vaikka tein kuten ohjeessa oli. Paypalilta ei apua - olihan rahat jo veloitettu Visalta - sanoivat, että voi, voi, ei voi mitään.  Otin yhteyttä Visaan verkon kautta ja tein valituksen ja sinne sähköpostikeskustelu. Avot ja rahat tuli takaisin tilille muutamassa päivässä ja uusi Visakorttin uudella numerolla. Ei enää jatku rahastus! Kiitos VISA!

Lopetin Paypalin käytön ja Ebayn samalla.  Ei jaksa enää. Ainut hyvä puoli voisi olla tuo korttinumeron välitys, mutta minun tapauksessa jatkuvana tilauksena Paypal vain velottivat rahat.

Vierailija
24/27 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypal vetää välistä n.5% jos tuote tulee eurorahaunionin ulkopuolelta eli on muihin nähden kallis, voivat myös sulkea mielivaltaisesti tilin aika ajoin jos heistä siltä tuntuu ilman selitystä ja syytä ja voivoi jos silloin sattuu olemaan saldoa tilillä. Asiakaspalvelua ei juuri ole vain robotin vastaamia automaattiviestejä, asiointikieli on aina englanti.

Kiertäisin omien kokemusteni perusteella kaukaa tämän firman.

Vierailija
25/27 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypalilla ei vaan kannatta maksaa mitään jenkkilään. Tilasin sieltä ebayn kautta kalenterin omistuskirjoituksella, yritin maksaa mutta maksu epäonnistui. Sen seurauksena laittoivat paypal-tilini lukkoon. Eivät koskaan kertoneet miksi.

Ainoa tapa kommunikoida oli "resolution center" kautta kuvina, eli piti kirjoittaa teksti bittikarttaan ja lähettää sinne. Utelivat juttuja omistuskirjoituksen saajan tiedoista. Jouduin pyytämään lahjan saajan henkkarista skannin, jonka lähetin sinne.

Kyse oli EHKÄ siitä, että kalenterissa oli bikinityttöjä, ja siksi tarkastivat saajan ikää, mutta tämä vain arvaus - eivät koskaan vahvistaneet syytä. Mielestäni Suomessa ei olisi ollut mitään ikärajaa, kun vaatteet päällä tytöillä kuitenkin. Sain lopulta tilin auki.

Ei enää IKINÄ jenkkilään paypal maksua.

Vierailija
26/27 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain hyviä kokemuksia. Ja sain pari viikkoa sitten rahani takaisin, kun ulkomainen kauppias ei lähettänyt tilaamaani tuotetta.

Vierailija
27/27 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tarjota tuoreita kokemuksia ?