Kokemuksia PayPal maksutavasta, onko luotettava
Kommentit (27)
on luotettava. Ulkomaisista kaupoista taas vaikea sanoa kun niissä on sekä loistaviä, hyviä, kehnoja että todella surkeitakin joukossa, joten pitäisi tietää kauppojen nimet ennen kuin voi arvioida toimitusaikoja yms.
nettimaksuihin, itseasiassa sehän tekee asioinnin turvallisemmaksi, koska silloin esim. luottokorttisi tiedot eivät joudu koskaan myyjän eli nettikaupan tietoon, kun PayPal toimii maksun välittäjänä.
Lisäksi jos nettikauppa toimii jotenkin huonosti tai ei toimi kuten on sovittu, jättää tavaroita toimittamatta, niin silloin myös PayPal saattaa ryhtyä toimiin myyjää kohtaan, ainakin pudottaa pois järjestelmistään.
Itse olen käyttänyt satunnaisesti tilauksiin Aasiasta ja aina on kaikki toimineet hyvin.
Tero
Ennen käytin aina luottokorttia, mutta tosiaan arvelutti aina tuo kortin tietojen jakelu. PayPal on kaikkein luotettavin maksutapa.
Se ei vaikuta nettikaupan toimintaa, vaan kaupan luotettavuus ja toimitustavat ovat siitä itsestään kiinni. PayPal välittää rahat sinulta kaupalle ja myös hyvittää rahat takaisin, jos kauppa ei toimita.
PayPal on minusta ollut hyvä ja luotettava. Itse en ole joutunut puliveivauksen kohteeksi, mutta ystäväni, joka tilasi kalliin kameran, joutui huijatuksi. Onneksi maksu oli PayPalin kautta, koska PayPal maksoi rahat takaisin ystävälleni viikossa ja siirtyi sitten perimään rahoja huijarikaupalta itse.
Hyvä systeemi, eikä tarvitse luovuttaa korttitietoja kolmansille osapuolille.
mutta annas kun saat vääränlaisen, rikkoutuneen tms. tuotteen postissa. Kaiken maailman "ostoturvista" huolimatta PayPal tekee kaikkensa välttääkseen maksun palauttamisen.
tuleeko tavarat ja miten pitkiä toimitusaikoja
tuleeko tavarat ja miten pitkiä toimitusaikoja
se PayPal mitenkään nettikauppojen toimituksiin vaikuta.
Minulta alkoi Prepaid Union laskuttaa kuukausittain rahaa PayPalin kautta ilman että tiesin koko firmasta mitään. Otin yhteyttä PayPaliin mistä sanottiin että sori, ei voi auttaa. Mistä Prepaid Union oli saanut korttini numeron? PayPalilta..?
Otin yhteyttä Prepaid Unioniin ja sanoivat että ota yhteyttä PayPaliin että lopettavat laskutuksen.
Lopulta oli suljettava koko PayPal-tili jotta laittomat rahasiirrot loppuvat
PayPal ei todellakaan ole turvallinen paikka ja tapa maksaa maksuja!
Minulla on ollut paypal vuosia. Aiemmin se toimi niin ongelmitta niin, että siirsin sinne rahaa, jota käytin tarvittarssa. Nyt se vaatii rekisteröimään luottokortin ennen kuin suostuu maksamaan mitään, vaikka minulla olisi saldoa paljonkin.
Kerran sitten suostuin näin tekemään ja merkitsin saldon ensisijaiseksi maksutavaksi. Luottokorttia piti käyttää vain, jos rahasaldo ei riitä. Eipä toiminut niin. Aina maksaessa antoi vain korttivaihtoehdon. Poistin taas korttitiedot Paypalista, jonka jälkeen se ei päästänyt minua maksamaan. Suututtaa sen verran, etten tällä hetkellä sitä käytä.
paypal yleisesti ottaen on epäluotettava. Saattavat tuosta vain takavarikoida rahat kertomatta syytä mallai facebook/yutube jne ja bännit. Palvelu on erittäin kallis kaiken lisäksi.
Samalla jopa pennittömäksi katsottu minä koska saan sosiaaliturvaa saa mastercardin jolla voi tilata aivan kuin olisi luottokortti vaikkei sitä ole.
Mutta jos sitäö kuukauden aikana jo valmiiksi nostelee tililtä rahaa 40 kertaa kuussa maksaen 150e pankkikuluja 500e/kk tuloista niin eiku menoksi.. et ole tarkka rahoistas. Tarkemmalle paypal on hirvistys.
PayPal on aivan mainio. Toimivat PCI mukaisesti kuten luottokortti yhtiöt ja (osa suomen) pankit. PayPal tuo rahoillesi yhden lisä suojan. Jos maksaisit suoraan luottokortilla niin pankki suojaisi sinua ja loppukädessä luottokortti yhtiö. Nyt PayPal kun otetaan ketjuun niin se on ensimmäin suojaaja (=joka korvaa menettyjä rahoja).
