Finnair on tuhon tiellä. Todella ala-arvoista palvelua eikä mitään asiaa top lentoyhtiöiden joukkoon.
Finnair on viime vuosien aikana muuttunut maailman kalleimmaksi halpalentoyhtiöksi. Lennän paljon top 10 luokan lentoyhtiöiden kuten Qatar Airwaysin tai Singapore Airlinesin koneilla ja tuohon joukkoon Finnairilla ei ole mitään asiaa ollut vuosiin. Myös Thai- ja Turkish Airways ovat yllättäneet positiivisesti ja turisti-luokan lentolippuja olen löytänyt edullisemmin kuin Finnairin lentoja.
Finnair säästää aivan väärissä asioissa, kuten tyynyissä tai ruoan laadussa, mikä vaikuttaa suoraan palvelukokemukseen. Nyt uusimpana nämä jatkuvat lakot ja surkea asiakaspalvelu vaan kiihdyttävät Finskin alamäkeä. Tämäkin ao. tapais, missä Finski jätti alaikäisen lentokentälle Sveitsiin on surkeaa luettavaa:
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lentoyhtiö kehitysmaalle.
No joo siihen suuntaan maa "kehittyy"
Harmi kun Suomi on niin pieni markkina, että kilpaileviakaan lentoyhtiöitä ei juurikaan ole. Enää ei pääse edes Dohan kautta täysin Qatar Airwaysin siivin vaan pitää lentää alkumatka Finnairilla. British Airwayskaan ei lennä enää.
Soisin kyllä Finnairin menestyvän, mutta ei voi mitään, kun yhtiötä johdetaan hölmösti
Vain isänmaanpetturit lentävät muulla kuin maailman turvallisimman lentoyhtiön sinivalkoisin siivin.
AirBaltic ja Norwegian 100 kertaa parempia yhtiöitä.
Ovet menneet mukaan prideilyyn. Asiakaspalvelu on jäänyt.
Onko aloittaja niitä, jotka käyttävät Finnairia tasan kerran vuodessa mennessään Turkkiin lomalle?
Luitkonkokonaan tuon Sveitsiin jääneen jutun? Liput on ostettu joltain ihmeelliseltä nettisivulta, ei Finnairin kautta. Jos etsiskellään kikkaillen halvimpia lippuja mistä sattuu niin tälleen voi käydä. Ja lentopisteillä ostettu? Ja oikein lehteen piti heti soitella juttu? Nyt joku raja ja vastuu siihen omaankin elämään.
Tuossa tapauksessa perhe oli itse halunnut säästää ja ostanut lentoliput epämääräiseltä sivustolta
Finnair on halpalentoyhtiö kalliin hinnoilla, ainoa suuri etu on suorat lennot moniin euroopan kaupunkeihin hyviin kellonaikoihin (lentokentät varaa nämä pääasialliselle lentoyhtiölle), ja uudet lounget on ihan hyvät, varsinkin ruoka, eli saa aamiaisen tai lounaan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa perhe oli itse halunnut säästää ja ostanut lentoliput epämääräiseltä sivustolta
Aika erikoinen näkökulma tuolla isällä. Miksi Finnair olisi sitounut mihinkään, jos joku koijausfirma myy sen nimissä lippuja?
"Isän mielestä Finnair oli sitoutunut ottamaan Mathiaksen lennolle hänen lippunsa ja lähtöselvityksensä mukaisesti. Matkanvälittäjän Finnairille suorittamaa maksua koskevat epäselvyydet kuuluvat heidän välilleen, hän katsoo."
Jos minä teen photoshopilla lentolipun ja myyn sen jollekin, sitoutuuko Finnairilla ottamaan tämän "lipun" ostaneen lennolle?
Vierailija kirjoitti:
Luitkonkokonaan tuon Sveitsiin jääneen jutun? Liput on ostettu joltain ihmeelliseltä nettisivulta, ei Finnairin kautta. Jos etsiskellään kikkaillen halvimpia lippuja mistä sattuu niin tälleen voi käydä. Ja lentopisteillä ostettu? Ja oikein lehteen piti heti soitella juttu? Nyt joku raja ja vastuu siihen omaankin elämään.
Joku tuossa ei nyt mätsää, koska pisteillä voi ostaa vain suoraan Finnairilta ja vain henkilökohtaisia (tai mahdollisesti perheen) pisteitä voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lentoyhtiö kehitysmaalle.
No joo siihen suuntaan maa "kehittyy"
Perskokkeliland
Vierailija kirjoitti:
Vain isänmaanpetturit lentävät muulla kuin maailman turvallisimman lentoyhtiön sinivalkoisin siivin.
Turvallinen yhtiö varmasti, mutta maailman turvallisin ei ole. Air New Zealand ja Qantas on kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Luitkonkokonaan tuon Sveitsiin jääneen jutun? Liput on ostettu joltain ihmeelliseltä nettisivulta, ei Finnairin kautta. Jos etsiskellään kikkaillen halvimpia lippuja mistä sattuu niin tälleen voi käydä. Ja lentopisteillä ostettu? Ja oikein lehteen piti heti soitella juttu? Nyt joku raja ja vastuu siihen omaankin elämään.
Luin ja Finnairin olisi pitänyt toimia toisin eikä perua paluulentoa jos kerran menolento oli jo lennetty. Vetoamiken selityksiin bonuspisteillä maksetusta lipusta vaan pahentaa Finskin imagoa.
Saako Finnairin lennoilla nykyään mitään ruokaa tai juomaa?
Lentäessä ruuan laadulla ei ole paskaakaan väliä, kun makuaisti ei yläilmoissa toimi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitkonkokonaan tuon Sveitsiin jääneen jutun? Liput on ostettu joltain ihmeelliseltä nettisivulta, ei Finnairin kautta. Jos etsiskellään kikkaillen halvimpia lippuja mistä sattuu niin tälleen voi käydä. Ja lentopisteillä ostettu? Ja oikein lehteen piti heti soitella juttu? Nyt joku raja ja vastuu siihen omaankin elämään.
Luin ja Finnairin olisi pitänyt toimia toisin eikä perua paluulentoa jos kerran menolento oli jo lennetty. Vetoamiken selityksiin bonuspisteillä maksetusta lipusta vaan pahentaa Finskin imagoa.
No se koijausfirmahan oli tehnyt kaksi eri varausta, kun oli kaksi eri varausnumeroakin, eli Finnairin näkökulmasta se ei ollut meno-paluu-lento.
Mikä lentoyhtiö muka hoitaa niin paljon paremmin näitä Euroopan sisäisiä lentoja? Minusta kaikki lentoyhtiöt ovat tarjonneet varsin heikkoa palvelua, koneet reilusti myöhässä ja likaisia, ruoka olematonta tai sipsipussi-tasoa. Kokemusta on ei-halpalentoyhtiöistä Lufthansa, Air France, British Airways, Iberia, TAP, SAS.
Hyvä lentoyhtiö kehitysmaalle.