Myös PayPal käytössä helpot luottokortti yhtiöitä kuin pankkeja. Koska sinun kortti tietosi eivät leviä kaikille pikku puljuille jotka voisivat kopioida tietosi. Joten verkossa ostaessa suosittelen ainoastaan käyttämään PayPal. Suomalaiset kaupat ovat eri juttu koska harvassa niissä toimii PayPal ja ne jotka ovat ottaneet käyttöön perivät yleinsä maksutapa lisän..
Täysin turha välikäsi, kun kaupan teossa ei ole kuin ostaja ja myyjä.
Jos menet Prismaan ostoksille, niin haluatko ensin antaa rahasi jollekin kolmannelle osapuolelle, joka ojentaa rahasi kassalle.
Aivan niin, et! Miksi sellaista pitäisi siis käyttää ylipäätään. Ainoastaan hankaloittaa kaupankäyntiä.
Sinccis
Terveisiä pankista kirjoitti:
PayPal on aivan mainio. Toimivat PCI mukaisesti kuten luottokortti yhtiöt ja (osa suomen) pankit. PayPal tuo rahoillesi yhden lisä suojan. Jos maksaisit suoraan luottokortilla niin pankki suojaisi sinua ja loppukädessä luottokortti yhtiö. Nyt PayPal kun otetaan ketjuun niin se on ensimmäin suojaaja (=joka korvaa menettyjä rahoja).
Myös PayPal käytössä helpot luottokortti yhtiöitä kuin pankkeja. Koska sinun kortti tietosi eivät leviä kaikille pikku puljuille jotka voisivat kopioida tietosi. Joten verkossa ostaessa suosittelen ainoastaan käyttämään PayPal. Suomalaiset kaupat ovat eri juttu koska harvassa niissä toimii PayPal ja ne jotka ovat ottaneet käyttöön perivät yleinsä maksutapa lisän..
Liirum laarum.
Paras suoja on se, että ostaa vain turvallisista nettikaupoista, joilla on tuhansia tai miljoonia käyttäjiä.
Ei ne kuule ala huvikseen kusettamaan asiakkaitaan, kun maine menee.
Sama homma näissä ebayssa ym. Ei ne myyjät halua menettää mainettaan.
Sinccis
Aivan turha välikäsi. Ja tietenkin jos joku varastaa, niin sitten soitetaan poliisille. Rosvot kuuluu ottaa kiinni.
Mikä tässä on vaikeata?
Paljon parempi järjestelmä olisi tosiaan näistä ebaysta ynnä muista tuttu esim. nettikauppojen pisteytys tai vastaava.
Ihan hyvinhän sen voisi ottaa esim. EU:ssa käyttöön.
Esteitä ei ole. Mitään kolmansia välikäsiä ei tarvita.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha välikäsi, kun kaupan teossa ei ole kuin ostaja ja myyjä.
Jos menet Prismaan ostoksille, niin haluatko ensin antaa rahasi jollekin kolmannelle osapuolelle, joka ojentaa rahasi kassalle.
Aivan niin, et! Miksi sellaista pitäisi siis käyttää ylipäätään. Ainoastaan hankaloittaa kaupankäyntiä.
Sinccis
Pakko kysyä oletko 80v muori? Hämmennät minut ihan täysin! Olisin aikaisemmin veikannut sinua 15v tytteliksi, juttujen tasostasi.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä pankista kirjoitti:
Liirum laarum.
Paras suoja on se, että ostaa vain turvallisista nettikaupoista, joilla on tuhansia tai miljoonia käyttäjiä.
Ei ne kuule ala huvikseen kusettamaan asiakkaitaan, kun maine menee.
Sama homma näissä ebayssa ym. Ei ne myyjät halua menettää mainettaan.
Sinccis
Aivan turha välikäsi. Ja tietenkin jos joku varastaa, niin sitten soitetaan poliisille. Rosvot kuuluu ottaa kiinni.
Mikä tässä on vaikeata?
Toivottavasti sinun kuplassasi on tyyny hyvin.
Olen käyttänyt paypalia ebay ostosten maksuun lähes 10 vuotta,
ei koskaan mitään ongelmia, olen siirtänyt rahaa paypal tilille pankkitililtäni,
ei ole tarvinnut mitään luottokortin numeroja mihinkään antaa.
Muutaman kerran olen joutunut riitauttamaan PayPalin kautta menneen maksun ja silloin alkaa tapahtumaan. Verkkokaupoilla ei yleensä ole minkäänlaista halua tapella PayPalin kaltaisen ison tekijän kanssa, joten kummasti alkavat rahat palautua tai tavara vaihtua sen jälkeen kun on riitautuksen tehnyt. Ennen sitä ei ole tullut välttämättä edes vastausta meileihin.
Eli itse ainakin suosittelen varauksetta.
Hiljattain tilasin tuotteen, jossa oli maksuvaihtoehtoina vain PayPal tai luottokortin numeron anto. Tilasin sitten ihan eri firmasta mistä sain tavaran laskun kera. Henkilötunnuksen anto riitti.
toisessa viestissä oli jatkokysymys.
Ilmeisesti kukaan ei käytä kyseisiä palveluja.